handdator

Visa fullständig version : Rom


Lissi
2008-06-14, 23:50
Jag mår ju som bäst när jag har tre biljetter liggande i byrålådan varav 2 går till Grekland....Men nu är det lite obalans för " bara" en gör det just nu och den åker vi iväg på på fredag. De övriga är Paris över nyår och nu ikväll en bokad resa till Rom 4-12 april 2009. Bra pris och Rom har jag inte varit i förut. Jag vet att flera av er har varit i Rom ...så jag behöver nu ett BRA , hyfsat centralt och hyfsat billigt boende dessa nätter....TIPS emottages tacksamt....;)

Lissi

Marianne
2008-06-15, 13:43
Grattis till valet, Lissi!
Rom är IMPONERANDE!
Vi hade inte heller varit där förut, men besökte Rom i slutet av april. En HÄRLIG resa - och jag åker gärna tillbaka.

När det gäller hotell, så är vi lägesfanatiker och det lyckades oss att hitta ett hotell med riktigt "Adonis-läge". Adriano heter hotellet och ligger på en lugn, liten gata bara några få minuters promenad till Piazza Navona, Pantheon, Trevi-fontänen, Skt. Petersplatsen osv. osv. med massor av små mysiga matställen i omedelbar närhet.

Läget är alltså perfekt, men priset kan nu inte jämföras med Adonis i Aten. Tyvärr! Allt är dyrt i Rom - inte bara hotell.

Men åker vi till Rom igen, så hoppas jag att vi bor på Adriano igen.:)

En annan lägesfanatiker här i Forumet, Ricky, rekommenderade ett annat hotell med bra och centralt läge. Genio heter det. Det ligger lika bra som Adriano, dock på en större gata, men också centralt och bra. Priset är det nog inte någon större skillnad på, tyvärr.

Trevig resa till Tinos, Paris och Rom!;)

kari
2008-06-15, 22:00
Jag mår ju som bäst när jag har tre biljetter liggande i byrålådan varav 2 går till Grekland....Men nu är det lite obalans för " bara" en gör det just nu och den åker vi iväg på på fredag. De övriga är Paris över nyår och nu ikväll en bokad resa till Rom 4-12 april 2009. Bra pris och Rom har jag inte varit i förut. Jag vet att flera av er har varit i Rom ...så jag behöver nu ett BRA , hyfsat centralt och hyfsat billigt boende dessa nätter....TIPS emottages tacksamt....;) Lissi

Vanligvis er det å ha e n reise på vent deilig nok :)
- men t r e planlagte er _B-anana -det har jeg og nå :D
- Stockholm i juli, Hellas i sept/okt, den tredje reisen er hemmelig foreløpig.... ;)
ROMA blir garantert deilig, Lissi, jeg bruker samme uttrykk som Marianne for å beskrive Roma :
IMPONERENDE :D
Vi skal også på ferie på samme tid som dere i april 2009 ;)
- reisemålet er ikke bestemt enda, det er ikke h e l t "umulig" at det k a n bli Roma, så kanskje vi sees :)
Vær obs på at det er høysesong der i påsken, l e t t å finne spesielt billig overnatting er det nok ikke.

Men n å er det Tinos som gjelder Lissi, jeg håper det "obalanserte kommer i balanse" og ønsker dere en riktig god ferie! bye_byeKari

Anna Pernilla
2008-06-16, 10:00
Sist jag var i Rom bodde jag på Amalia.Väldigt nöjd med fräscha rum till billigt pris.Ligger nära en t-bana precis vid Vatikanen.

Marco
2008-06-20, 08:38
Har lagt in lite bilder från min Romresa i februari under "Bilder (ej från Grekland)".

/Marco

Lissi
2009-01-12, 15:58
Så fick vi besked idag från Travelpartner att AIR ONE ställt in alla flygningar från Köpenhamn så vårt flyg till Rom till påsk är inställt...Inga ombokningar genom Air One kan göras men de betalar tillbaks flygbiljetterna.Travelpartner bokar om till annat flyg om det finns och om vi vill, men då blir det så mycket dyrare så vi hoppar över den resan... Bokningsavgift och kortavgift till Travelpartner får vi stå för men det är ju en småsumma...
Det var ju jättestruligt med hotellbokningarna i Paris innan vi kom iväg så nu orkar vi inte planera om även denna resa med nya avgångstider etc....Som tur är har vi inte betalt hotellet så vi ska avboka allt ikväll...

Vem vet, vi kanske hittar en härlig restresa istället?? Till Kreta t ex??;)

Men ..Är detta möjligen en första föraning att även Air One har problem???

Lissi - glad ändå!

Marianne
2009-01-12, 20:35
Nämen Lissi, det är ju bara för synd!

Vi har just precis kommit hem från en långhelg i Rom och vi svävar på ett moln.:)

Rom är helt underbart och jag hade annars så många tips till dig.:)
Men Rom är kanske bättre i januari (om man har tur med vädret) än i påsken. Vi NJÖT av att det var så lite folk, nästan inga turister alls – och vi kunde gå rakt in i Skt. Peterskyrkan och behövde inte stå i timlånga köer, som man tyvärr inte kan undvika vid påsken.

Vi har suttit UTE och ätit lunchen hela helgen och t.o.m. ett glas vin på kvällarna drack vi utomhus under riktigt goda värmelampor.

Annars har vi gått och gått och gått – och lite power-shopping blev det också en av dagarna. Nu får vi pasta i alla modeller de kommande dagarna!flabb_flab

Jag måste nog erkänna, att Aten har fått en konkurrent, vi som har tillbringat nyår efter nyår där, tycker att några dagar i Rom i januari var ett mycket lyckat byte.:)

Hoppas att du lyckas komma till Rom en annan gång, Lissi!bye_bye

Lissi
2009-01-12, 21:12
VÄLKOMNA HEM!! Härligt att ni är så nöjda:D

Vi är också HELNÖJDA för vi hittade just en veckoresa med Ving till Larnaca på Cypern 6-13 april. Då blir det en helt annan resa, med sol förhoppningsvis:cool:, lite värme, bad och bilturer runt ön....Vi ska bo vid den mysiga strandpromenaden i Larnaca där jag bott förut. Totalpris för båda från Sturup inkl mat på flyget, transfer och 1-rumslägenhet 9.720kr.....och så blir det ju lite greklandskänsla istället_B-anana
Tänk så det kan bli!!;)

Som sagt. Rom finns kvar!

Lissi