handdator

Visa fullständig version : Mysigt boende


Kalypso
2008-07-12, 13:06
Har prel bokat flygstolar till Kefalonia för mig och sonen 13 år, åker om en vecka.
Ska nu försöka klura ut vart vi ska bo och förhoppningsvis boka ett mysigt boende till vettigt pris. Har lusläst trådarna här och blir inte så mycket klokare, de verkar mest handla om charterhotellen i Lassi.
Är det någon som har tips på något annat boende.
Funderat lite på att bo i stan Argostoli för att ta oss runt till stränder men blir lite osäker på mysfaktorn i Argostoli.
Sen tror jag sonen gärna bor nära stranden, vi har bara en vecka så det blir till att få ut maximalt av badandet:)
Pool är så klart ett önskemål från sonen, men där får plånboken styra säger jag.
Genuint och mysigt med god mat är önskemål från mig.
Hoppas på snabba svar.
Kalypso

Panakakis
2008-07-14, 16:16
Hej! Jag skulle nog rekomendera dig att hyra rum eller lägenhet vid Lassi om sonen vill bada när han själv vill. Bor du i Argostoli så blir det ca. 3 km till lämpligt bad. Det är inte så att alla hotel är uppbundna till resebolag utan helt fritt att köpslå om priset för vistelsen. Skulle uppskatta att 50 % av hotelen inte är uppbokade av resebolag.
Hälsningar PANAKAKIS

Kalypso
2008-07-14, 18:15
Tack för tipset. Du har helt rätt men efter mitt sökande i Lassi och de höga priserna som jag stötte på så tog jag det säkra före det osäkra och följde Jannes tips. Vi bor alltså i Argostoli. Även om jag hellre hade bott vid stranden med pool för sonens skull och havsutsikt för min skull, men det här blir också bra hoppas jag.
Kalypso