handdator

Visa fullständig version : Var på Samos....


fnbe
2008-07-01, 15:56
...och vilket hotell ska vi bo på om vi är ett par runt 40 som åker utan barn och vill ha lite actionklapp_klap ibland. Vi ska ta en restresa runt vecka 35, för den som är nyfiken är det sista veckan i augusti.

//MR X

Janet
2008-07-01, 20:11
Jag var i Pythagorion förra sommaren i augusti och tyckte väldigt mycket om stället. Hamnpromenaden med alla restauranger är supermysig, det finns gränder att traska omkring i, en lång sandstrand på gångavstånd och småbutiker längs huvudgatan. På kvällarna är det rätt bra drag, alltså inte party-party utan mer mycket folk som äter och har trevligt. Vill ni ha lite action dagtid föreslår jag att ni hyr bil och kör ut på upptäcktsfärd. Det finns mycket att se på Samos, en vacker ö!

Hotell vette sjutton, det finns många att välja på. Minns inte vad vårt ställe hette, men det är ett enklare hotell med små dubbelrum utan kök. Balkongerna har utsikt mot vattnet, men huset inte vid strandkanten utan det är ett gäng tegelpannor mellan vattnet och balkongen. Mycket bra, tyckte vi. Men rätt enkelt som sagt. Kan kolla vad det hette om ni är intresserade?

RUJO
2008-07-01, 20:42
Håller med Janet. Pythagorio är en lagom aktiv plats. Lite turistisk kanske, men du får allt du vill ha inom räckhåll. Hyr sedan bil några dagar och åk över till andra sidan, se bla Kokari, en indyll, som i augusti kan vara invaderad av charter. Möjligheten till trevliga bilturer är många på Samos. Åk förbi flygplatsen ut mot Heras tempel och sedan vidare till charterstranden och konstatera att du valt rätt. Alltså Pythagorio.

inkfish
2008-07-01, 20:55
på. Minns inte vad vårt ställe hette, men det är ett enklare hotell med små dubbelrum utan kök.

Det hette Belvedere, eftersom jag nyss varit mina två första nätter i Pythagorion blev jag nyfiken nu och kollade i dina gamla trådar:o

fnbe
2008-07-01, 23:14
Jag var i Pythagorion förra sommaren i augusti och tyckte väldigt mycket om stället. Hamnpromenaden med alla restauranger är supermysig, det finns gränder att traska omkring i, en lång sandstrand på gångavstånd och småbutiker längs huvudgatan. På kvällarna är det rätt bra drag, alltså inte party-party utan mer mycket folk som äter och har trevligt. Vill ni ha lite action dagtid föreslår jag att ni hyr bil och kör ut på upptäcktsfärd. Det finns mycket att se på Samos, en vacker ö!

Hotell vette sjutton, det finns många att välja på. Minns inte vad vårt ställe hette, men det är ett enklare hotell med små dubbelrum utan kök. Balkongerna har utsikt mot vattnet, men huset inte vid strandkanten utan det är ett gäng tegelpannor mellan vattnet och balkongen. Mycket bra, tyckte vi. Men rätt enkelt som sagt. Kan kolla vad det hette om ni är intresserade?

Finns det inte party-party alls på ön? Tack för ert engagemang.

Kastas
2008-07-02, 07:20
Jo det finns en om inte två nattklubbar i Pythagorionbye_byebye_bye