handdator

Visa fullständig version : Mytilini stad


Eva L
2008-06-23, 21:26
Någon som har tips på ett fräscht rum för första natten på ön? Får gärna ligga inom rimligt avstånd till busstationen. Om vi kommer fram sent vill vi helst övernatta och resa vidare först nästa dag.

Någon som har erfarenhet av barnbilstolar i taxi på Lesbos?

Eva

darleen
2008-06-24, 08:44
Barnbilstolar finns nog inte på Lesvos.Ang_elx
Vad jag sett är att barnen sitter utan bilbälte där bak, oftast sitter inte många fast i baksätet överhuvvetaget. Lagen säger bara bilbälte i framsätet inte i baksätet. (Tror jag, är inte helt 100)

Man kan ju alltid fråga..Nån borde väl ha bilbarnstol någonstans..

Eva L
2008-06-24, 09:15
Misstänker att du har rätt. I Cykladerna såg jag faktiskt en del barnbilstolar förra året. En grekisk familj som jag träffade på Folegandros hade både babyn och det lite större barnet fastspända och en skylt där bak med texten baby on board. Vi får väl hålla oss till bussen. Känns lite säkrare. Att släpa med en barnbilstol från Sverige känns inte så enkelt.

Eva

ChrBra
2008-07-03, 08:40
Även Grekland börjar bli lite medvetna, igår morse så tog även taxichauffören som körde oss från Mytilini till flyget på sig BÄLTET!! flabb_flab, hur det är med barnstolar är jag lite med osäker på.

Ett boende ligger precis bakom turistinformationen samt 3-4 st på väg till Busstorget, återkommer med detaljer. bye_bye

Eva L
2008-07-03, 09:38
Tack för svar. Jag har fått besked från en lokal turistarrangör att det går att ordna barnbilstol om vi beställer taxin via dom. Har dock inte kollat om vi kan ordna detta själva eller om vi ska förboka. Jätteglad för all tips jag kan få. Troligen stannar vi i staden första natten eller så åker vi taxi till den första byn vi bestämmer oss för att besöka. Vad det nu blir. Om det blir Skala Kalloni, Vatera eller något annat ställe. Ska bli spännande att höra mer om er resa. Ha det så bra.

Eva