handdator

Visa fullständig version : Agia Eleni?


m-melina
2008-06-14, 20:31
Då var det bestämt, vi åker till Kefalonia 24/6!
Jag undrar nu om det är värt att köpa en sånhär e-guide som alla pratar om? och herregud, vart ligger agia eleni? :D
Är det någon som har köpt e-guiden och funnit den helt värdelös?
Väldigt otroligt glad just nu!

Wardakis
2008-06-14, 20:32
Absolut, billigt är det också!
Gunilla

Panakakis
2008-06-15, 09:26
Hej! En e-guide är bra att ha med sig om man inte tidigare besökt ön. Jag är lite osäker vart du skall på Kefalonia eftersom ortsnamnet du anget är okännt för mig, kan det vara Agia Efimia, Agia Irini, Agia Thekli eller Agios Eleftherios.
Hälsningar PANAKAKIS

m-melina
2008-06-15, 16:04
Hej! En e-guide är bra att ha med sig om man inte tidigare besökt ön. Jag är lite osäker vart du skall på Kefalonia eftersom ortsnamnet du anget är okännt för mig, kan det vara Agia Efimia, Agia Irini, Agia Thekli eller Agios Eleftherios.
Hälsningar PANAKAKIS

Vi ska bo i Skala, men en bekant till mina föräldrar rekommenderade att vi besökte Agia Eleni, en paradisstrand som turisterna inte hittat.
Jag undrade om någon visste ungefär var på ön det ligger.

nillisen
2008-06-15, 16:34
Då var det bestämt, vi åker till Kefalonia 24/6!
Jag undrar nu om det är värt att köpa en sånhär e-guide som alla pratar om? och herregud, vart ligger agia eleni? :D
Är det någon som har köpt e-guiden och funnit den helt värdelös?
Väldigt otroligt glad just nu!

Nu har inte jag e-gudien över Kefalonia, men jag köpte den över Kreta. Helt superbra är den. Och otroligt billigt! Köp den, jag tror inte du blir besviken.

Agia Eleni känner jag inte igen. Har varit i Skala på Kefalonia, iofs bara en gång, men har inte hört talas om någon sån strand.

Trevlig resa!

liselotti
2008-06-15, 18:37
Jag tror Agia Eleni ligger alldeles i närheten av Petani stranden på västra Lixourihalvön.
(Jag har inte varit där.)

Panakakis
2008-06-16, 18:46
Hej! Det finns på Lixourihalvön som liselotti skriver i närheten av Petani som heter Agia Elenis. Det är värt att prova men det ser rätt stenigt ut på bilder från nätet. Har ej själv besökt denna plats men kommer att ta mig förbi under september.
Hälsningar PANAKAKIS

Amir.S
2008-06-19, 16:39
Hej! Det finns på Lixourihalvön som liselotti skriver i närheten av Petani som heter Agia Elenis. Det är värt att prova men det ser rätt stenigt ut på bilder från nätet. Har ej själv besökt denna plats men kommer att ta mig förbi under september.
Hälsningar PANAKAKIS

Jag har varit på alla större kända stränder på kefalonia. Petani beach är nästan som Myrtos med klippor runt omkring o stenstrand, väldigt vackert. Däremot så kan man till skillnad från Myrtos gå barfota eftersom det är småstenar för det mesta. På Myrtos får man ganska ont när man går barfota.