handdator

Visa fullständig version : Privata meddelanden


Marianne
2005-07-28, 23:15
Efter att nu ha suttit ett par gånger och skrivit lååånga svar till ett par andra Kalimerors inbox och skickat iväg dom, så upptäcker jag att beskeden är borta!
De ligger inte i min box med skickade besked - och de har inte kommit fram till mottagarna!:mad: :confused: snyft_drop

Finns det en gräns på hur långa besked man får skicka - och FÖRSVINNER de bara ut i den blå luft om man överskrider gränsen?

Nån som vet?


Marianne

Elisabet
2005-07-28, 23:19
Efter att nu ha suttit ett par gånger och skrivit lååånga svar till ett par andra Kalimerors inbox och skickat iväg dom, så upptäcker jag att beskeden är borta!
De ligger inte i min box med skickade besked - och de har inte kommit fram till mottagarna!:mad: :confused: snyft_drop

Finns det en gräns på hur långa besked man får skicka - och FÖRSVINNER de bara ut i den blå luft om man överskrider gränsen?

Nån som vet?Jag har skrivit för långt en gång och då kom det ett meddelande att det var för många tecken. Det var bara att ändra och när meddelandet var tillräckligt kort gick det att skicka.

Mikke
2005-07-28, 23:20
......bästå kolle me schäfen....;)...vaja vet ä att max antal ä 50 st sparat totalt.....
Mikke
(KfK)

inkfish
2005-07-28, 23:21
Men hur ser det ut när du skickar dem? Ser det ut som att de går iväg?

Det finns en gräns, exakt var den ligger vet jag inte. På ett annat liknande forum där jag är med är gränsen 5000 bytes. Men försöker man skicka ett meddelande på över 5000 får man ett meddelande om att man måste korta det.

Jag tror alltså inte att det är längden som är problemet.

(Janne kan förhoppningsvis ge bättre besked, han är dock på vift några dagar och landar bara sporadiskt vid datorn)

Elisabet
2005-07-28, 23:24
Det finns en gräns, exakt var den ligger vet jag inte. På ett annat liknande forum där jag är med är gränsen 5000 bytes. Men försöker man skicka ett meddelande på över 5000 får man ett meddelande om att man måste korta det.Det är 5000 här också :o

Marianne
2005-07-28, 23:25
Ja, det ser helt normalt ut när jag skickar det, och jag får inget besked om att det är för långt - men borta är det.


Första gången trodde jag bara att jag "skickat fel" (inte hade skickat det), men när det nu händer andra gången just när även det var ovanligt långt, då undrar jag...

5000 bytes... hur många linjer kan det vara?


Marianne

PO
2005-07-28, 23:26
Ett annat trist sätt att spårlöst tappa rubbet är att i misshugg klicka på bakåtknappen för att kolla nåt tidigare inlägg eller så. Det blir liksom soprent..

Men om Du har skickat och inte fått nå´t felmedelande så vete f-n.

//PO

inkfish
2005-07-28, 23:36
Är det över 5000 så talar datorn om det för dig när du ska skicka.

Om man inte raderar i det PM man svarar på, utan bara fyller på med sitt eget svar, så knallar det lätt över 5000. I synnerhet om båda två bara fortsätter skriva i samma PM.

Men som sagt: då får du en varning. Så det beror nog inte på det.

inkfish
2005-07-28, 23:39
Så här står det när du försöker skicka nåt som är för långt:

Följande fel inträffade när detta meddelande skickades:
1. Texten som du har skrivit in är för lång (9746 tecken). Var vänlig och korta ner den till maximalt 5000 tecken.

Testade just genom att knacka ner mina memoarer Ang_elx

Elisabet
2005-07-28, 23:41
Testade just genom att knacka ner mina memoarer Ang_elxPå 9746 tecken??? Skaffa dig ett liv!!! ;)

inkfish
2005-07-28, 23:42
På 9746 tecken??? Skaffa dig ett liv!!! ;)

Ja, mer än så har jag faktiskt inte varit med om :o

flabb_flab

PO
2005-07-28, 23:43
Testade just genom att knacka ner mina memoarer Ang_elx

Har en bläckfisk verkligen +5k ?

//PO bye_bye

Janérik
2005-07-29, 07:40
En annan sak som också kan hända är att man har för många bilder bifogade i sitt meddelande, till bilder räknas alltså smileys också.
Då detta hände för mej så fick jag ett meddelande om att så var fallet och att jag skulle ändra i texten, då jag kom till det fönster där jag skulle ändra texten så fanns det ingen text kvar att ändra, endast det jag hade citerat fanns kvar och i det var det en massa smileys så det var nog gränsfall redan i det meddelandet.

Mvh Janérik

torhildur
2005-07-29, 09:31
Hej Mikke!
På tal om meddelanden: Fått nåt från mej??
Undrar Torhildur i Kallsta'.

Fenalena
2005-07-29, 09:33
Man kan oxå dela upp sitt meddelande i flera mail - kopiera valda delar till word och sen klistra in styckena - eller så kan man ju skriva allt i word först och sen kopiera till flera mail!

Mikke
2005-07-29, 10:02
Hej Mikke!
På tal om meddelanden: Fått nåt från mej??
Undrar Torhildur i Kallsta'.

