handdator

Visa fullständig version : Min avatar!


Birgitta63
2008-07-09, 12:49
Hej Inkfish!
Upptäckte att min avatar finns ute på Google.Där står jag på stranden i Kato Stalos.Läste lite om just Kato Stalos och då hamnar jag på en sida där min avatar finns. Under bilden kan man klicka på just www.Kalimera. (http://www.Kalimera.)
När jag gjorde detta så hamnade jag så klart på Kalimera. Där frågade jag Uffe på Kalimera om något.
Blev ej direkt arg men snarare paff att någon lägger ut mig där.Vet att allt man lägger ut på nätet kan dem komma åt men hur.Vet ni något om detta hur det kom sig ?
Birgitta 63.

UlfWiman
2008-07-09, 13:09
Jag finns också på Google.
Vill man inte finnas på Google med bild får du plocka bort avataren.
Det som däremot skickas som privata meddelanden kommer aldrig ut. därför använder jag det emellanåt då vissa saker är privata eller till vänner som man inte vill vädra i forumet

Uffe

Kalimera
2008-07-09, 13:27
Kan du skicka mig länken till sidan via PM?

inkfish
2008-07-09, 13:29
Hej själv Birgitta,
är det googles bildsök du varit på? Det är nog ingen som lägger ut din avatar, google är ju en sökmotor som själv letar upp sidor efter de sökord som du skriver in.

Glöm aldrig att ALLT du skriver på Internet är helt offentligt, utom möjligen på låsta forum eller i PM, som uffe nämner.

Birgitta63
2008-07-09, 13:32
Jag finns också på Google.
Vill man inte finnas på Google med bild får du plocka bort avataren.
Det som däremot skickas som privata meddelanden kommer aldrig ut. därför använder jag det emellanåt då vissa saker är privata eller till vänner som man inte vill vädra i forumet

Uffe
Ok Uffe. Jo det är väl tur det att dem privata ej syns.Det är sånt som man ej visste om just sin avatar när den kom in på Kalimera. Men ingen skada är skedd som man säger.
Birgitta 63flabb_flab

Birgitta63
2008-07-09, 13:35
Kan du skicka mig länken till sidan via PM?
Hej ! Ok ska försöka leta upp den igen!
Birgitta 63

Eva L
2008-07-09, 13:43
När jag gogglade en gång fick jag upp en bild som dottern tagit till Kalimera was here för rätt många år sedan utanför kyrkan på Lefkes, Paros.

Tappade bort ett av mina egna recept som en vän efterfrågade och hade lite bråttom. Istället för att gå igenom ingredienserna i huvudet och skriva ner allt sökte jag snabbt upp det på nätet. Där fanns det med mitt namn och allt.

Eva