handdator

Visa fullständig version : Solstolar


Rose-Marie
2008-07-07, 15:12
Finns det någon som kan tala om för mig hur mycket 2 solstolar och parasoll kostar att hyra på stranden? :) Tacksam för svar. bye_bye / R-M

UlfWiman
2008-07-07, 15:40
Allt mellan 0-9€. Är ni nere 14 dagar bär det sig att köpa ett parasoll och 2 strandmadrasser samt lämna de vid avresa.

Uffe

Lissi
2008-07-07, 15:58
På Tinos kostade de 5-6 euro beroende på strand. Då är det 2 stolar och ett parasoll som ingår. Vi hyrde bara en gång då det blåste så otroligt att det helt enkelt inte gick att ligga på stranden direkt då man blev så piskad av sanden.... Samma pris var det förra året på Naxos.

Lissi

nilam
2008-07-07, 16:08
Betalade 8 euro för 2 stolar och ett parasoll i Rethymnon för två år sedan. Det är faktiskt den dyraste stranden av de jag besökt på Kreta. I Platanias kostade det 6 euro i år och då ingick juice på flera ställen.

Malin

Birgitta63
2008-07-07, 16:23
Stranden i A.Marina kostade 2 solstolar med parasoll 2,5 euro. Våra döttar kom hem nu i söndagsmorse och berättade det.
Birgitta 63.

nilam
2008-07-07, 16:26
Stranden i A.Marina kostade 2 solstolar med parasoll 2,5 euro. Våra döttar kom hem nu i söndagsmorse och berättade det.
Birgitta 63.

Kostade 5 euro längs hela stranden för 2 veckor sedan:confused: Kan det ha varit 2,5 euro var? :rolleyes:

Malin

Athanasia
2008-07-07, 16:45
verkar vara 8 euro som gäller för 2 stolar o parasoll i Rethymno..

rhodosfanast
2008-07-07, 21:28
Ifjor betalade vi 7 euro för solstolar med parasol för två personer vet ej vad dom tar i år på Rhodos..

När vi 06 var på Mallorca o bodde på Alcudia så tog dom olika priser varje dag ena dagen billigt o nästa dag dyrt..:mad:

nekjam
2008-07-08, 13:28
Förra året låg vi utanför hotell Pegasus och betalade 7 eur för 2 stolar och 1 parasoll. Bekanta till oss låg lite längre bort från hamnen räknat och fick betala 8 eur.
i år ska vi bo på Ilios och där ingår stolar.
Så det måste ju vara värt en hel del.bye_bye

Rose-Marie
2008-07-08, 13:47
Jag bugar o tackar för alla svar. :) Det är lite lättare att räkna på reskassan om man får ett litet hum om vad saker o ting kostar. Mycket har jag läst mig till. Var i Platanias förra året. Det var inget för mig, för mycket turister för min del och alldeles för litet ställe. Därför blir det nu Rethymnon, har hört så mycket bra om det. Yeah bara 37 da´r kvar _B-anana /R-M bye_bye

Birgitta63
2008-07-08, 17:10
Kostade 5 euro längs hela stranden för 2 veckor sedan:confused: Kan det ha varit 2,5 euro var? :rolleyes:

Malin
Hej Malin!
Ja du har rätt.Det kostade 2.5 euro var.Det går åt mkt pengar på semestern. Vi ska ju vara där 14 dagar och är man smart så köper man sig ett billigt parasoll+luftmadrass. Utanför Rose såg vi inga solstolar förra året.Det är faktiskt skönt att ligga i sanden för det är mjukare (van vi det hemma i Höllviken).
Birgitta 63 :)

IngegerdN
2008-07-09, 01:41
När jag var i Rethymnon nu sista veckan april-första veckan maj kostade 2 solstolar + 1 parasoll 9 € nedanför Ilios (om man inte bor på hotellet vill säga). Priserna verkar ha gått upp något sedan förra sommaren...

martinifk
2008-07-09, 08:44
Det är faktiskt skönt att ligga i sanden för det är mjukare
Birgitta 63

Där håller jag med dig till fullo Birgitta! Sanden klår solstolarna med hästlängder, dessutom är dett alltid gratis. ;) Bara i nödfall, som vid Kourna Lake där marken inte var skön att lägga sig på helt enkelt, hyr vi solstolar. Fruktansvärt dyrt i många fall för övrigt. :eek:

Argyris
2008-07-09, 08:56
I agii Apostoli, 5 € för 2 stolar & parasol (1 vecka sedan)

/Nico

kimmen
2008-08-02, 16:15
Sanden klår solstolarna med hästlängder.....

Instämmer fullständigt!!!flabb_flab Det är mycket mjukare och skönare att ligga direkt på sanden...:cool:

Någon väldigt sällsynt enstaka gång hyr vi solstolar, och det är om det blåser så mycket så man blir "blästrad" av sanden. Nej, dom pengarna använder jag mycket hellre till annat...

/kimmen

rhodosfanast
2008-08-02, 17:00
Det kostar 8 euro för två stolar o parasoll på Rhodos i år..

Anna Pernilla
2008-08-03, 10:56
Bra det fortfarande är relativt billigt med solstolar i Grekland.Var i Portugal nyligen och där betalade vi 13€ för 2 sängar+parasoll!Nice slår dock allt!Där betalade vi för några år sedan 11€ för 1 säng!!Nu var det en väldigt skön sådan med tjock madrass och så fick man service så fort man lyfte handen men ändå.... Jag ligger många gånger själv på sådanna och ibland måste jag betala för 2 sängar fast jag inte klarar av konststycket att ligga på bägge två... Det kan bli väldigt dyrt att resa själv ibland.

rhodosfanast
2008-08-03, 16:37
För något år sedan var det en dam upp till oss på windybeach som hade två solstolar o hon höll på med att jag behöver inte två. Men han som äger solstolarna kom på henne så hon åkte på o betala för båda två. Istället för att flytta solstolen efter solen så var hon för bekväm så hon la sig på den andra istället o den hon flyttade ifrån lär la hon sin bikini för att torka. Hon var fullt sminkad på stranden oxå o varje gång hon hade varit i havet så förbättrade hon sminket. Vi tyckte han gjorde rätt som tog betalt för båda två...