handdator

Visa fullständig version : Inställt flyg??

inkfish
2005-07-29, 11:31
I mitten av juni bokade jag en resa till Karpathos i september med Apollo.

Då och då har jag kollat bokningsläget på planet, det har varit oroväckande gott om platser.

I dag finns plötsligt INGA platser:mad:

Alltså ringer jag Apollo. Säljaren där kollar - hon hittar inga flyg över huvud taget från Göteborg till Karpathos efter den 25 augusti.

Just nu väntar jag på att hon ska ha kollat vidare och ringa tillbaka till mig med besked. Hennes gissning hittills är att allt är inställt.

__D __D __D

xristina
2005-07-29, 11:46
Men - sånn kan de vel ikke bare gjøre???? :mad: Jeg håper virkelig at det løser seg for deg, og at de finner en annen flyvning!

__D __D __D Freser sammen med deg jeg!

Uffe er på vei... :)

Bertil Lindroos
2005-07-29, 11:49
Hej!

Samma sak hände mig, jag hade bokat en resa till Santorni med Apollo i slutet
av September, helt plötsligt när några bekanta till mig skulle boka samma resa
fanns det ingen avresa det datumet, inställt pga av bokningsläget, fick jag meddelande om 3 veckor senare.....tur att jag kollade själv och hann boka en
resa med snowflakes medans det fanns kvar..... Dåligt skött av Apollo.
Apollo skyllde på flygbolaget och flygolaget på Apollo// Bertil

Mikke
2005-07-29, 11:52
.....attans osis, Inkfish!!
Du får komma upp te Stockholm och flyga med mej te Karp, den 16 sep....:)
Mikke
(KfK)

inkfish
2005-07-29, 11:59
Har du kollat så att Sthlm finns då? De kanske gör likadant där...

Fast det blir så jäkla dyrt att ta sig från Stockholm. Det som ligger närmast till hands är väl att de bokar om mig till Rodos, dit finns det platser. Men då kostar bara flyget 3800:eek:, sen ska man ta sig mellan Rodos och Karpathos också.

snyft_drop snyft_drop snyft_drop

Jag har varit beredd på det här. De ställde in motsvarande flyg fast en vecka senare även förra året. Har vänner som blev blåsta på en karpathosresa då - precis som bertil berättar om Santorini.

xristina: tackbye_bye

Elisabet
2005-07-29, 12:01
Just nu väntar jag på att hon ska ha kollat vidare och ringa tillbaka till mig med besked. Hennes gissning hittills är att allt är inställt.NEJ!!! Det kan väl bara inte vara möjligt!!! :eek: Så otroligt trist och irriterande i så fall!

inkfish
2005-07-29, 12:02
Ja, det är irriterande. Jag som hade tänkt prata gamla minnen från mina tio år på Herrhagen med Mikke över en öl eller sjusnyft_drop snyft_drop snyft_drop

inkfish
2005-07-29, 12:14
Äventyret fortsätter....

Kan det vara en %&# &%&# server nånstans som jävlas med mig?

Gick in och gjorde en bokning igen. "Tyvärr, inga resor bla bla."

Klickade då på "visa övriga reslängder som är bokningsbara" - och DÅ finns det plötsligt platser!

Å andra sidan: varför såg inte Apollosäljaren dem? Hon borde väl få fram fler och bättre uppgifter än vad vi kunder får?

Sitter just och besvärjer telefonen att ringa. Det är värre än när man var 14 år och nyförälskad. Nu gäller det ju nåt VIKTIGT:eek: :eek: :eek:

Bossew
2005-07-29, 12:20
Ja, det är irriterande. Jag som hade tänkt prata gamla minnen från mina tio år på Herrhagen med Mikke över en öl eller sjusnyft_drop snyft_drop snyft_drop

Det hade alltså kunnat bli en riktigt stor Karlstad-träff där nere. :D
har många trevliga minnen från Herrhagen ;)

Jag blev riktigt rädd när jag såg att det inte skulle gå några plan i
september :( sen såg jag att det gällde Göteborg :) ;) Vill inte
bli av med min hittills billigaste greklands-biljett, 148 kr. _B-anana

Hoppas du hittar nån ny resa!

bosse

ciakoohler
2005-07-29, 12:22
Skräms inte så!!! Fast jag ska flyga från Köpenhamn ,så det kanske gåt bra iaf Cia

140 kr Bosse jag det var bara hälften av mitt pris ,så kan du verkligen känna dig nöjd.

inkfish
2005-07-29, 12:23
Jaså en herrhagsbo till:D?

