handdator

Visa fullständig version : Fotoresebrev Tinos 2


Riitta
2008-07-15, 17:36
Ett härligt fotoresebrev Lissi och Claes:) Ön ser verkligen mysig ut.
Kanske nåt och sätta på önskelistan:rolleyes:
Nu är där Amorgos, Fourni och Tinos på dom första tre platserna av obesökta öar:)
Bara man kan slita sig från dom gamla favoriterna nån gång:o:rolleyes:

Tack för titten:)
Riittabye_bye

inkfish
2008-07-15, 19:14
Härliga bilder tyckte jag ocksåklapp_klap

Marianne
2008-07-17, 10:17
Härliga bilder, Lissi & Claes! Ingen tvekan om att Tinos och Karystos är en bra kombination, vi får väl se om det blir det till hösten...

Och att du klappade pelikanen, Lissi! Vi såg den inte, men man ska ju spara något till nästa gång. Isternion har vi också sparat, men det finns flera små byar vi gärna vill tillbaka till... och ha bättre tid i, Volax t ex, Pirgos och flera andra. Även om vi gav oss ganska god tid, åt lunch i Volax t ex, så kunde vi ha gått runt i området dubbelt så länge.

Ska bli spännande att höra om du besöker Tinos i februari, Lissi, och hur det är där då. Grekiskt vardagsliv, lugnt och säkert betydligt bättre att besöka kyrkan då än när vi var där - det var SÅ många människor som skulle kyssa ikonen, flera barndop var det också.

bye_bye

Lissi
2008-07-17, 11:00
Ja , nu har ju Tinos fått 4 nya "fans" och att det blir många återbesök är helt klart! Jag skickade bilder till vår rara värdinna i går och fick ett långt mail idag på svenska. Högsäsongen har just satt igång och Nikoleta har fullt nu. Hon berättade att hon älskar denna hektiska tid , men att Tinos på vintern är minst lika fint. Då går hon långa promenader i bergen ovanför stan och sitter vid havet och njuter.... Hon har öppet året om men möter inte vid alla färjorna efter säsongen utan tar emot de som bokat bara...I febr är det ca 12-15 grader så DET är ju helt acceptabelt om man åker dit... Jag har redan börjat kika efter biljetter men vill vänta in Sterling som inte har några biljetter ute än även om man kan klicka fram till de datum jag vill ...annars har jag hittat biljetter för 2278 t or men det flög vi ju två för i febr ..så jag avvaktar....;)

Det blir härligt att höra mer om ön när ni varit där i september Marianne!

Lissi - som njuter av ett mulet Lund

Annki
2008-07-17, 11:21
TACK Lissi och Claes för att ni också delade med er av er resa med många härliga bilder. Vi tillbringade fyra veckor på Andros för många år sedan och reste över till Tinos över dagen, så vi har bara nosat lite på ön. Men era och Mariannes bilder gav mersmak!

Ann-Kristin bye_bye

kari
2008-07-17, 21:41
Takk for det fine fotoreisebrevet fra Tinos og Evia, Lissi & Claes :D

bye_byeKari