handdator

Visa fullständig version : Hjälp - vad gör vi!


tilde
2008-06-22, 00:04
Jag och sambon åker iväg till Naxos och Amorgos i mitten av Juli. Men nu börjar jag att få smått panik. Eleni, där vi tänkt bo är fullt, likaså flera andra ställen jag varit i kontakt med.
Vart kan jag hitta andra pensionat eller hotell?
Någon här på forumet som kan tipsa mig om alternativ på dessa ställen. Tycker Katapola ser mysigt ut och vill gärna bo där.

Hör av er, jag blir oerhört tacksam för all hjälp!

Bästa midsommarhälsningar

Tilde

Nicka
2008-06-22, 00:11
Hej!

Du behöver inte boka boende på Naxos innan ni åker om du inte vill. Vi var där i augusti förra året och det var inget problem att hitta boende.
Hur det är på Amorgos vet jag inte men det finns många här som gillar Amorgos, så du kan säkert få tips på boende.

nickabye_bye

Hellen
2008-06-22, 08:37
Om ni behöver förboka eller inte beror på hur stort resesällskapet är och om alla behöver/vill bo på samma ställe.
Skall ni bara ha ett rum och inte har krav på havsutsikt, så behöver ni inte förboka på Amorgos.
Vi var där i början av augusti och hade heller inga problem att hitta fräscht boende. Vi var tre personer.
Det finns mängder av alternativ till Eleni, vilka har du varit i kontakt med?
// Helén

Yak
2008-06-22, 20:17
Ja, Eleni är trevligt och så, men inte är det särskilt outstanding på något sätt. Det verkar som många (särskilt svenskar) förbokar där för att det är det som de känner till.
Jag skulle nog inte ha förbokat i mitten på Juli utan åka dit ändå. Det står alltid några på kajen i Katapola, även om det kanske inte går att uppfylla de allra högsta kraven.
Några bra ställen som ni kan prova att ringa om ni ändå vill förboka:
Pension Big Blue
Anna Studios
Pension Amorgos

Dorbin
2008-06-23, 14:08
Hej!
Jag tycker pension sofia i katapola är utmärkt, har tyvärr inget nummer men systern äger cafet Epsylion vid "cafetorget". Mitt tips är att ni går dit och frågar. Jag skulle inte vara orolig, jag har alltid fått boende på Amorgos.
Tjoho

Sporaderna08
2008-06-23, 14:41
Hej, vi bodde på Eleni för 2 år sedan och det är ett underbart litet pensionat. Vi ringde från båten påväg från Naxos till Amorgos och hade turen på vår sida att dom hade ett rum ledigt. Tyvärr har jag inget annant tips på Amorgos, men det ordnar sig när ni kommer dit. Missa inte den underbara lilla bergsbyn 5km ovanför Katapola. Perfekt ställe att gömma sig på när det är som varmanst mitt på dagen. Sätta sig i en av de mysiga gränderna med ett glas kallt vitt vin och en bra bok... Kan det bli bättre?När det gäller boende på Naxos så är det absolut inget problem att fixa på plats i juni juli. Däremot har jag fått kämpa lite när jag har varit där i Aug. Men det löser sig alltid!