handdator

Visa fullständig version : Vad står det på skylten?


Kalimera
2008-07-14, 21:22
Farligt, du kan dö?

http://www.kalimera.se/bilder/forum/skylt.jpg

Elisabet
2008-07-14, 21:27
Metallica ska spela där och det kan vara rent livsfarligt.

Behövs inte mycket grekiska kunskaper för att fatta det :D

Hellen
2008-07-14, 21:27
Ja, har du otur så- det är en varningskylt för skjutbana.

// Helén

Kalimera
2008-07-14, 21:37
Ja, har du otur så- det är en varningskylt för skjutbana.// HelénTack, då ska jag ducka nästa gång jag kör förbi. :D

retzina
2008-07-14, 21:41
Vart, var du någonstans när du såg denna skylt?:eek:

Kalimera
2008-07-14, 21:44
Vart, var du någonstans när du såg denna skylt?På södra Chios. Det fanns inte bara en skylt, det fanns massor. :eek:

Ioslina
2008-07-14, 21:51
metallica? kan det kanske vara en varning för nickel allergi??:D

UlfWiman
2008-07-14, 21:58
Skylten=

FIELD OF SHOT = Skjutfält
DO NOT TEASE METAL = Rör ej metall
OBJECTS = Föremål
DANGER-DEATH = Fara - Dödligt

Resten säger sig självt

Uffe

Elisabet
2008-07-14, 22:17
FIELD OF SHOT = Skjutfält
DO NOT TEASE METAL = Rör ej metall
OBJECTS = Föremål
DANGER-DEATH = Fara - Dödligt Fast om den hade varit på engelska hade Janne nog inte behövt fråga!

Om den däremot varit på pitmål hade du säkert behövt översätta, för det är ju inte bara på Kreta det finns dialekter som är obegripliga för andra landsmän. Fast den diskussionen hör hemma i en annan tråd...

inkfish
2008-07-14, 22:23
DANGER-DEATH = Fara - Dödligt


Jag är mest förvånad över att det inte står åtta greker och röker på det livsfarliga området:oAng_elx

UlfWiman
2008-07-14, 23:12
Ha, Ha flabb_flab mitt i prick

Uffe

litentuva
2008-07-15, 09:42
Jag är mest förvånad över att det inte står åtta greker och röker på det livsfarliga området:oAng_elx

Själv har jag fått bilen tankad av en gubbe med cigg i mungipan. Kändes tryggt:eek:

Zappa
2008-07-15, 11:45
Själv har jag fått bilen tankad av en gubbe med cigg i mungipan. Kändes tryggt:eek:

Och jag har, efter mycket flygstrul på väg till Heraklion 1988 med mellanlandning på Sofias flygplats i Bulgarien som resultat, suttit i ett fullsatt flygplan medan de som tankade tog en röka Ang_elx

/S

inkfish
2008-07-15, 12:48
Själv har jag fått bilen tankad av en gubbe med cigg i mungipan. Kändes tryggt:eek:

Jodå, det känner jag igen.

Jag har dessutom tillkallat hjälp när det luktade gas i mitt rum och hjälpen tog fram en tändare och tände intill spisen för att se om det läckte nånstanssnyft_drop

ChrBra
2008-07-15, 13:02
På södra Chios. Det fanns inte bara en skylt, det fanns massor. :eek:

Vi såg dom där skyltarna på väg till Grottan men "vågade" inte stanna och fota för dom där andra skyltarna med en överkryssad kamera som det var ganska gott om inom samma område Ang_elx,

Iof så såg just den förläggningen ganska övergiven ut men jag ville inte utmana ödet :o.

bye_bye / C

Kalimera
2008-07-15, 13:58
"vågade" inte stanna och fota för dom där andra skyltarna med en överkryssad kamera som det var ganska gott om inom samma område Vågade inte heller, jag tog bilden i farten. :D

Kalimera
2008-07-15, 14:00
Själv har jag fått bilen tankad av en gubbe med cigg i mungipan. Kändes tryggt

suttit i ett fullsatt flygplan medan de som tankade tog en röka /S

Ungefär som på den här båten som låg i Kamares på Sifnos.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/sifnos.jpg

Netwolf
2008-07-15, 14:04
Ungefär som på den här båten som låg i Kamares på Sifnos.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/sifnos.jpg

flabb_flabflabb_flabflabb_flab fast å andra sidan. De har ju inte "smoking" på sig...;)

UlfWiman
2008-07-15, 15:10
Sak samma på Xania Airport. NO SMOKING där också. Det måste vara klädseln de menar, för alla röker. Vid gaten går de in på toaletterna och smokar så till och med jag som rökare får andnöd. Tycker att rökstopp på krogen är helt okay för jag gillar inte att äta när grannen sitter och bolmar. Går lika gärna ut för att tillfredställa mitt behov. Detta betraktas som suspekt av grekerna själva och många skrattar när jag berättar om våra regler. Tack och lov är det rökstopp på alla flygbolag vad jag vet. Det räcker med spriten som finns ombord "fiktiv brandbomb".

Uffe

litentuva
2008-07-15, 17:45
Ungefär som på den här båten som låg i Kamares på Sifnos.

hahaha! Påminner om en bild jag önskar att jag tagit men tyvär hade jag inte kameran med, dock inte loka farligt som rökandes greker på bensinmackar etc... På väg ner till vårt lokala bad här i Stockholmstrakten finns en stor skylt på ett träd där det står "grillning förbjuden". Vid det trädet, under den skylten står en familj av utländsk härkomst. Såg ut som farmor, pappa, pappas bror, fru, broderns fru och ett antal barn. Sällskapet befanns även bärandes på vadå? Jo just det, två st kolgrillar som skulle med all packning ned till stranden :) Vad kan man annat än att le?
http://www.kalimera.se/bilder/forum/sifnos.jpg

Riktigt bra bild!

litentuva
2008-07-15, 17:46
Min text i inlägget ovanför verkade visst hamna i den text jag citerade av kalimera...

Frappe
2008-07-16, 12:09
Detta är ett fält som används eller användes av militären, man varnar alltså för metall delar av amunitionen.

Camilla

ChrBra
2008-07-16, 13:01
Vågade inte heller, jag tog bilden i farten. :D

Jag är både chaufför och fotograf på våra resor så det hade kunna slutat illa i vårt fall ;).

bye_bye / C.

inkfish
2008-07-16, 13:56
Eftersom det är en skjutbana bör det väl vara blindgångare den varnar för.