handdator

Visa fullständig version : Parga w 31 - har ni tips på billiga hotell ?


greklandsnörd
2008-07-07, 10:45
Hej!

Kompisarna åker till Turkiet, killen kappseglar, andra vill ha med mig till Gotland men jag mååååååste till Grekland, som vanligt.
Vad är det med mig Grekland egentligen? Jag måste dit varje år annars blir jag inte nöjd. Förra året åkte jag och sambon till Thassos och blev glatt överraskade. Remommenderas ! En av dom få (charter )resemål jag inte varit på är Parga och jag är nu i farten att boka en flygstol med avresa 26/7. Jag har svårt att hitta prisvärt boende för en person på nätet. Har någon ett tips vore jag tacksam? Det är ju lite trixigt i högsäsong. Jag bor gärna på ett litet pensionat. Jag såg bla att en populär restaurang hade privatrum men såg inga priser. Något sådant är oxå o.k

Mvh
Britt-Marie - Greklandsnörden

Eva L
2008-07-07, 11:34
Dokus eller hur det nu stavas har både rum och taverna. Ann som tidgare skrev i forumet och hennes man bodde där för tre år sedan. Rummen var trevliga och prisvärda. Kanske någon här som har telefonnummer till ägaren.

Eva

greklandsnörd
2008-07-07, 12:12
TAck för tipset!

Börjar googla nu :)

honungsdagg
2008-07-19, 20:21
Heej!
Känner mycket väl igen mig i det där med att vara en greklandsnörd flabb_flab Har precis återvänt hem efter en 2 veckors vistelse i underbara Parga.
Vi bodde på Hotel Nafsika, ca 1,4km från stan och detta var ett väldigt personligt hotel, rummen var inredda som ett vanligt hem och jag trodde först förskräckt att jag gått in i ägarnas egen lägenhet när vi kom dit.
Det är beläget precis intill olivlunden som man kan promenera igenom för att komma till Valtos. Tyvärr är det nog ganska fullbokat under högsäsongen, men ägarna har även Restaurang Nafsika inne vid hamnpromenaden och det kan vara värt göra en förfrågan där.

Annars vill jag rekomendera ett besök på Yannis Taverna, beläget intill Parga Camping,även detta åt samma håll som Hotel Nafsika, Yannis själv är en mycket charmerande värd och maten mycket god och billig!

Vi planerar redan nästa resa tillbaka till detta underbara ställe med dessa givmilda och vänliga människor! Hoppas du får en härlig vistelse!!!

bye_bye Nana