Hejsan!
Jo, jag svarade dej direkt, som är min vana, men det kom inte fram?? Nu har jag skrivit igen, så kolla nurå.....:)
Sen har min Mac nåt vajsing, för den fryser jätteofta när jag ska svara på inboxen, så det abbesolut bästa och säkraste sättet att maila mej är att använda min vanliga kau-adress, som också står i Kalimera.....
Vi är (ännu) inte alltför många Kalimister i Värmland, men det kan kanske ändras.......
Välkommen, kära du, till Kalimera i detta nu....
Mikke
(KfK)

PO
2005-07-29, 10:34
Hejsan!

Sen har min Mac nåt vajsing, för den fryser jätteofta när jag ska svara på inboxen
(KfK)

http://rachelleb.com/images/mac_n_cheese/preheat.jpg

Har Du prövat att höja värmen på Mac´en?
Knappen sitter på baksidan, bredvid
oljestickan.

//PO bye_bye

Mikke
2005-07-29, 11:54
.....tenkte inte pårä......;)
Mikke

Elisabet
2005-07-29, 16:24
Ibland får man ju känslan av att det finns en del små buggar i det här skriptet. Då menar jag inte funktioner som man inte gillar, utan verkliga fel. Bland annat så är ju inkfish aldrig online, om man ska tro de blå/gröna dottarna och onlinelistan. Det märkliga fenomenet med Riitta som som alltid svarar i sitt eget ämne så fort hon loggar in är ju inte heller som det ska.

PO
2005-07-29, 16:40
Jag ser inte till Janne heller, undrar om inte admin kan välja om man ska synas eller inte, kanske ger bättre arbetsro ?

//PO

Riitta
2005-07-29, 17:00
Ibland får man ju känslan av att det finns en del små buggar i det här skriptet. Då menar jag inte funktioner som man inte gillar, utan verkliga fel. Bland annat så är ju inkfish aldrig online, om man ska tro de blå/gröna dottarna och onlinelistan. Det märkliga fenomenet med Riitta som som alltid svarar i sitt eget ämne så fort hon loggar in är ju inte heller som det ska.

Jag vill bara vara lite speciell;) Nej, det är lite irriterande.
Fick inbox av Mikke nyss,men det var bara det som jag hade skrivit som kom tillbaka. Så jag vet inte vad han skrev:D

Riitta

Mikke
2005-07-29, 17:04
.....hihi......de va att en jämrans tur att det inte kom med.......:)
Närå, det var inge särskilt.....
Kolla vanliga mailen.
Mikke

Elisabet
2005-07-29, 17:20
Jag ser inte till Janne hellerGör du inte? Det gör då jag. Ofta. Och Zanet med.

undrar om inte admin kan välja om man ska synas eller inte, kanske ger bättre arbetsro ?Jo den tanken har jag också tänkt, men slog den ur hågen pga av nyss sagda. Fast iofs kan man välja så behöver man ju inte välja lika... :rolleyes:

Elisabet
2005-07-29, 17:20
Fick inbox av Mikke nyss,men det var bara det som jag hade skrivit som kom tillbaka.Han hade väl inget att tillägga :cool:

Mikke
2005-07-29, 18:13
haha....Där fikk du tillet, va??
Men tänk, de hadde handö....:)Det kommuniceras ganska flitigt mellan Mukkelnuttsgränd å Lamberge....typ...
Mikke

Calle
2005-07-29, 19:34
Gör du inte? Det gör då jag. Ofta. Och Zanet med.

Jo den tanken har jag också tänkt, men slog den ur hågen pga av nyss sagda. Fast iofs kan man välja så behöver man ju inte välja lika... :rolleyes:

Hej!
Säkerligen kan admin samt kanske även moderatörerna välja om de vill synas on-line eller inte!
Kikar ni på medlemslistan så kan ni se att senaste gången Inkfish samt Zanet var inloggade var den dagen de registrerade sig i det nya forumet!

Calle!

inkfish
2005-07-29, 21:20
Hej!
Säkerligen kan admin samt kanske även moderatörerna välja om de vill synas on-line eller inte!
Kikar ni på medlemslistan så kan ni se att senaste gången Inkfish samt Zanet var inloggade var den dagen de registrerade sig i det nya forumet!

Calle!

Jag har faktiskt inte varit här sen dess så i mitt fall stämmer det Ang_elx

Nä, du har rätt. Janne, Zanet och jag kan välja att vara osynliga.

Elisabet: get a life! Har du inget bättre för dig än att sitta och rota i forumets funktioner? flabb_flab flabb_flab

Elisabet
2005-07-29, 22:10
Elisabet: get a life! Har du inget bättre för dig än att sitta och rota i forumets funktioner? flabb_flab flabb_flabThis IS my LIFE _B-anana Eru avis :p

Riitta
2005-07-30, 16:25
Nu funkar det som vanligt igen:D Dottern fixade det på 2 sekunderklapp_klap

Riitta

Mikke
2005-07-30, 16:36
....??....vaere som funkar?? Vikken dotter....?? :)
Mikke

Riitta
2005-07-30, 17:10
Det som krånglade förut:D Enköpingsdotter_B-anana

Riitta