handdator

Visa fullständig version : Anesis på Schinoussa


Yak
2008-06-20, 21:32
Är det någon fler än jag som bott på detta lilla ställe som ligger nästan längst bort på gatan i Chora. Det var ganska litet, bara 6 rum vill jag minnas, men varje rum hade egen balkong och en suverän havsutsikt.
Det var en ganska gammal man som hade det, och han brukade stå nere vid kajen med sin gamla blåa minibuss.
Anledningen till att jag undrar är att jag hade tänkt bo där igen nu när jag var på Schinoussa förra veckan, men ingen blå minibuss syntes till på kajen.
Jag gick och tittade och stället verkade igenombommat, den där lilla "butiken" han hade som sålde allt mellan himmel och jord var tom och dörrarna låsta.
Någon som vet om han upphört eller om det bara var för tidigt på säsongen? Synd om det har stängt eftersom läget nog var det bästa i byn.
Nu blev det Meltemi istället denna gången. Kan absolut rockså ekommenderas, men det var inte samma utsikt..

Leena
2008-06-24, 10:08
Arbetet med att öppna Anesi var i full gång när jag var på ön,åkte vidare 16/6."Gubben" har jag ej sett de sista åren men tror det är hans son som driver stället nu och bussen fick de i gång efter lite problem.

Kalimera
2008-07-09, 13:59
Gubben" har jag ej sett de sista årenHan dog förra året.

Susie
2008-07-09, 14:12
Trist med den gamle mand!

Hvordan er det i øvrigt gået med "The Valley of Muses"?

Ingrid Ny
2008-07-18, 23:23
Hej
Var på S. v 27 och gick och tittade på rummen. Dom hyrs ut nu och är jättefina. Där kan vi bo nästa år tänkte vi.

MVH Ingrid Ny

Yak
2008-07-19, 11:42
Hej,
Kul att höra dessa nyheter. Blev lite orolig att denna lilla pärla hade slagit igen. Läget med utsikt över backen ner mot havet är fantastiskt. Tragiskt med den gamle mannen, men han var rätt skröplig redan för 3 år sen..

glenn_f
2009-04-15, 18:49
Hej väcker upp frågan om Anesis rooms. är det någon som vet om det är öppet i slutet på maj, skulle även vilja ha telefonnummer dit. och tips på annat boende.
Glennbye_bye

bengan
2009-04-15, 22:15
Meltemi nästan längst bort i byn på vä sida är ett bra boende hyggliga priser mycket god mat och trevlig familj

glenn_f
2009-04-16, 05:26
Meltemi nästan längst bort i byn på vä sida är ett bra boende hyggliga priser mycket god mat och trevlig familj

Någon som vet telefonnummer dit
Glenn

Leena
2009-04-16, 20:58
+302285071947 eller maila
meltemi@chinoussa.gr