Visa fullständig version : Buss Pireus- Glyfada
hej
Åker till Egina i September och på vägen hem så ska vi bo i Glyfada.Jag undrar därför om det är någon som vet om det går buss direkt från Pireus till Glyfada.
-zeus-
Förr fanns det buss från Pireus till Glyfada. Den stannade vid Torget. Det är många år sedan jag åkte den så jag vet inte om den finns kvar. Då låg hållplatsen en liten bit upp på den stora gatan som går rakt upp från hamnen.
Numera finns det spårvagn ut till Glyfada. Jag vet inte var man kan hoppa på den men gissningsvis någonstans i Athen. Fråga på något biljettkontor när du kommit iland i Pireus!
You can take the BUS X96(A) from the Piraeus central train station Start point:(ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ -> ΑΕΡ/ΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ(EXPRESS) (Station ISAP -> Airport Athens(EXPRESS).
Stop Point: ΠΛ.ΓΛΥΦΑΔΑΣ (PL.GLYFADAS)
The ticket cost 0.80 euro aka 7.5 :- and you can reused for all the public transportation vehicles for about one and half hour.
For more info you can use this site http://www.thesa.gr/oasa/index.asp but unfortunately it will be all Greek for you. flabb_flab
Greetings from the melting down Athens.
Do kan ta busen X96(A) avlägsna sig från Piraeus central törget stationen (Stationen ISAP -> flygplatsen Athens(EXPRESS) till torget Glyfada.
biljetten kostar 7.5 sek.
Good Luck.:)
Hej!
Om ni vill åka buss till Glyfada så ta INTE flygplatsbussen då den är express och bara tillåter påstigning på vägen mot flygplatsen och kostar 3,20 euro. Buss till Glyfada går från Dimotiko torget och bussnr A1 eller E1 (Voula), kostar 0,80euro. Vill ni åka tram tar ni först metron till Neo Faliro (stadio karaiskaki) därifrån tar ni er över gatan och där hittar ni tram. Tram tar ganska lång tid. Fast är det helg eller fredagkväll är det snabbare pga mycket trafik. Annars ta bussen.
Glöm inte köpa biljett innan ni går på bussen eller trammen.
Lycka till!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.