148? Det är bara att gratulera. Min ToR kostade 3300, det fanns inga oneway kvar eftersom jag bokade så nyss. Betalade så sent som igårsnyft_drop

Egentligen tycker jag 3300 är för mycket, men nu VILLE jag till Karpathos.

Fast ger inte upp hoppet riktigt än. Det gick ju att få fram platser efter en omväg på apollos sajt. Dessutom finns det flyg till Samos rätt datum, och det är samma kärra som går vidare till Karpathos.

Bertil Lindroos
2005-07-29, 12:25
Mitt tips är att du ringer upp igen...resesäljaren du får prata med har ingen aning
om vad Apollo sysslar med ...dom sitter inte i Sthlm. Jag fick ett annat tel.nr till Apollos huvudkontor, där jag fick besked direkt att flighten var inställd.
Lycka till ! // Bertil

ciakoohler
2005-07-29, 12:27
Jamen då kan det väl inte va inställt redan.Har de ingen koll alls på sina resor.Hoppas det löser sig.Då blir vi ett helt gäng Kalimeror på Karpathos i slutet av september

Elisabet
2005-07-29, 12:29
Jag som hade tänkt prata gamla minnen från mina tio år på Herrhagen E d samma grej som herrarna i hagen??? :rolleyes: Fast d va ju i fjol d...

inkfish
2005-07-29, 12:29
Bertil - Jo, jag har det i bakfickan. Gissade också att det var så. Fast säljaren jag pratade med var trevlig och hjälpsam så jag ville ge henne en chans att göra sitt jobb först.

Tänk om de förstod hur mycket känslomässig energi som går åt vid en greklandsdåres resplanering. Hon sa käckt och uppmuntrande: "Men om det är inställt kommer du att få ett brev de närmaste dagarna!"

Brev?:eek: :mad: Shove it darling, det är MIN RESA jag vill åt, behåll ditt jäkla brev:( :( :(

inkfish
2005-07-29, 12:30
Elisabet - det är till och med så roligt så att den första del av Herrhagen jag bodde på hette Glasbergetflabb_flab. Blev ju tvungen att flytta därifrån så fort det bara gick;)

inkfish
2005-07-29, 12:31
Cia - jag åker lite tidigare än vad ni gör men är kvar när ni kommer. Hade ju sett fram emot det:(

inkfish
2005-07-29, 12:34
Kollade igen nu. Det är EN-veckasplatser som finns. Men varför i hela världen skulle de ställa in en tvåveckors när det finns platser både ner och hem vid rätt datum:confused:

Det här måste väl gå att ställa till krig om?

Bossew
2005-07-29, 12:35
Jaså en herrhagsbo till:D?

148? Det är bara att gratulera. Min ToR kostade 3300, det fanns inga oneway kvar eftersom jag bokade så nyss. Betalade så sent som igårsnyft_drop

Inte Herrhagsbo direkt men har man bott i stan med omnejd i
över 30 år så ....:D men sen 10 år finns jag här i Stockholm, vad gör man inte för att ha nära till Arlanda :)

Bokade min resa redan i november, samtidigt som jag bokade vår/sommar-resan. Kunde bara inte låta bli, vilket jag är glad för idag flabb_flab

bosse

Bertil Lindroos
2005-07-29, 12:36
Hmmm...dom närmaste dagarna...tog som sagt 3 veckor !!!!! innan det brevet kom. Skulle jag ha väntat på det så hade det inte funnits några resor kvar med
Snowflakes...nu får jag iof åka via Aten..men vad gör väl det. Sedan dröjde det ytterligare tid innan pengarna kom åter. Skulle komma in direkt på mitt konto
sa dom....men inte...kom som en bankgiro utbetalning som kostade mig 60:- att
få insatt på mitt konto__D . I mitt fall var inte Apollo det minsta intresserad
att erbjuda någon ombokning/alternativ resa. Hoppas det ordnar sig, lycka till!//Bertil

kari
2005-07-29, 12:37
I mitten av juni bokade jag en resa till Karpathos i september med Apollo.

