handdator

Visa fullständig version : Boende vid flygplatsen?


Annlotta
2008-06-22, 20:50
Så äntligen har jag bokat min resa. Landar 00.50 nästa onsdag och undrar därför om någon känner till ett bra hotell nära flygplatsen. Eftersom jag åker själv har jag ingen större lust att ta mig in tilll Aten vid den här tidpunkten.
Kan även tänka mig att bo i någon närliggande ort, och då stanna kvar ytterligare ett dygn innan det blir båten vidare till Antiparos, Mykonos och Naxos.
Tacksam för svar
Annlotta

Arne
2008-06-23, 08:56
Slå genast flygplatshotellet, Sofitel, ur hågen. Hotellet tar nästintill ockerpriser.... 170-300€ per natt nånstans.

Ett förslag: Om du ankommer till Athen Airport vid tvåtiden på morgonen den 2 Juli, då tar du en taxi till Rafina direkt efter ankomst. Skulle tippa att taxin vill ha 15-20€.

Så förhandsbokar du ett klass-C hotell i rafina att vila och sova några timmar innan du tar Highspeed från Rafina till Paros med avgång 07.25 och ankomst Paros 12.20. 47,5 €.
Fiska på nätet efter klass-C hotell i rafina. Det finns ett flertal.

Arne

Netwolf
2008-06-23, 09:35
Slå genast flygplatshotellet, Sofitel, ur hågen. Hotellet tar nästintill ockerpriser.... 170-300€ per natt nånstans.
Håller med och hur kul är det att bo där.

..taxi till Rafina direkt efter ankomst. Skulle tippa att taxin vill ha 15-20€. Det kostar ca 35-40 €

Fiska på nätet efter klass-C hotell i rafina. Det finns ett flertal.
Finns egentligen bara ett hotell i Rafina, Corali. De tog 55€ i slutet på maj. Räkna med minst 70€, för ett rum.

/Netwolf

Annlotta
2008-06-23, 21:43
Tack för svaren. Jag känner mig fortfarande väldigt vilsen, men kollar upp Rafina. Tänker inte bo på lyxhotell Sofitel, varför skulle jag? Men det känns ju inte heller helt okey att sova på flygplatsen, som flera föreslagit i tidigare inlägg. Inte som som ensam tjej...
Ska nu kolla billigare boenden i Rafina, men eftersom jag är väldigt utarbetat och blivit förkyld funderar jag på att stanna ytterligare ett dygn i Atenområdet. Rafina är väl inte så kul, eller? Vad sägs om Glifada!
Kollar i alla fall Rafina...

Frappe
2008-07-14, 14:41
Taxi till Rafina ska inte kosta mer än 25 till 30 Euro gör det det tillkalla polis!

Camilla