handdator

Visa fullständig version : Till Naxos


inha
2008-07-06, 12:29
Är det någon som vet hur man lättast och billigast tar sig till Naxos? 'Går det direktflyg till Naxos?

spiro
2008-07-06, 12:56
Nej, endast inrikesflyg. Många (de flesta?) flyger till Athen för att sedan ta båt. -Annars kan du kolla restplatser, som till tex santorini och ta färjan därifrån.

inha
2008-07-06, 13:11
Nej, endast inrikesflyg. Många (de flesta?) flyger till Athen för att sedan ta båt. -Annars kan du kolla restplatser, som till tex santorini och ta färjan därifrån.

okej då vet jag.
* kan man boka inrikesflyg eller båtresa redan när man bokar hela resan?
* vad är smartast: inrikesflyg eller båtresa?
* hur lång tid tar det med respektive färdmedel? vilket är billigast?

/Carina

spiro
2008-07-06, 13:20
Du kan nog inte boka i ett "paket" men du kan boka allt hemma...(Inrikesflyget vet jag inget om, men tror inte det är ett bra alternativ, varken kostnads eller tidsmässigt). Tider och priser varierar beroende på vilken ö du åker i från, och vilken färja du väljer. Det du kan spara mest på är flyget till grekland, kolla upp det först. Sedan kan du leta lämplig färja här någonstans;

http://www.kalimera.se/resor/tidtabeller.html

inha
2008-07-06, 13:30
Du kan nog inte boka i ett "paket" men du kan boka allt hemma...(Inrikesflyget vet jag inget om, men tror inte det är ett bra alternativ, varken kostnads eller tidsmässigt). Tider och priser varierar beroende på vilken ö du åker i från, och vilken färja du väljer. Det du kan spara mest på är flyget till grekland, kolla upp det först. Sedan kan du leta lämplig färja här någonstans;

http://www.kalimera.se/resor/tidtabeller.html

tack för tipset då ska jag kolla länken. bye_bye

poros
2008-07-06, 15:14
Har lite dålig koll på vad färjorna kostar mellan Rafina och Naxos, eftersom jag inte får upp några tider än (vi ska åka först i slutet av sep), så nu har vi bokat inrikes med Olympic. Det tar 45 minuter och kostar ca 700 kr/st. Enkel resa. Eftersom vi då kommer fram redan 13.15, så kan vi ligga på stranden redan på em. flabb_flab

inha
2008-07-12, 16:34
Vilket håll är bäst att åka ifrån när man ska åka till Naxos?
* Aten > Naxos
* Santorini > Naxos

Vilket färdmedel är bäst, snabbast samt billigast?
* Inrikesflyg
* Båt

Ska man boka allt hemifrån? Eller ska man boka inrikesflyg/båt på plats?

Är lätt att åka till andra öar från Naxos? Vad rekommenderas: dagsturer eller övernattentur?

Tipsa gärna om billiga boenden och restauranger od!