handdator

Visa fullständig version : Charter eller flygstol ?


NinaL
2008-06-30, 15:15
Hej! Vi är två vuxna som vill till Skopelos i Augusti. Sitter och velar om vi ska boka charter, eller ta en flygstol till Skiathos.Är det svårt att få tag på ett rum/lgh 18-31 Aug? Vad får man räkna med att betala för ett rum/lgh av hyfsad standard? Vi behöver ingen lyx, men rent och fräscht. Hoppas på lite tips, eftersom jag vill boka snart.
Tack på förhand! /Nina

Elisabet
2008-06-30, 17:44
Jag skulle gissa att det är svårare att få tag i flygstolar än i rum på Skopelos den tiden. Men om ni lyckas hitta flygstolar till vettigt pris, så föreslår jag att ni bokar på Delsol, där det bland annat finns fina och välutrustade, men ändå enkla, studior för 50 euro i slutet av augusti.

anston
2008-07-03, 21:20
Hej Nina!
Är just hemkommen från en toppenresa till Sporaderna och vill tisa er om Hotel Captain som ligger centralt i Skopelos stad. Rent,fräscht och trevligt!Captain himself var nere vid hamnen när vi kom in med båten och han var mycket trevlig! Om det finns plats vid den tidpunkten vet jag inte men det kanske finns en hemsida? Läget var kanon, med det menar jag lugnt men ändå mitt i stan.klapp_klap Jag tycker absolut att ni ska kolla upp flygstol istället för charter. Lycka till med er resa och missa inte Kastani beach (stranden där Mamma mia spelades in). Vattnet var fantastiskt! Åh, jag längtar redan tillbaka.....bye_bye

NinaL
2008-07-07, 11:41
Tack för tipsen. Vi spar dem till nästa år (juni eller sept...), vi har bestämt oss för att testa Samos i år istället. Hittade en billig charterresa till Pythagorion. Är väldigt nyfiken på Skopelos och även på Alonissos, så nästa år blir det en mini-luff!! Hej så länge :)