handdator

Visa fullständig version : Bil eller vespa på Samos?


halloncabby
2008-07-08, 20:42
Hej på er! Helt ny här på kalimera.
Ska åka till Samos o bo i Pythagorion i slutet av aug/början av sept.
VART ska man hyra vespa/bil???

Priser? är bil bättre? Vi tyckte det verkade trevligt med vespa men man kanske tröttnar??

Tacksam för svar!!

Kastas
2008-07-09, 07:40
Vespa är ju det som ger den bästa närheten till naturen. Har varit på Samos många år nu. och vi hyr vespa inga som helst problem med trafiken. Vem du hyr av? Det finns ett antal på huvudgatan kolla du priserna med dom. Kör försiktigt och ha en fin resa/ kastas bye_bye

halloncabby
2008-07-09, 10:55
Ja det är ju det jag inte vet..
Frågade på Nicos o de tar 20 euro per dag om jag hyr i tre dagar.
Har du någon att rekommendera??

Vart bodde du?
Lotta

Kalimera
2008-07-09, 15:18
Vi tyckte det verkade trevligt med vespa men man kanske tröttnar??Vi hyr alltid moped på Samos, visserligen är det en stor ö, men kör man inte för långa sträckor funkar moppe bra. Dock kan ni få problem att hyra om ni saknar körkort för motorcykel.

halloncabby
2008-07-09, 15:22
Vi hyr alltid moped på Samos, visserligen är det en stor ö, men kör man inte för långa sträckor funkar moppe bra. Dock kan ni få problem att hyra om ni saknar körkort för motorcykel.

Min sambo har A-kort så han får äran att köra runt mig :D
Men frågan är VART man ska hyra??
Har frågat om priser på Johns Rental, Nicos och yes-rent-a-car (eller nåt sånt)

Kalimera
2008-07-09, 15:26
Har frågat om priser på Johns Rental, Nicos och yes-rent-a-car (eller nåt sånt)John är seriös, honom kan jag varmt rekommendera! Det finns många uthyrare längs (den uppfräschade) huvudgatan, gå runt och fråga och jämför priser, de flesta är bra, men John är nog bäst. :)

halloncabby
2008-07-09, 15:29
John är seriös, honom kan jag varmt rekommendera! Det finns många uthyrare längs (den uppfräschade) huvudgatan, gå runt och fråga och jämför priser, de flesta är bra, men John är nog bäst. :)

Jag har mailat och frågat om priser så vi får se om han återkommer
Tack så mycket! :)

halloncabby
2008-07-17, 11:04
Jag har mailat och frågat om priser så vi får se om han återkommer
Tack så mycket! :)


John var billigast av de vi har frågat.. Så det får nog bli att hyra där, om det finns nåt då när vi vill ha...