Logga in

Visa fullständig version : Hyra moped

Kalypso
2008-07-13, 23:53
inget svar på min fråga om boende ännu kanske är de flesta Kalimeror i Grekland och njuter just nu :)
Åker till Kefalonia nu på lördag, boendet ännu ej spikat.

Någon som har hyrt moped med B körkort där i år?
Jag har själv haft problem på Santorini för några år sen.
Tänkte att moped kanske är bra om man bestämmer sig för att bo i stan.

Kalypso

Kalimera
2008-07-14, 14:03
Om du inte får hyra moped kan du hyra en fyrhjuling, det räcker vanligt körkort.

Panakakis
2008-07-14, 15:05
Om du inte är van förare av moped eller fyrhjuling är det inte att rekomendera för körning i Argostoli där trafiken kan vara rätt intensiv vissa tider. Hyr en bil är att rekomendera i ditt fall.
Hälsningar PANAKAKIS

Kalypso
2008-07-14, 17:10
Tack för era svar. Hmm, får väl se hur trafiken ser ut när jag är på plats. Jag lär inte våga köra moppe/fyrhjuling om jag tycker den är för livlig. Men har tuffat runt på Naxos och en del andra öar så jag är inte helt novis när det gäller grekisk trafik, men föredrar såklart tomma landsvägar med en och annan get än stadstrafik flabb_flab Kör inte speciellt mycket bil så det törs jag absolut inte hyra, känner mig mer hemma på moppe i Grekland.

Får väl bli buss annars. Har bokat boende i Argostoli nu, litar på Janne i alla väder, så till sist blev blev det boendetipset från guiden.
Försökte hitta hotell med pool i Lassi men det var alldeles för dyrt tyckte jag, så vi får köra Naxosvarianten där vi brukar bo i stan och åka ut till stränderna på dagarna. Och ha tillgång till stan på kvällarna.
Kalypso

Adam
2008-07-16, 11:09
Hej

Var där i början av juni och det var inget problem att hyra moped med B körkort. Däremot blev en annan gäst på vårt hotell nekad fyrhjuling.

Detta med förklaringen att det hade varit mycket olyckor där hyrtagaren aldrig hade kört fyrhjuling förut, uthyraren hade först frågat om han hade kört fyrhjuling förut.

//Adam