handdator

Visa fullständig version : Lipsi och Agatonissi i slutet av juli & början av augusti?


Kajode
2008-06-22, 23:10
Hej!

Skulle hålla mig borta från Grekland i år men längtan är så stooor och har nu hittat biljetter till Samos, 27/7 - 10/8. 2 veckor, skulle egentligen vilja vara borta längre men arbetet kallar. Funderar på att slå till och boka men är lite undrande till att åka i värsta högsäsongen. Vi är 2 vuxna och 2 ungdomar (12 och 14 år) och har tidigare år åkt i juni/juli och då oftast till Kykladerna. Jag har fastnat för småöarna Lipsi och Agatonissi samt några dagar på Samos. Måste boende förbokas på dessa öar? Är Agatonissi för lugnt för våra grabbar, kanske även Lipsi? Älskar själv småöar, men semestern blir ju inte helt lyckad om barnen tycker det blir för lugnt. Hur är stränderna på dessa småöar och skulle gärna bli glad att höra från andra barnfamiljer om deras upplevelser på dessa öar? Tar även tacksamt emot tips på bra boende för familjen på alla tre ställena.

Kanske Grekland i år igen......

//Karin

Netwolf
2008-06-23, 09:29
Jag har fastnat för småöarna Lipsi och Agatonissi

Förbokning är ett måste i augusti, åtminstone vad gäller Agathonissi. Allt är smockfullt, enligt Jannis på Restaurang och Hotell Glaros. Många greker och italienare besöker ön då, för att inte tala om alla segelbåtar som lägger till i den fina skyddande hamnen. Det innebär att alla restauranger blir knökfulla på kvällarna.

Hur det är med Lipsi, vet jag inte. Däremot finns det väldigt gott om boende på ön, men men. Högsäsong är högsäsong.

/Netwolf

Ella
2008-06-23, 10:04
Vi hade problem att hitta bra boende på Lipsi redan i juni för några år sedan. Fick gå några varv med våra ryggsäckar och byta boende efter första natten. Vi åkte därifrån ganska snabbt - vi är ett gift par som förvisso inte kräver något som helst party, men på Lipsi hade alla somnat klockan tio och det blev lite spökstad över alltihop. Vi föredrar lite mera folkliv för att trivas.