handdator

Visa fullständig version : deponering


mammas flicka
2005-08-01, 00:41
hej igen.
jag har ingen deponeringsbox på mitt hotell, kan man hyra det någonstans?

tack på förhand, ebba

maggione
2005-08-01, 06:36
Du kanske kan fråga i receptionen om dom har möjlighet att låsa in dina saker. Annars behöver man bara lite euro och ett bankomatkort (Visa, MasterCard m.fl.) med sig. Inga resecheckar el. dyl. Visserligen kostar det en liten slant extra att ta ut på bankomat i utlandet. Men känns säkrare än att gå omkring med en massa pengar. Bankomat finns mitt i Pytagorion! Lycka till!bye_bye

J&C
2005-08-01, 08:03
Bankomat finns mitt i Pytagorion!
Finns det någon annanstans på Samos?

Ella
2005-08-01, 08:34
Jag kan inte tala för andra banker, men har man SEB kostar uttag i bankomat i EU-land inget extra.

Bankomater finns i Pythagorion, Samos stad, Votsalakia och Kokarri - och säkert även i Karlovassi.

Eva L
2005-08-01, 11:15
Jag kan inte tala för andra banker, men har man SEB kostar uttag i bankomat i EU-land inget extra.

Bankomater finns i Pythagorion, Samos stad, Votsalakia och Kokarri - och säkert även i Karlovassi.

Inga banker tar uttagsavgift inom Eu men ett mindre påslag gör nog dom flesta.

Eva

PO
2005-08-01, 13:06
Inga banker tar uttagsavgift inom Eu men ett mindre påslag gör nog dom flesta.

Eva

Avgifter för Mastercard från Sörmlands provinsbank, men vem sätter kron/euro-kursen..?

Automatuttag i Sverige 0 kr
Automatuttag i utlandet 35 kr
-undantag: automatuttag av euro inom EU 0 kr
Kontantuttag i Sverige och utlandet 35 kr


//PO

karinafp
2005-08-01, 14:07
Inga banker tar uttagsavgift inom Eu men ett mindre påslag gör nog dom flesta.

På mitt VISA-kort i Föreningssparbanken tar man ut 1,5 % på det uttagna beloppet, stod det på bankens hemsida.

Karin

PO
2005-08-01, 14:34
Kontantuttag och betalningar med kort
Enligt förordningen om gränsöverskridande betalningar ska avgifter för uttag i euro vara samma oavsett om kunden gör uttag i en uttagsautomat i det land där han har sitt bankkonto eller i en annan medlemsstat. Denna regel gäller också för konsumenter som har sitt konto i en svensk bank.

Läs mer på Konsument Europa (http://www.konsumenteuropa.se/mallar/en/artikel_datum.asp?lngCategoryId=1364&lngArticleId=2710)

Ytterligare ett skäl att lämna Förseningssparbanken! __D

//PO

maggione
2005-08-01, 17:19
Vad jag kan minnas har inte FSB tagit ut någon avgift sen euron infördes.....Jag har Master Card! Det finns minst en bankomat i Pytagorion, ett par-tre i Samos Stad, lika många i Karlovassi. Man kan betala med kort i dom flesta affärer också, glöm bara inte att kolla kvittot noga!:cool:

Ruby
2005-08-01, 18:40
Avgifter för Mastercard från Sörmlands provinsbank, men vem sätter kron/euro-kursen..?

Automatuttag i Sverige 0 kr
Automatuttag i utlandet 35 kr
-undantag: automatuttag av euro inom EU 0 kr
Kontantuttag i Sverige och utlandet 35 kr
Ungefär så här är det med VISA hos Nordea också. Det blir ingen avgift i euroländerna, men däremot i de övriga EU-länderna. Således avgift t.ex. i Danmark men inte i Finland.

Men sen är det ju dessutom det där påslaget som man inte märker... :mad:

Ruby