Då och då har jag kollat bokningsläget på planet, det har varit oroväckande gott om platser.

I dag finns plötsligt INGA platser:mad:

Alltså ringer jag Apollo. Säljaren där kollar - hon hittar inga flyg över huvud taget från Göteborg till Karpathos efter den 25 augusti.

Just nu väntar jag på att hon ska ha kollat vidare och ringa tillbaka till mig med besked. Hennes gissning hittills är att allt är inställt.

__D

__D :confused: __D DET KAN DA IKKE VÆRE MULIG, SELV AV APOLLO !!!
- I ALLE FALL IKKE U T E N AT DE SOM HAR BOOKET HAR FÅTT INFORMASJON __D :confused: __D

HÅPER ALT ORDNER SEG TIL DET BESTE, INKFISH :)

__D Kari

Bossew
2005-07-29, 12:38
Elisabet - det är till och med så roligt så att den första del av Herrhagen jag bodde på hette Glasbergetflabb_flab. Blev ju tvungen att flytta därifrån så fort det bara gick;)

Skulle jag också gjort :D

bosse

ciakoohler
2005-07-29, 12:40
Cia - jag åker lite tidigare än vad ni gör men är kvar när ni kommer. Hade ju sett fram emot det:( ÅÅHH Det MÅSTE JU ordna sig för dig Annars får du åka med mig från Köpenhamn

Elisabet
2005-07-29, 12:42
Inte Herrhagsbo direkt men har man bott i stan med omnejd i
över 30 år så ....:D men sen 10 år finns jag här i Stockholm, vad gör man inte för att ha nära till Arlanda :)

Bokade min resa redan i november, samtidigt som jag bokade vår/sommar-resan. Kunde bara inte låta bli, vilket jag är glad för idag flabb_flab

bosseMan ska vara tídigt ute för att få de där riktigt billiga resorna. Förra hösten flög jag till Rhodos för några tior mer och få hade jag bokat i början av mars - på vinst och förlust men det kan man ju göra när det är så billigt! Vad har du betalat för tillbakaresan då? Den är väl inte riktigt lika billig antar jag?

inkfish
2005-07-29, 12:50
Puh... Tror jag.:o

Gjorde trots allt som Bertil sa: ringde huvudkontoret och hamnade på deras kundservice.

Enligt killen där är planet inte inställt, det är bara så att 14-dagarsplatserna är slut. I så fall ska minst sex platser ha gått de senaste dagarna, men det är ju inte helt orimligt, det kan ju vara ett större sällskap som bokat.

"Men hur kan din kollega på 0771-numret säga att hon inte ser ett enda plan till Karpathos efter den 25 augusti?"

"Ser hon det så har hon tillgång till uppgifter som ingen annan på Apollo har". Blev det något sarkastiska svaret.

"Har DU alltså tillgång till bättre information än vad hon har?" frågade jag för säkerhets skull - och svaret blev ja.

Så då får jag väl lita på det. Han lade dock till att alla plan ju kan ställas in i ett senare skede - men det vet man ju.

Bertil Lindroos
2005-07-29, 12:54
Vad roligtflabb_flab hoppas verkligen det är så. Men f.. ... ! //Bertil

inkfish
2005-07-29, 12:56
Men f.. ... ! //Bertil

Ja, det kan man säga...

Bossew
2005-07-29, 12:58
140 kr Bosse jag det var bara hälften av mitt pris ,så kan du verkligen känna dig nöjd.

