handdator

Visa fullständig version : En liten varning


Martin
2008-07-14, 16:53
Till att börja med måste jag berätta att jag precis kommit hem efter två väldigt fina veckor på Kefalonia. Jag hade med mig e-guiden från Kalimera.nu och den gav en mycket korrekt bild av Kefalonia och var mycket användbar - ett stort tack till författaren!

Vi bodde på Lassi Hotell i Lassi och det är ett hotell jag vill avråda andra resenärer ifrån. Hotellets receptionspersonal var närmast skrattretande ovänliga och hade en mycket bister kundsyn. Deras inställning till flexibilitet och service var obefintlig. Jag brukar ha lätt för att överse med detta och anpassa mig men det här hotellet passerade gränsen till och med för mig. Man fick böna och be för extra lakan, städningen utgick vissa dagar och den sura tanten i receptionen försökte lura oss på pengar till aircondition genom att trixa med datumen. De har dubbla prislistor för t ex glass och lyckades i stort sett reta gallfeber på samtliga de familjer som vi samtalade med. Ska man säga något positivt så var det att de blev ett kul samtalsämne som alla hade gemensamt.

Fritidsresor säger att hotellet är barnvänligt vilket är en direkt lögn. Barnen fick regelbundna utskällningar av den sura tanten i receptionen och den barnvänliga poolen visade sig vara hälsovådlig. Poolen har visserligen ett litet plaskhörn men poolen i sig hade så dålig rening att samtliga barn som fanns på hotellet och använde poolen fick problem med öronen, några av dem tvingades uppsöka sjukhus. Reningen var helt kass för att vara tydlig och hotellets två poolskötare vräkte på med kemikalier för att försöka rätta till felet, med konsekvens att det var som att plaska i kolsyrat vatten och gav utslag över hela kroppen. Vi hade med oss både cortisontabletter och penicilin så vi var hyggligt förberedda men vi lät inte barnen bada där av naturliga skäl den sista veckan.

Undvik detta hotell tills de bytt ledning.

theresa
2008-07-14, 17:19
bye_byeVälkommen hem igen!! synd att ni hade sådan otur med erat hotel:mad:vi hade tänkt åka till kefalonia och hotel Lassi...men valde istället skiathos och hotel Renè,tur för ossflabb_flab. verkar det som inget roligt med otrevlig personal..förutom boendet så hoppas jag att ändå hade en bra semesterbye_bye

Martin
2008-07-14, 17:24
bye_byeVälkommen hem igen!! synd att ni hade sådan otur med erat hotel:mad:vi hade tänkt åka till kefalonia och hotel Lassi...men valde istället skiathos och hotel Renè,tur för ossflabb_flab. verkar det som inget roligt med otrevlig personal..förutom boendet så hoppas jag att ändå hade en bra semesterbye_bye

Tack! Vi hade en alldeles utmärkt semester, Lassis stränder är jättefina och ön är väldigt naturskön. Särskilt norra delen av ön med Myrthos, Assos och Fiscardo får du inte missa. Ville mest dela med mig av en erfarenhet som sällan står i en katalog om jag säger så...

Kalimera
2008-07-14, 20:40
ett stort tack till författaren!Tack! :)



Vi hade en alldeles utmärkt semester
Trist med hotellet, roligt att höra att ni trots det hade en bra semester. Välkommen hem! bye_bye

ellenpelle
2008-08-13, 10:40
Hej!

Jag och min sambo kom igår hem från en helt underbar tvåveckors semester på Kefalonia! Jag längtar redan tillbaka.

Vi bodde på hotell Lassi och jag håller inte alls med kritiken som hotellet har fått. Det är ett av de fräschaste hotellen jag har bott på i alla fall. Personalen var supertrevlig och tillmötesgående. Vi bodde på hotelldelen och rummen städades varje dag. Poolen var ren och fräsch. Tog ett dopp där varje dag efter man hade varit på stranden.

Vill bara informera detta till kommande Kefalonia och Lassi hotell resenärer att hotellet är i min mening att rekommendera och inte förtjänar den kritik det har fått.

//Kefalonialover

Homeros
2008-08-13, 10:51
Vad trist för er.
Var själv i Lassi på Kefalonia förra året. Bodde då på hotell Sissy vilket var över förväntan bra. Både de trevliga ägarna/personalen samt utsikten !!!
-Kan som sagt vara ett riktigt lotteri med hotell, men för det mesta blir det ju trots allt ganska bra ändå.