handdator

Visa fullständig version : Ospecat, hur går det till nu i juli månad?


tilde
2008-07-08, 23:43
Hej! Det är första gången vi tänker åka till Kefalonien och vi tänker köra på ospecad resa. Vi åker nu i mitten av juli och verkar som sagt vara mycket bokningar och inte många platser lediga.
Ni som åkt så och chansat, hur har Ni upplevt det, bra hotell, hur blir man tilldelad rummen på de hotell och lägenheter resebolagen samarbetar med. Är det så att det är först fram från flyget till reseledaren som gäller för att få de bästa boendet. Om det skulle hända att det är alltför eländigt rum går det att få något bättre om man betalar mellanskillnad? Det finns säkert mycket detalger att berätta om detta ämne.
Det kanska är någon som arbetar på resebolag som ser detta inlägg.
Hjärtligt välkomna att höra av Er, jag väntar!

Tilde

theresa
2008-07-09, 14:09
Hej! om jag förstått frågan rätt så har ni redan köpt en ospec resa:confused::)

Jag har åkt ospec ett par gånger och har haft tur alla gånger,jag har fått stora fina lägenheter med balkong och pool, men jag har vänner som inte har haft samma tur. Risken finns att ni får byta boende under vistelsen och att ni får rum utan balkong och luftkonditionering....men dom försöker att placera ut så bra boende som möjligt.

Det är inte först fram till reseledaren som gäller:) boendet är redan fixat innan ni kommer fram,reseledaren står och väntar på alla sen kollar dom upp erat namn i listan dom har med sej och där får ni reda på var ni ska bo.
Ibland finns möjlighet att betala extra för annat boende,det beror på tillgången till rum..

ni får säkert en jätte trevlig resa//klapp_klap