Helt missnöjd kan inte du heller va :D

bosse

inkfish
2005-07-29, 12:59
Jag har alltså betalat 3300, det kan ju både du och cia flina åt:rolleyes:

Bossew
2005-07-29, 13:03
Man ska vara tídigt ute för att få de där riktigt billiga resorna. Förra hösten flög jag till Rhodos för några tior mer och få hade jag bokat i början av mars - på vinst och förlust men det kan man ju göra när det är så billigt! Vad har du betalat för tillbakaresan då? Den är väl inte riktigt lika billig antar jag?

Är det billigt är det bara att boka på flabb_flab

Nä, inte riktigt lika billigt hem. Från Aten med snöflingan för 879.

bosse

inkfish
2005-07-29, 13:06
Kari - tack för alla stora bokstäver och arga gubbar:rolleyes: :D

Bossew
2005-07-29, 13:12
Jag har alltså betalat 3300, det kan ju både du och cia flina åt:rolleyes:

Jag har för mina tre resor i år betalat 3500 flabb_flab ;)

bosse

xristina
2005-07-29, 13:18
klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap _B-anana _B-anana _B-anana _B-anana _B-anana

Yeah!!! Så flott atdet ordnet seg...
(Hmm - ingen av smilene klapper i takt, og bananene danser ikke i takt...)

inkfish
2005-07-29, 13:19
Nähä? I så fall är jag beredd att betala en slant om du blir bokningsagent åt mig också:rolleyes:

Fast i år fick det bli som det blev. Jag bokade inte tidigt för jag trodde inte att jag skulle komma iväg förrän samma dag som jag bokade. Då fick det kosta vad det kostade.

ciakoohler
2005-07-29, 13:39
Helt missnöjd kan inte du heller va :D

bosse Nej förvisso inte_B-anana och nu får vi visst träffa en "bläckfisk" som går på torra land oxå -iaf verkar det ju så

Elisabet
2005-07-29, 13:41
Jag har för mina tre resor i år betalat 3500TRE??? Måste du ALDRIG jobba??? ;)

Elisabet
2005-07-29, 13:46
Enligt killen där är planet inte inställt, det är bara så att 14-dagarsplatserna är slut. I så fall ska minst sex platser ha gått de senaste dagarna, men det är ju inte helt orimligt, det kan ju vara ett större sällskap som bokat. OJ vad bra att det ordnade upp sig! Det var ju det jag trodde hela tiden!! ;) :D

De har ju förresten sålt ut en massa biljetter för 2000 under förra veckan, så det är ju rätt troligt att det har gått en hel del!

inkfish
2005-07-29, 13:56
(Hmm - ingen av smilene klapper i takt, og bananene danser ikke i takt...)

De gör inte det förrän man skickat inlägget, det ser vansinnigt roligt utflabb_flab

inkfish
2005-07-29, 13:59
De har ju förresten sålt ut en massa biljetter för 2000 under förra veckan, så det är ju rätt troligt att det har gått en hel del!

Ja, men de här resorna fanns så vitt jag såg inte med - som tur var__D

Skämt åsido, hade min svindyra resa förvandlats till restresa senare - skit samma. Jag har aldrig brytt mig så mycket om sånt. Jag behöver planera både egen semester och katternas kollo, därför kan jag inte boka i sista minuten. Jag får vackert betala vad det kostar men big deal, huvudsaken är att jag kommer iväg.

Och jag betalar gärna lite extra för att få den där goa förväntan som man börjar bygga upp när man just har bokat:)

Bossew
2005-07-29, 14:11
TRE??? Måste du ALDRIG jobba??? ;)

Jodå, det händer ;) men eftersom jag jobbar nu då alla andra vill vara lediga så funkar det bra. (iallafall för mej :D

bosse

kari
2005-07-29, 14:30
Kari - tack för alla stora bokstäver och arga gubbar:rolleyes: :D

NÅ, er jeg tilsvarende GLAD for den gode nyheten _B-anana _B-anana _B-anana

:D Kari

Mikke
2005-07-29, 15:41

MÄNN GUD....Äru Herrhagstjej!!!
Vi (Lambergsligan) som slox mot er.....iallafall sprang vi omkring å hötte å skrek öt varann....själve slössinga blev det väl(som tur) inget åv....:)
Ja geck på Herrhagsskolan i nie år.....StinaKajsa Andersson....

