handdator

Visa fullständig version : Boka rum 16-24 aug?


kimando
2008-06-23, 12:47
Hej på er!

Trevligt att hitta hit såhär inför min första tur till kykladerna på egna ben! Tänkte om någon sitter på lite kunskap som går att dela :)

Vi är två 22 åringar som åker ner 16-24 aug och tar någon trevlig båt ut till ex. Paros, Naxos eller Santorini och då dyker ju givetvis frågan om boende upp. Att boka eller att inte boka.

Vi värdesätter att resa obokat och har egentligen inte riktigt några speciella preferenser gällande standard. Vi tar igen det i Athen senare.. :) Läget är dock lite viktigare, helst vill man ju bo inom gångavstånd från vattnet och staden... räknar med att stanna på en ö hela vistelsen.. lutar åt paros för att kunna åka över till antiparos över dagen ex. Parikia eller Naoussa. Kokvrå och kyl är givetvis att föredra men inget krav.

Så hur tjockt är det? Finns det risk att det rent utav blir stranden som gäller första natten eller så?

Vi landar i Athen runt 11 och tar oss ut direkt.. kommer till ön runt 17..

Om det är jättetjockt. Har ni några tips på trevliga ställen att bo på någon an öarna.. ?

Stort tack för svar :)

Yak
2008-06-23, 16:29
Äh, skippa bokningarna! Om ni inte är extrema trygghetsnarkomaner, dvs:D
Mitten på augusti är visserligen högsäsong och hade ni varit en barnfamilj hade jag nog rekommenderat att boka i förväg.
Men herregud, ni är ju unga och lediga och visst är det ju lite av reseupplevelsen att ta dagen som den kommer! (Hm, nu känner jag mig lite gammal helt plötsligt ...) Ang_elx
Både Naxos och Paros är stora öar med stort utbud av boende, även i högsäsong. Ok, det kanske inte står 20 rumsraggare men några alternativ bör ni nog hitta.
Ett tips är att ta med er liggunderlag och en lätt sovsäck. Då har ni ju alltid närmaste camping som reservalternativ om det skulle vara kört.