handdator

Visa fullständig version : Agia Anna, Maragas


mkh
2008-06-21, 13:28
Hej
Hur det gick till vet jag inte, men för några dagar sedan bokade jag och barnen (11 och 12 år) en flygstol till Santorini på onsdag tor:), maken stannar hemma och jobbar, vi ska bara stanna en vecka (vi som skulle hålla oss i Sverige i år:rolleyes:).
Vi tänkte vi skulle åka till Naxos och bli där 5 nätter och sen tillbaka till Santorini (lite marginal pga blåsten).

Tidigare har vi bott ute på Plaka och inne i stan. Nu tror vi att kanske Agia Anna eller precis i början på Plaka vid Maragas camping vore ett bra ställe att bo på eftersom vi kommer att vara väldigt badsugna när det nu är så kort tid vi är där. Och som det var för 2 år sedan så var det ju mycket dyrare längre ut i Plaka.

Har ni vana Naxosresenärer något tips på ett bra prisvärt boende där ute.
Vi vill ha 3 bäddar, någon sorts balkong/terass, kylskåp, gärna pentry.
Pool är kul om det finns men inte viktigt. Håller min idé på att 40€/natt borde räcka? vi pratar allså om tidsperioden 25/26 juni till 30 juni.

Marianne, som ännu inte har fattat att jag får komma till Grekland i år igen flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Nicka
2008-06-21, 15:26
Hej!
Vi bodde på ett litet trevligt hotell vid Agia Anna som hette Sea view studios(ingen pool). Vi hade ett trebäddsrum som vi betalade 50 euro för i augusti. Det är säkert lägre pris nu i juni.

Yannis Dimitrokallis
Tel 22850-42703
Fax 22850-42002
mobil 6977889258

nickabye_bye

mkh
2008-06-21, 16:35
Hej!
Vi bodde på ett litet trevligt hotell vid Agia Anna som hette Sea view studios(ingen pool). Vi hade ett trebäddsrum som vi betalade 50 euro för i augusti. Det är säkert lägre pris nu i juni.
nickabye_bye


Tack för tipset! Jag googlade på det och det såg precis ut som jag vill att ett hotell ska se ut så vi tar med oss dina uppgifter.

/Marainne

Stina
2008-06-21, 16:57
Hej!

Vi bodde vid Maragas sommaren 2005 och bodde väldigt bra hos Stella studios & apartments.

Stella Dimitrokalli
tel: 0030-2285023166.

Perfekt läge mycket nära stranden, lugnt och tyst. Tavernor finns i närheten samt liten affär.

Fina, rena rum och lägenheter, alla med balkong eller terrasss med helt eller delvis havsutsikt.
Stella med familj var mycket trevliga

Mvh. Stinabye_bye

P.S. Såg att ovanstående boendetips också ägs av en Dimitrokallis, kan det vara Stellas son månne? D.S.

mkh
2008-06-22, 21:36
Stina, jag tror jag gått förbi där, det låter bra att det var bra på insidan också. Ska lägga det på minnet.

Men när vi bodde därute 2006, i mitten på juni, var det väldigt fullt på hotellen så pass långt söderut på stranden (och i och med det höjdes priserna förstås), fast man kan kanske hoppas att det var tillfälligt...

Om tre dagar är vi i Grekland flabb_flab

/Marianne