Dätta va en surprise av dignitet....!!! Klart vi ska töle om Kallsta...på Karpathos.Dä får nog bli på Faros dä, så vi hör va vi säjer.....:) Bossew som också ansluter haver visst värmländska rötter....å så kommer Ciacoohler...Vi blir rena maffian!!

Nu blir jag orolig för resa, bäst ja kåller mä Apollo ja mä.......
Men: blire Rhodos så äre ingen ko på Lambergstjärn, det går tvenne plan vareviga da å de kösta 27Euro sist (april 05)
När åker du å hur länge skaru stanne å varskaru bo??
Vi hörs,
Mikke

inkfish
2005-07-29, 20:16
När åker du å hur länge skaru stanne å varskaru bo??

På A svarer vi 8 sept
På B svarer vi 2 veckor
På C svarer vi Elias rooms
På D svarer vi att ÅH vad jag ser framemot Karpathos_B-anana. Jaså det fanns ingen fråga D :confused:

:D

Du kan nog lita på Apollo vad gäller din resa, det enda problemet jag hade var ju att jag fick fel besked av den första personen jag pratade med.

Så en Mythos på Faros får det definitivt bli :)

(Har inte vuxit upp i Karlstad! När jag flyttade dit var jag redan vuxen. Fast jag bodde faktiskt alldeles bredvid Herrhagsskolan :) )

Mikke
2005-07-29, 22:36
.......duger bra dä mä.......:)
Vi sesåhörs!
Mikke

Janet
2005-07-30, 16:59
Har läst igenom er diskussion här kring flygbiljetter och Karpathos. Måste bara säga två saker; SLUTA nu prata så gott om Karpathos, även jag blir sugen på att åka dit. Det verkar så härligt :) Jag har ju en massa andra öar som jag vill besöka också, vill inte bli sugen på Karpathos förrän om några år :)

Och en sak till då; erbjuder inte Apollo någon annan flight för samma pris om de ställer in en resa? Och andra flygbolag också förstås. Det verkar ju helskumt. :(

Trevlig resa, på er allihopa, vad ni än betalat :)

Mikke
2005-07-30, 17:06
Tjena!
När jag skulle flyga till Rhodos/Karpathos i våras med Apollo, så ställde dom in det flyget, men bokade om mej till ett annat plan en vecka senare.....När nu inte det passade så bra, så fick jag stålarna tebax.....det var inga problem där.Det är första gången på ca 20-25 resor som det hänt...
Mikke

inkfish
2005-07-30, 17:32
Om jag har rätt för mig så hjälper de till med att hitta en annan resa - men inte till samma pris. Man får nog vackert betala vad den nya resan kostar.

Det var därför jag tvekade inför Rodos när jag funderade på mina alternativ. Jag VILL till Karpathos den här gången, men ska jag landa på Rodos så skulle det alltså även kosta mig flyg- eller båtresor mellan Rodos och Karpathos. Och när bara flygbiljetten till Rodos kostade så mycket som 3 800 kändes mer påslag inte aktuellt.:(

Men nu verkar det ju ha löst sig och jag är SÅ glad för det_B-anana

karinafp
2005-07-30, 18:35
SLUTA nu prata så gott om Karpathos, även jag blir sugen på att åka dit. Det verkar så härligt :) Jag har ju en massa andra öar som jag vill besöka också, vill inte bli sugen på Karpathos förrän om några år :)

Nix, tänker INTE sluta prata gott om Karpathos, så det så! :D Men om de styrande på ön får som de vill, är det nog säkrast att även du åker dit så snart du bara kan, medan ön fortfarande är relativt oförstörd. Stora utvecklingsplaner är på gång, och man kan bara hoppas att alla inte går igenom! :(

Karin