handdator

Visa fullständig version : Lidls sortiment i .grekland?

Hans995
2008-07-11, 18:34
Hej!

Skall om 5 dagar _B-ananaåka till Kreta, Agii Apostoli. Min dotter är mjölk och äggallergisk. Vi har varit på Kreta och Samos tidigare och det har fungerat ok. En sak som hon saknar är glass, närmare bestämt sorbét eftersom de övriga mjölkfria är mycket ovanliga (förutom isglass som oftast men inte alltid funkar). Nu till min fråga; Lidl har rätt mycket naturligt mjölk/äggfria sorbéer i sitt sortiment i Sverige. Vet någon om sortimentet i Grekland är lika "tyskt" som här?
En svår fråga men någon på detta mångkunniga forum kanske vet.:D Om inte om mjölkfritt så kanske om sortimentet i stort.

Snart soliga hälsn, Hans

/PS Var inne på lidl.gr och det var rena grekiskan!!

UlfWiman
2008-07-11, 19:36
Hallonsorbet finns och är god samt waldtbehren. Vanil och chocklad smakar mest vatten som blivit omfruset. Man får lära sig hitta sådant som varande diabetiker. Finns även litet sortiment kex o bröd både på Lidl och stora IN.KA tvärs över gatan. Det du kommer att upptäcka är att det är rena grekiskan. Det finns en liten ung tjej med glasögon och mörkt långt hår som är bra på engelska.
Fixar hon får och getmjölk?
I så fall finns det mycket goda ostar till kexen. Yoghurt ska även finnas på getmjölk.

Uffe

inkfish
2008-07-11, 21:28
Nu blir till och med en gammal kalimerastofil imponerad:o... Den här frågan kan inte få några svar tänkte jag tidigare i kväll - och sen kommer Uffe.

Kalimeramedlemmarna är sannerligen otroligaklapp_klap

UlfWiman
2008-07-11, 21:49
Hej du Bläckfisken.
Snart börjar jag kalla dig för "Squid".
Jag bor ju granne med Lidl. Genar jag över lite tomter är det 700m. Det är inget man får pluspoäng för hos grannarna direkt. De kallar det intrång i den personliga integriteten. Jag kallar det att vara smart. Brukar gå till Lidl men ta taxi hem då jag inte klarar att bära och gå samtidigt. Inga skrönor om män och multitasking tack. Jag kan tugga tuggummi och gå i trappor samtidigt. Tror jag i alla fall.
Dels har jag haft sprutbehandlad diabetes i snart 20 år så jag måste alltid tänka på vad jag stoppar i munnen. Ibland händer det att jag "blundar", för då har det ju aldrig hänt.
Lite strutsbeteende kanske?
Grekson kan vara lite smalsynt ibland med att "lite gör väl ändå ingen skada". J
ag har den djupaste respekt för folk som inte tål vissa saker efter att i början på 90 varit med om en nödlandning orsakad av jordnötsallergi. Det var ju ingen fara för någons liv förutom den kvinna som var allergen mot nötterna. Det räckte med att personen som satt snett bakom henne öppnade en påse så var historien "De Facto".
Födan är enormt viktig och Grekland är bättre än hälsokosten. Nu kastade jag nog sten i glashus.
Jag tappade faktiskt 30kg sista året där nere och jag saknar de inte det minsta.

Uffe på ett strålande humör just nu

Hans995
2008-07-11, 22:37
Fantastiskt att få svar, tack så mycket. Tyvärr funkar inte får eller get heller. Men tipset om tjejen i affären är väldigt bra (så har vi klarat oss hittills)./Hans

sven.kriti
2008-07-12, 05:27
Hej!

Skall om 5 dagar _B-ananaåka till Kreta, Agii Apostoli. Min dotter är mjölk och äggallergisk. Vi har varit på Kreta och Samos tidigare och det har fungerat ok. En sak som hon saknar är glass, närmare bestämt sorbét eftersom de övriga mjölkfria är mycket ovanliga (förutom isglass som oftast men inte alltid funkar). Nu till min fråga; Lidl har rätt mycket naturligt mjölk/äggfria sorbéer i sitt sortiment i Sverige. Vet någon om sortimentet i Grekland är lika "tyskt" som här?
En svår fråga men någon på detta mångkunniga forum kanske vet.:D Om inte om mjölkfritt så kanske om sortimentet i stort.

Snart soliga hälsn, Hans

/PS Var inne på lidl.gr och det var rena grekiskan!!
Jeg har handlet hos LIDL her på Kreta siden de første 3 butikkene åpnet 2002 - 2003- Venner fra andre land som har vært med meg sier at sortimentet her er nærmest identisk med alle de andre landene. I Norge har de ikke vin og sprit, det er det Lidl er billigst på! Jeg råder deg til å se på den andre store varehuskjeden, Champion, Marinopolous,, (Carefour) Da Carefour gikk inn i det greske markedet kjøpte de opp en bestående gresk kjede: Champion Marinopolous for å gi kjeden en "Gresk profil" Her finner du et mer gresk sortiment enn i Carefour s butikker i Frankrike. (Kjeden er fransk) Sortimentet er meget større en hos Lidl, men prisene er noe høyere. Så har Marrinopolous egne avdelinger for kjøtt, ost og delikatesser! Jeg har funnet enkelte ting som er billigere enn på LIDL, Champagne til 1,95 ! (Kjeden er jo fransk!)
Hilsen Sven