handdator

Visa fullständig version : Hotel Palatino eller Hotel Sunset?


Anso
2008-06-29, 11:45
Mina föräldrar är i tagen att boka en resa till Parga. De har inte varit där tidigare, men funderar nu på att åka dit första veckan i September.
De vill ha lite råd ang boende. Jag har varit där och bott på Hotel Lemon Tree som jag tyckte mycket om, men det finns inte plats där då.

Jag har tittat på Hotel Palatino (Apollos hotel) , för det ser ut att ha en helt fantastisk utsikt, samt att det är rätt så nära ner till stranden. Någon som har erfarenhet av det hotellet? Personal, rum, balkong, frukosten??

Har kikat lite även på Vings hotell Sunset, som ju är ett lägenhetshotell. Föräldrarna brukar gilla att själva kunna göra frukost och fika osv.
Någon som bott där och kan berätta lite??

April
2008-06-29, 18:58
Hej! Jag bodde på hotell Palatino i början på juni och var jättenöjd med det. _B-ananaOm de väljer ett rum med havsutsikt kan de knappast få en vackrare utsikt från sin balkong. Att gå till valtos tyckte inte jag var speciellt jobbigt men promenaden tillbaka uppför backen kan vara tuff om det är varmt, vilket det lär vara. Det är ju också nära till många fina restauranger. Mannen som jobbar där är väldigt trevlig, och vi upplevde personalen som avslappnad och vänlig. Frukosten består av kaffe, ett glas juice, mackor och pålägg som marmelad och ost. Utsikten från frukostmatsalen är oslagbar. Det enda som skulle kunna sätta käppar i hjulet för en fantastisk vistelse på palatino är väl om man har rörelseproblem och tycker att det är jobbigt att gå vägen ner och tillbaka till stranden. Men jag skulle i alla fall lätt kunna bo på Palatino igen.

Anso
2008-06-29, 19:42
Hej!

Tack för ditt svar!

Det lät mycket trevligt!