handdator

Visa fullständig version : Vad sjunger hon...?


Marco
2008-07-08, 21:18
Älskar grekisk musik men har ju ingen aning om vad de sjunger. I en låt med Despina Vandi börjar hon med textraden "Kardia mou sta dosa ola". Någon som vet vad det betyder?

/Marco

inkfish
2008-07-08, 21:34
Har inte hört låten men hon sjunger möjligen inte "kardia mou tha se dosso ola"? I så fall skulle det betyda Min älskling jag ska ge dig allt.

Googlade lite efter texten men det finns MÅNGA grekiska texter med "kardia mou"flabb_flab. En vanlig verkade vara I kardia mou tha spasei - men det antar jag är för långt från det du hör? Det skulle annars betyda Mitt hjärta kommer att gå sönder.

UlfWiman
2008-07-08, 21:44
Jag tror du har rätt Bäckfisken. Jag uppfattar texten på samma sätt. I övrigt är Despina och Anna Vissi mina favoriter. Anna är mera sorglig och lite lågmäld. I övrigt grattis till bra musikval.

Uffe

inkfish
2008-07-08, 21:47
Du har hört den låt som Marco frågar efter alltså? Bra, då kanske det stämde:)

Marco
2008-07-08, 21:51
Har inte hört låten men hon sjunger möjligen inte "kardia mou tha se dosso ola"? I så fall skulle det betyda Min älskling jag ska ge dig allt.


Kan mycket väl stämma att det är det hon sjunger, för hon tar verkligen i ända från tårna när hon sjunger den textraden. Tack för det snabba svaret!

/Marco

Tom
2008-07-08, 23:03
[quote=inkfish;137343]Har inte hört låten men hon sjunger möjligen inte "kardia mou tha se dosso ola"? I så fall skulle det betyda Min älskling jag ska ge dig allt.



Och jag som trodde "kardia mou" betyder : "Hjärtat mitt" snyft_drop
/ Tom som är på "hugget".

litentuva
2008-07-09, 09:25
[quote]


Och jag som trodde "kardia mou" betyder : "Hjärtat mitt" snyft_drop
/ Tom som är på "hugget".

Du har rätt:) men det finns fler betydelser av ord och samt i vilket sammanhang man använder ordet.
Man säger "Kardia mou" om sitt eget hjärta, "echo problema me to kardia mou" dvs "jag har problem med mitt hjärta" men kan även säga det till någon man tycker om. Som vi säger "mitt lilla hjärta" om en älskling.bye_bye