handdator

Visa fullständig version : Recept på "räkorsaganaki" ???


nilam
2005-08-01, 12:11
Jag har en klar favorit bland förrätter i grekland (förrutom tzatsikin förstås) och det är räkor saganaki! Ibland kan man oxå få med musslor eller starka korvar mm. Jag har letat på nätet och inte lyckats hitta något recept:( Smaken kan ju variera väldigt mycket beroende på var man äter det men oftast är det himmelskt gottflabb_flab Absolut godaste jag ätit är på Kato stalos restaurang i just Kato Stalos.

Jag undrar nu om det finns någon som har ett bra recept på denna rätt...jag skulle vara sååå tacksam!

Malin

Gita
2005-08-01, 14:54
Hej Nilam,

Sök på Google med saganaki shrimps, jag fick en massa träffar! Det ingår räkor, feta, tomater, lök, olivolja etc...

Mmmm...:p

nilam
2005-08-01, 15:34
Hej Nilam,

Sök på Google med saganaki shrimps, jag fick en massa träffar! Det ingår räkor, feta, tomater, lök, olivolja etc...

Mmmm...:p


Tack för tipset...ska genast göra det!

nilam
2005-08-05, 22:20
Tyckte ändå inte att jag hittade något bra recept....men det är ju inte värre än man kan hitta på ett eget med hjälp av de man hittade...och tänk va bra det blev! Så nu har vi avnjutit lite räkor/musslor saganaki med bröd och ett gott vitt vin! Några timmar vid spisen ...men va gör man inte för att återskapa lite av "greklandskänslan"....:)


Malin