handdator

Visa fullständig version : golden beach


tess17
2008-06-16, 16:59
Vi kommer att bo på Golden Beach... Jag undrar hur långt det är in till stan Limenas från golden beach. Är det gångavstånd??
Ha det gott alla som ska dit och som varit där_B-anana
mvh tessa

Alexander77
2008-06-16, 18:10
Nej, det är inte gångavstånd. Tar ca 20 min med bil på slingriga väger (går ej att gå då risken för en påkörning i kurvorna är stor!). Lokalbuss finns, dock ej om ni ska festa sent. Taxi ca 15-20 euro gäller!

eija
2008-06-16, 18:56
Hej!
Man kan ju vandra från Golden Beach till Limenas över kullarna (jag har ju gjort detta, en verkligen fin vandring) eller vid stranden via Makriammos (fyra timmar), MEN man måste absolut ha en god reseguide med en exakt karta (t.ex. den röda "Walks in northeast Thasos" av Lance Chilton, har köpt i en lädershop nära Nya hamnen i Limenas). Man kan lätt gå vilse på bergen (kullarna) utan en reseguide, jag vet det verkligen av egen erfarenhet!!

Alltså om man inte tycker om vandring, är det bäst att fara med bus, som går ofta och är billigt :D!
Ha en kul resa!
Eija

Mindi
2008-09-20, 09:54
Jag bara måste fråga.....
Vi ska bo på hotell NAMA i Skala Potamias.
Den stranden är det Golden Beach eller är det en annan strand där och sen får man gå i väg en bit för att komma till Golden Beach?

Vi åker om 8 dagar.... längtar! :)



Vi kommer att bo på Golden Beach... Jag undrar hur långt det är in till stan Limenas från golden beach. Är det gångavstånd??
Ha det gott alla som ska dit och som varit där_B-anana
mvh tessa

Katitzi
2008-09-20, 19:36
Ja, det är stranden Golden beach som ligger där. Den är 2 km lång och Skala Potamias ligger i ena änden och Skala Panagias i andra änden. Så det är bara att välja var man vill ligga och hur långt man vill gå. Ha det så bra på resan! bye_bye

Mindi
2008-09-20, 19:55
Tack för svaret. :) Ja nu är det nedräkning och det känns så-å härligt. Vädret verkar dock lite ostabilt men jag hoppas att det ska hinna ändra sig till nästa söndag.

Några tips på trevliga restauranger där runt Golden Beach???? :)



Ja, det är stranden Golden beach som ligger där. Den är 2 km lång och Skala Potamias ligger i ena änden och Skala Panagias i andra änden. Så det är bara att välja var man vill ligga och hur långt man vill gå. Ha det så bra på resan! bye_bye

Katitzi
2008-09-20, 20:28
Vi bodde inte där utan i Limenas och åkte vespa ca. 4 ggr. till Golden beach. Så några namn på restauranger där kan jag inte. Vi åt på två olika standtavernor och de var helt okey båda två! :)