Visa fullständig version : INKA butik?
Rose-Marie
2008-06-26, 23:34
Geia sas! bye_bye Finns det någon som vet om INKA butiken som ligger i närheten av hotell Bio är kvar? Om inte, finns det någon annan stor affär förutom SPAR i närheten? Vore mycket tacksam för svar. :) /R-M
Geia sas! bye_bye Finns det någon som vet om INKA butiken som ligger i närheten av hotell Bio är kvar? Om inte, finns det någon annan stor affär förutom SPAR i närheten? Vore mycket tacksam för svar. :) /R-M
Är det ingen som kan svara på Rose-Maries fråga?
Jag är också intresserad att få höra av någon som varit i Rethymnon nu i år om varuhuset Inka verkligen inte finns kvar eller om dom flyttat på sig.
Majken
Athanasia
2008-07-01, 19:43
Är ganska säker på att den är kvar...är inte direkt våra kvarter när vi är där,men tycker mig ha sett den..:cool:
Visst finns den kvar handlade där senast nu i maj .
Lisa_B-anana
Rose-Marie
2008-07-02, 23:12
Visst finns den kvar handlade där senast nu i maj .
Lisa_B-anana
Jätte tack för svar.Vad skönt att höra att den finns kvar. Har nu bara 43 dagar kvar sen är jag där. Jippie!!_B-anana/Rose-Marie
Tack Lisa för att Du svarade!
Tycker också det känns skönt att den finns kvar, så slipper man börja leta efter närmsta varuhus.
63 dagar kvar
_B-ananabye_bye
Jag tackar för det tipset jag med.. :)
Det ligger då alltså inte så långt ifrån mitt hotell som är Palm Beach.
Kollade just upp var hotell Bio ligger. Då vet jag vart vi ska handla vårt. Turistshopparna utefter strandpromenaden är ju så mycket dyrare.
Så här dags om en vecka sitter jag och min vän på planet som flyger oss ner till Kreta. Jag längtar....
Jag tackar för det tipset jag med.. :)
Det ligger då alltså inte så långt ifrån mitt hotell som är Palm Beach.
Kollade just upp var hotell Bio ligger. Då vet jag vart vi ska handla vårt. Turistshopparna utefter strandpromenaden är ju så mycket dyrare.
Så här dags om en vecka sitter jag och min vän på planet som flyger oss ner till Kreta. Jag längtar....
Det finns också en liten supermercado med mycket frukt och grönt om du tänker dej nedanför Bio alltså gatan bakom strandpromenaden. Där brukade vi också handla när vi bodde på Bio. och ovanför sett från strandpromenaden finns ett mycket bra bageri att handla frukostbröd på mitt emot en kyrka.
Det finns också en liten supermercado med mycket frukt och grönt om du tänker dej nedanför Bio alltså gatan bakom strandpromenaden. Där brukade vi också handla när vi bodde på Bio. och ovanför sett från strandpromenaden finns ett mycket bra bageri att handla frukostbröd på mitt emot en kyrka.
Tackar allra ödmjukast för tipset. Då vet vi precis vart vi ska handla vårt bröd. Och de öppnar tidigt då kan jag tro. Frukt och grönt äter vi mycket av också.. så det blir jättebra..
//Monica
Bageriet öppnar tidigt och det doftar underbar av nybakat bröd.Smaklig frukost önskar aake.
Athanasia
2008-07-05, 18:52
Det är inte alltid de stora market´s som är billigast...bara en upplysning..
IngegerdN
2008-07-06, 03:03
ovanför sett från strandpromenaden finns ett mycket bra bageri att handla frukostbröd på mitt emot en kyrka.
Vet du vad gatan heter?
Ingegerd som reser till Reth om 19 dgr.
Vet du vad gatan heter?
Ingegerd som reser till Reth om 19 dgr.
Jag har försökt titta på en karta som jag har över Stan men är osäker om vad den heter.
Men om du tänker dej att du står på strandpromenaden med ryggen mot havet, så har du Hotell porto Rethymno på höger sida. Gå då upp en bit till nästa tvärgata så har du hotell Bio en liten bit upp till höger, fortsätt uppåt ca 50m upp mot stora vägen så ligger bageriet på höger sida om gatan , på vänster sida ligger en kyrka, alltså bageriet ligger mellan strandpromenaden och stora vägen.
Hoppas att jag har förklarat tydligt.
Ha en trevlig resa hur länge stannar du?
Vi åker i september.bye_bye
IngegerdN
2008-07-09, 01:32
fortsätt uppåt ca 50m upp mot stora vägen så ligger bageriet på höger sida om gatan , på vänster sida ligger en kyrka, alltså bageriet ligger mellan strandpromenaden och stora vägen.
Hoppas att jag har förklarat tydligt.
Ha en trevlig resa hur länge stannar du?
Vi åker i september.bye_bye
Ok, tack då vet jag var det ligger. Vi reser den 25 juli och jag stannar 3 veckor, men åker tillbaka den 27 sept. för en vecka. Är ni kvar då? Skulle vara trevligt att kunna ses.
Ok, tack då vet jag var det ligger. Vi reser den 25 juli och jag stannar 3 veckor, men åker tillbaka den 27 sept. för en vecka. Är ni kvar då? Skulle vara trevligt att kunna ses.
Nej tyvärr vi åker hem den 18 sept efter 2 veckors vistelse. Säger detsamma att det skulle varit trevligt.
Men vi får väl hålla kontakten ändå. Blir spännande att får höra hur ni haft det nu när ni kommer hem efter första resan.
Ha en skön semester
bye_bye
Ja den finns kvar även spar finns kvar de fanns där i torsdags så det är bara att gå dit
Hälsningar
Letten
Vi hittade lätt både bageriet och butiken med frukt och grönt. :)
Nu är vi hemma igen med regn och rusk. Vill tillbaka..snyft_drop
Vi hittade lätt både bageriet och butiken med frukt och grönt. :)
Nu är vi hemma igen med regn och rusk. Vill tillbaka..snyft_drop
Och jag med (monkanS kompis) :p
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.