handdator

Visa fullständig version : Bästa bil-uthyraren i Kokkari?


Ullis 69
2008-06-17, 16:57
Hejsan

I slutet på juli bär det av till Samos och Kokkari igen!! Denna gång med barn vilket har gjort att vi bestämt oss för att inte åka moppe, så det får bli en bil i år. Därför undrar jag om någon vet en bra biluthyrare i Kokkari? Kanske någon kan upplysa om vad priserna kan ligga på i år?

Längtar ner till denna underbara by och hoppas få sätta tänderna i en god lammkleftiko på mitt favvo ställe nere i hamnen, minns inte namnet! Vet bara att det var så trevligt och gott så vi gick tillbaks. Inte någonstans i Grekland har jag fått en så god kleftiko! (man får in ett foliepaket med en bit lamm på ben och massor av potatis, ost..mums)

Andra nyheter man kan behöva veta får gärna lämnas till mig!!

Tjohej // Ullis :D

Ullis 69
2008-07-08, 10:53
Oj oj !!

Inte många som ville hjälpa mig! Vill gärna ha hjälp med att hitta en bra/billig biluthyrare! Vad det kostar år också intressant....

Ullis

Aina
2008-07-08, 20:09
Vi var runt och frågade på några olika ställen. Priserna verkade vara ganska lika. 35 för en liten bil, 45 för en jeep. Vi hyrde jeep hos Avis ganska nära kyrkan första gången.

Andra gången hittade vi ett ställe nära vårt hotell (Blue Sea hotel) som annonserade om "JEEP from 30 euro a day". Det priset gällde om man ville hyra 3 dagar eller mer. Eftersom vi bara ville ha bilen den dagen blev det 35 euro. Tror uthyraren hette Hermes+något mer i namnet.

Den första jeepen som kostade mer var en nyare modell. Då hade vi allriskförsäkring som inkluderade allt. Den billigare bilen täckte inte skador i underredet eller skador "som vi själva skulle ha orsakat". Och han rekommenderade inte att vi skulle köra offroad på grusvägar...! Jag tror (men är inte helt säker) att billigare priser kan innebära något sämre försäkring.

I båda fallen gick bilkörningen bra.
Aina

Ullis 69
2008-07-10, 18:14
Tackar Aina för denna information!
Nu har vi ett hum om vad det kan kosta. Tror Apollo (som vi ska åka med) hyr ut liten bil för 1100-1200 kr för 3 dagar. Blir ungefär samma peng.

Kommer hålla oss på "vägar" denna semester eftersom barnen är med :)

Tac än en gång!!