handdator

Visa fullständig version : Forhåndsbooking av båtbillett


Norseman
2005-07-28, 17:18
Lander i Athen 3. september kl. 1200. Skal ta båt til Naxos kl. 1600.
Er det nødvendig å bestille biletter til båten? Det er ne katamaran.

Hva skjer dersom flyet blir forsinket så jeg ikke rekker den båten jeg har bestilt biletter på?

Janérik
2005-07-28, 21:36
Lander i Athen 3. september kl. 1200. Skal ta båt til Naxos kl. 1600.
Er det nødvendig å bestille biletter til båten? Det er ne katamaran.

Hva skjer dersom flyet blir forsinket så jeg ikke rekker den båten jeg har bestilt biletter på?

Jag skulle då inte boka den biljetten, det går ett flertal båtar om mot förmodan katamranen är full. Enligt GTP går det en bilfärja kl 16.00, en katamaran kl 16.45 och en Blue Star kl 17.30, kärvar det riktigt till sej så går det också en bilfärja kl 22.00 och en bilfärja kl 23.55, dock ska sägas att den som går 23.55 lyckas ta 12 timmar på sej för att komma till Naxos, det ska vara Romilda till det.
Jag skulle för övrigt inte satsa på Katamaranen heller, jag skulle hellre vänta på bilfärjan kl 17.30 om jag inte hinner med den som går kl 16.00 då det säkert är en betydligt trevligare start på semestern än att åka Konservburk, jag menar Katamaran. Att det dessutom är halva priset gör inte det hela sämre.

Mvh Janérik

Janérik
2005-07-29, 09:20
Jag skulle då inte boka den biljetten, det går ett flertal båtar om mot förmodan katamranen är full. Enligt GTP går det en bilfärja kl 16.00, en katamaran kl 16.45 och en Blue Star kl 17.30, kärvar det riktigt till sej så går det också en bilfärja kl 22.00 och en bilfärja kl 23.55, dock ska sägas att den som går 23.55 lyckas ta 12 timmar på sej för att komma till Naxos, det ska vara Romilda till det.
Jag skulle för övrigt inte satsa på Katamaranen heller, jag skulle hellre vänta på bilfärjan kl 17.30 om jag inte hinner med den som går kl 16.00 då det säkert är en betydligt trevligare start på semestern än att åka Konservburk, jag menar Katamaran. Att det dessutom är halva priset gör inte det hela sämre.

Mvh Janérik
Jag får ändra mej lite angående avsaknaden av Katamaran kl 16.00, tydligen är C-Links nya Panagia Parou någon typ av snabbåt, dock är jag osäker på om det är en Katamaran, GTP uppger den som en vanlig bilfärja men den verkar ju onekligen ha samma körtid som katamaranerna.

Mvh Janérik

Norseman
2005-07-29, 10:00
Ok. Takk for tipsene. Vi satser på å bestille billett i havnen eller på flyplassen i Athen da, tenker jeg.