handdator

Visa fullständig version : Vespa eller bil på Skopelos?


Rossa
2008-07-04, 22:16
Hej,
Nu är det bara 3 dagar kvar till vår resa_B-anana.
Vi funderar på att hyra vespa, eller bör vi hyra bil?
Är det mycket trafik på ön?
Kan man ta sig till stränderna någorlunda lätt med vespa?
För och nackdelar, vespa-bil.
Våra barn som är 15 och 17 år vill gärna hyra vespa.
Snälla hjälp oss att bestämma oss.:confused:
Rossa.

Rojo72
2008-07-04, 22:45
Hej!

Jag var där i början på juni. Trafiken är ingen fara och vägarna är ganska bra men mycket krokiga. Jag hyrde bil och det var mycket sällan jag puttrade runt snabbare än 50-60, oftast runt 50.

Men, och detta är viktigt: jag var runt på 3-4 olika uthyrare och de var STENHÅRDA på MC-kort. Har du/ni enbart B-kort här hemifrån där enbart symbolen för bil har datum på baksidan kommer ni inte få hyra MC/Moped (om ni nu inte lyckas hitta någon mindre nogräknad uthyrare och då förmodligen köra oförsäkrade). Dessutom går det bussar 4-5 ggr/dag.

Skopelos är en underbar ö, hoppas ni får det jättebra. Själv rekommenderar jag gärna Agnondas och stranden vid Agios Ioannis Sto Kastro, vid den sistnämnda var jag helt själv i början på juni men det är säkert annorlunda nu.'

anston
2008-07-06, 10:24
Hej! :)
instämmer med föregående talare! Vi fick också beskedet om att de skärpt reglerna pga alla olyckor som skett på vespor/mc. Uthyrarna fick polisen "på sig" om de hyrde ut till folk som inte hade mc-kort. Så vi hyrde bil på hela resan och kan varkligen rekommendera det! Möjligheterna blir så mycket större då. Kan bara gratulera till valet av ö, Skopelos är fantastiskt!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Ha en härlig resa!