handdator

Visa fullständig version : längtar efter Grekland....


Joanna karlsson
2008-06-17, 13:44
Ohhh vad jag längtar till Grekland nu när det spöregnar ute!!! Jag och min sambo ska åka ner en vecka till Agios Isidoros sista veckan i augusti... Vi har tänkt hyra något fordon av något slag. Vi ska bo på pebble beach och vet ju att de har uthyrning men är det någon som vet hur priserna är? både när det gäller bil och vespa? Och vad är det för bilar? Hade gärna haft en öppen suzuki av något slag (fanns på zakynthos). inte någon liten plåtburk helst ;) Är det någon som vet om det finns något ställe som hyr ut motorcyklar?
Är det någon som har åkt över till basaren i Turkiet? Det är något jag är lite sugen på, vad vet ni om priser, "krånglighetsfaktor" m m ?!

/ Joanna

LN
2008-06-17, 20:37
Kollade bilder från vår vistelse på Pebble maj 06. Ser ut som det står iaf 1 st jeep av något slag utanför som borde vara hyrbil för den står på uthyrningens parkering. Typ Suzuki eller liknande. Vi hyrde vår fiat på flygplatsen.

sofalof
2008-07-31, 13:27
Jag och min sambo ska också till Grekland och Lesbos fast med fast punkt i Molyvos nu i augusti. Vi ska stanna i två veckor och ser verkligen VERKLIGEN fram emot detta! Ah, var bara tvungen att få all längtan ur mig =) Nu känns det mycket bättre!

Kalimera
2008-08-01, 14:23
Jag och min sambo ska också till Grekland och Lesbos fast med fast punkt i Molyvos nu i augusti. Grattis till val av resmål, ni kan knappast valt bättre plats! :)

Joanna karlsson
2008-08-01, 15:45
på söndag om två veckor är vi på väg...ska bli riktigt nice :-)Jag hoppas inte att vi kommer drabbas av lappsjukan... :-) Men det blir vad man gör det till, med kameran i högst hugg har jag nog att göra... Är det något speciellt man ska tänka på att ta med sig? vet någon hur länge restaurang och bar har öppet på hotellet pebble beach? Kommer sent på söndagkvällen och vi missade beställa mat på flygplanet...

Kalimera
2008-08-03, 18:22
vet någon hur länge restaurang och bar har öppet på hotellet pebble beach? Kommer sent på söndagkvällen och vi missade beställa mat på flygplanet...Har ingen aning när de stänger, om det är stängt är det inte långt till andra tavernor i Agios Isidoros. Någon borde ha öppet såvida ni inte kommer väldigt sent.

Joanna karlsson
2008-08-04, 12:43
vi är på flyplatsen på lesbos vid halv nio....sen tar bussresan ca 1,30 h....plus utcheck och sådant...men vi får väl dricka os mätta på öl annars ;-)

Rinaki
2008-08-04, 12:50
Äntligen får oxå jag "räkna ner"...trodde aldrig semestern skulle komma i år men i dag har jag min första dag på dryga 7 veckor....yippie!!
6 dagar kvar till mitt Grekland...fryser i Umeå med bara +17 och i byn där nere är det +35....gissa om jag längtar efter värmen...;) Snart snart snart sitter även jag på cafét med en kall ouzo i handen....lääääängtar....som alla andra klapp_klap

Eva L
2008-08-04, 13:56
vi är på flyplatsen på lesbos vid halv nio....sen tar bussresan ca 1,30 h....plus utcheck och sådant...men vi får väl dricka os mätta på öl annars ;-)

Är det lokalbussen ni ska ta eller är det transfer med charterarrangören? Vi kommer också att landa på kvällen några veckor senare men jag har inte hittat någon lokal bussanslutning från Mytilini.

Eva

Joanna karlsson
2008-08-04, 21:36
Är det lokalbussen ni ska ta eller är det transfer med charterarrangören? Vi kommer också att landa på kvällen några veckor senare men jag har inte hittat någon lokal bussanslutning från Mytilini.

Eva
vi åker med apollos transfer.

kanina
2008-08-05, 12:41
Jag och min sambo ska också till Grekland och Lesbos fast med fast punkt i Molyvos nu i augusti. Vi ska stanna i två veckor och ser verkligen VERKLIGEN fram emot detta! Ah, var bara tvungen att få all längtan ur mig =) Nu känns det mycket bättre!

Vi var där förra året, Molyvos är så otroligt charmigt! Vi vart helt "sålda" på stället, var på Samos i år, helt OK, men Molyvos vinner med hästlängderklapp_klap //Carina

Marita
2008-08-06, 20:35
vi åker med apollos transfer.
Joanna, köp sandwich på flyget o ta med till hotellet, det är helt ok, jag lovar, utifall att.....:)

sofalof
2008-08-14, 10:41
Joanna, verkar som att vi ska åka ganska så samtidigt till Lesvos.. nu på söndag och framme 20.35?? Kan knappt vänta...! =)

