handdator

Visa fullständig version : HALLÅÅÅ!!!


Joppan
2005-07-28, 20:32
INGEN har svarat på min fråga om Platanes:confused:

Någon måste väl har bott där eller!? Själv har jag bara passerat
genom byn när vi har bott i Rethymnon tidigare men det kanske
alla andra också har???

Vi åker om 9 dagar och skulle bara vilja ha lite bra restaurangtips
eller något annat speciellt men byn kanske inte är nåt speciellt med
men någon bra taverna skulle inte vara fel som har bra mat med bra priser.

//Joppan

( med endast 9 låånga dagar kvar, i nedräknaren står det 14 men det blev ju ändrade resplaner tack och lov_B-anana)

Lotta
2005-07-28, 22:11
Hej hopp!

Vi har tyvärr inte varit i Platanias med väl i Daratso ett par gånger!
Vi kan rekomendera Andreas som ligger vid kusten nord väst on Daratso strax innan en fotbolls plan!
Om ni ska åka in till Chania så rekomenderar vi ett bra mat ställe
som heter Zorba's som ligger i hamnen i Chania! (Hälsa då till Vessna från Lotta & Christer , Sabina, Simon & Kerstin)
Ni måste åxå besöka marknaden i Chania, som är öppen förmiddag och kväll.
Vill ni ha fler tips så maila gärna till Lotta's in-box! Ha en trevlig resa!!
Vi ska dit för tredje gången om 36 dagar!
Hälsningar Lotta & Christer

Joppan
2005-07-28, 23:40
Hej hopp!

Vi har tyvärr inte varit i Platanias med väl i Daratso ett par gånger!
Vi kan rekomendera Andreas som ligger vid kusten nord väst on Daratso strax innan en fotbolls plan!
Om ni ska åka in till Chania så rekomenderar vi ett bra mat ställe
som heter Zorba's som ligger i hamnen i Chania! (Hälsa då till Vessna från Lotta & Christer , Sabina, Simon & Kerstin)
Ni måste åxå besöka marknaden i Chania, som är öppen förmiddag och kväll.
Vill ni ha fler tips så maila gärna till Lotta's in-box! Ha en trevlig resa!!
Vi ska dit för tredje gången om 36 dagar!
Hälsningar Lotta & Christer


Hej igen!

Tack för svaret, men du pratar om en annan by som ligger utanför Chania. Det är inte Platanias! Vi skall till Platanes som ligger 4 km utanför Rethymnon, det är 2 skilda orter men många blandar ihop dem, t.om en del resebyrårer. Faktiskt såg jag på en karta att Platanes var stavat Platanias men oftast så står det på olika sätt.

Som sagt tack ändå, och vår resa blir nog toppen som alltid bye_bye

Athanasia
2005-07-29, 11:08
Vi har åxå passerat genom byn flera ggr,det verkar ju finnas många restauranger i alla fall så Ni hittar säkert nåt som passar Er.Hoppas Ni får det mysigt(och det får Ni ju).Åker till Rethymnon den 27/8...:) längtar....

emy
2005-07-29, 21:28
Hej Joppan!
Som du vet ska vi oxå resa samma dag.Tycker att det är mindre svar i nya forumet än i det gamla,kanske inte lika många har hittat hit.Vill fortfarande ha svar om Agia Galini.Ok vi får ändå det bra i Georgioupoli som vanligt.
/emy

Joppan
2005-07-30, 09:39
Hej Joppan!
Som du vet ska vi oxå resa samma dag.Tycker att det är mindre svar i nya forumet än i det gamla,kanske inte lika många har hittat hit.Vill fortfarande ha svar om Agia Galini.Ok vi får ändå det bra i Georgioupoli som vanligt.
/emy

Hej Emy!
Det har du rätt i, jag tycker oxå att det är lite segare just nu men många kanske är på semester och sitter inte så mycket här.

Nåja, nog vet jag vi hittar bra matställen i Platanes, det blir ju att åka in till stan några kvällar för det är ju så nära.

Som sagt allt ordnar sig när vi kommer hem till byn 2:a veckan.
Vi höres

//Joppan