handdator

Visa fullständig version : Kofta i Kokkari?


Aina
2008-06-19, 10:15
Börjar fundera över packning. Förra året (Votsolakia) packade vi med någon tröja och kofta, "ifall det blir svalt om kvällen och man känner sig frusen efter en dag i solen". Helt i onödan, användes ALDRIG. Linne och t-shirt räckte på överkroppen, oavsett tid på dygnet.

Gäller detsamma i Kokkari? Vi åker på söndag och blir borta två veckor.

Aina

Kastas
2008-06-19, 10:25
Pratade i går med en kille som bor på Samos.Dom har mellan 22-25 på kvällarna nu.bye_bye

Inas
2008-06-19, 20:00
Jag var där sista veckan i maj, tog också med mig tjock tröja men behövde aldrig använda den på kvällarna! Trevlig resa... jag är inte alls avundsjuk snyft_drop :)

Inas
2008-06-19, 20:03
Kommer i och för sig ihåg att jag lånade min pojkväns tröja en dag på stranden då det blåste väldigt mkt och jag hade bränt mig lite i solen.. Kan ju också vara skönt att ha på flyget, brukar alltid vara lite kallt där :)

Jesper Johansson
2008-06-19, 20:32
Då vi bodde i byn Kokkari så blåste det väldans mycket. Han vid restaurangen (som vi ofta gick till) påstod att det blåser i 3-4 dagar å sen är det mindre blåst i lika många dagar , osv osv....

kanske stämmer??..

Aina
2008-06-19, 21:01
När vi kom till Votsolakia förra sommaren var det väldigt blåsigt de första dagarna. Enligt reseledaren hade fiskarna sagt att det skulle blåsa till onsdag och sedan lugna sig. Slump eller inte, men det stämde!

Aina

Ingrid
2008-06-19, 23:55
Det blåste veldig mye den uka vi bodde i Kokkari også. Og det blåser som regel mye mer på nordsiden av øya, der Kokkari ligger, enn på sørsiden.

Aina
2008-06-20, 10:45
Just nu är det 33 grader på Samos. Om det blåser, så blåser det inte kallt, tror jag. ;) Jag tror jag klarar mig med den kofta eller blus jag kommer att ha på mig på planet. Och så har jag en sarong som går att använda till allt möjligt - varför inte sjal om axlarna eller solskydd?

Det största problemet just nu är vilka böcker jag ska packa med mig! :D
Glad midsommar!
Aina