Joanna karlsson
2008-08-14, 12:51
Joanna, verkar som att vi ska åka ganska så samtidigt till Lesvos.. nu på söndag och framme 20.35?? Kan knappt vänta...! =)

ja vi flyger från kastrup 16.35...så 20.35 låter som rimlig tid då vi är nere i Grekland....jaa nu är det mycket längtan...jag kan knappt ens sköta mitt jobb i kassan Ang_elx

sofalof
2008-08-14, 14:14
Joanna, Ojdå, då är vi på samma flyg =) Nej, samma här, hoppas att kunderna inte märker något!! :D Skulle ni också stanna i två veckor? Guuuu va härligt! Vi bokade redan i februari så jag har väntat länge. Har kollat upp allt man kan göra och se och sånt säkert femhundra gånger. =)

Joanna karlsson
2008-08-14, 16:05
vi ska bara vara där en vecka...vi bokade i mars men då var det så himla långt till augusti så det är nu i sommar jag började nedräkningen...3 dygn och en halvtimme tills vi sitter på flyget klapp_klap_B-anana:D

Nottan
2008-08-14, 20:55
Jag sitter o räknar ner, jag o min man ska åka den 24/8 till Anaxos och vara där i 14 dagar. Vi ska bo på Anaxos Hill, är det nån som har varit där?
Fast man börjar bli lite "nervös", vi åker med Ving, som i sin tur anlitar flygbolaget Norwegian air, det verkar ju bara vara massa trubbel...

Eva L
2008-08-14, 21:06
Berätta gärna lite om er resa efter hemkomsten. Vi reser också med Ving och Norwegian ner men hem har vi bokat med SAS hela sträckan Mytilini-Umeå. Inrikesflyget på utresan har vi också med Norwegian vilket känns lite pirrigt. Den är tyvärr det enda bolag som flyger till Arlanda en söndag fm. Vi har goda marginaler men flygbolaget har här gjort sig kända för att ställa in ovanligt många avgångar och det med kort varsel. Har varit artiklar i lokaltidningen och ständigt har vi hört om deras förseningar.

Eva

darleen
2008-08-15, 07:42
Jo norwegean är verkligen ett struligt företag! 2 söndagar i rad, allafall vad jag vet, till-och från Mytilini är de minst 3 timmar försenade!
När vi skulle ner t.ex skyllde de på "tekniskt fel" och en timme efter att vi skulle lyfta kommer alla flygvärdinnor och kaptnener. Riktigt dåligt tekniskt fel!
När vi skulle hem var det 4 timmar försenat (som vi fick reda på redan på hotellet, som tur var)
Så norwegean verkar vara ett riktigt struligt bolag. Hoppas verkligen att Apollo och Ving inte fortsätter sätta in detta flyg till nästa år!!

sofalof
2008-08-15, 07:54
vi ska bara vara där en vecka...vi bokade i mars men då var det så himla långt till augusti så det är nu i sommar jag började nedräkningen...3 dygn och en halvtimme tills vi sitter på flyget klapp_klap_B-anana:D

Ja eftersom jag räknar från när resan börjar så får jag ju också räkna med från det att vi sätter oss på tåget ner till Kastrup.. det inräknat så blir det... hmm.. 2 dygn och ca 2-3 timmar kvar :D klapp_klap

Eva L
2008-08-15, 09:08
När vi skulle ner t.ex skyllde de på "tekniskt fel" och en timme efter att vi skulle lyfta kommer alla flygvärdinnor och kaptnener. Riktigt dåligt tekniskt fel!
När vi skulle hem var det 4 timmar försenat (som vi fick reda på redan på hotellet, som tur var)
Så norwegean verkar vara ett riktigt struligt bolag. Hoppas verkligen att Apollo och Ving inte fortsätter sätta in detta flyg till nästa år!!

Tekniskt fel lär vara deras standardbesked till sina resenärer. Så har de gjort här med inrikesflyget när de vill fylla ett plan istället för att åka med två halvtomma. Bra att du påminner mig att de brukar vara sena. Eftersom vi har en liten med oss har vi förbeställd taxi med barnbilstol som vår hyresvärdinna ordnat. Ska ringa henne och lämna flightnr så de inte beöver stå och vänta.
Får bunkra upp med mycket mat till den lille utifall restiden blir lång.

Eva

darleen
2008-08-16, 21:56
Det är alltid bra att förbereda sig med extra mat och blöjor och dylikt om man åker med småttingar. För flyg kan försenas, och det gör det väl ganska ofta. Det kan (hoppas det inte händer!) att man inte får bagagen. tyvärr har det hänt ibland att man får bagaget/n 3 dar innan man ska åka hem. Men det händer inte ofta. Men om man ska bortse från de och att vi riktar in oss på försenade Norwegean så är det lättare att köpa något på arlanda om det är försening därifrån. Men i Mytilini ifnns det inte mycket att välja på när de bara har 2 kiosker att välja på flygplatsen (det enda som finns där förutom taxfreen). Så förbered er när ni ska åka hem oxå.
Alltid bra att ha lite extra i handbagaget. :rolleyes:

Eva L
2008-08-17, 10:04
Hem flyger vi reguljärt så då slipper vi Norwegian men tack för tipset ändå. Vi flyger 7 på morgonen fån Mytilini och får några timmar på Atens flygplats innan flyget går till Stockholm. Sen blir blir det några timmar igen på Arlanda nnan planet går hem till Norrland så om allt fungerar tar hela hemresan bara 12 timmar.

Eva