handdator

Visa fullständig version : Övernattning?


L.Olsson
2008-06-17, 10:52
Hej,

Vi tänkte åka från Amorgos torsd 17/7 till Milos men det verkar inte finnas några båtförbindelser som passar....(dag och tidsmässigt...)
Vad jag kan se så får vi åka till Santorini onsd 16/7, övernatta där och sedan dagen efter åka vidare till Milos...

Är det någon som kan tipsa om ett bra ställa att övernatta på?!....Gärna i närheten av båtarna...
Vi ankommer Santorini vid 19-tiden och lämnar dagen efter vid 13-tiden så vår vistelse kommer att vara kortvarig...

Tackar för all hjälp! :)

Arne
2008-06-17, 11:26
Nja!! Slå genast ur hågen att söka natthärbärge nere i hamnområdet.
Sammanfattat kan området beskrivas som en styggelse, ett ställe man lämnar så fort det bara låter sig göras.

Mitt råd är nog att du vid ankomsten till ön tar dig boende för natten uppe i Thira och sedan far ner till hamnen lagom att passa färjan.

Vi bodde en natt i "Strykjärnet" ett pesionat av enklare sort och med tillhörande låga priser. Gångavstånd fem minuter till centrum där bussarna till hamnen avgår. Ska se om jag kan fixa fram namnet på stället och ev telefonnummer under dagen.

Arne

I går afton hemkommen efter fyra veckors öluffande med trivsamma Hustrun.

Janérik
2008-07-04, 23:45
Annars så kan jag rekommendera Hotel Perissa en liten bit utanför Perissa. De står nästan alltid nere vid hamnen och det går att göra bra deal med transfer till avågngsbåten också. Hyfsat bra mat kan man köpa på hotellet eller på en taverna ett stenkast därifrån. Tyvärr lite onödigt långtner till stranden men bra pool på området.

Mvh Janérik