Visa fullständig version : Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??
Christina74
2008-06-14, 08:06
Hej alla glada rhodosälskare ;-)
Jag och min familj ska åka till Rhodos om 11dgr... i 2v
Vi ska bo på Solresors Forum Beach, jag har själv varit på Rhodos 2ggr men aldrig i Ixia. Faliraki och Rhodos stad har jag upplevt!
Nu undrar jag om det är någon som varit där eller kanske ska dit. Eftersom solresor är nya för i år med Rhodos och detta hotell (tror Fritidsresor haft resor dit tidigare) så hade det varit spännande och höra om någon varit där med just Solresor i år.
Hälsningar
Nyfiken
rhodosfanast
2008-06-14, 14:58
Nej har aldrig åkt med Solresor åker alltid med Fritidsresor men lärt min en sak att dom ställen som Solresor har o är klassade på samma vis som Fritidsresor så ligger Solresor högre i pris..
Inne i Rhodos stad kan det skilja flera tusenlappar på samma hotell med Solresor jämfört med Fritidsresor..
Trevlig resa till Rhodos.
Christina74
2008-06-14, 15:08
Hej Rhodosfantast!
Kanske på de hotell utan barnklubbar mm annars är detta hotell ett billigare alternativ jämfört med de övriga aktörerna. Många jämförelser innan bokning...
Dessutom ingår ju allt här... , Aktiviteter, handdukar, mat, dryck, glass, spa, poolsängar och solstolar vid havet. Till och med kylskåpet i rummet fylls på varannan dag kostnadsfritt. Det är det jag tycker är så skönt. Men alla är vi ju olika...
Jag hoppas på en toppenresa iallafall.
är också nyfiken, vi åker dit den 30 juli och stannar i två veckor. har läst en del både positivt och negativt men då har det mest varit tyskar och engelsmän som kommenterat hotellet. Skulle vara kul att höra någon som varit där i år.
du verkar inte få så mycket svar, du kan väl skriva några rader här när du kommer hem. Är nyfiken på vad det är för mat, om det finns grekisk sallad och tzatziki och om det är lite varierat utbud eftersom vi ska äta där i nästan två veckor..
Finns det strandhandukar som de lovar eller måste man packa ner, var drinkarna goda :), hur långt är det till butikerna i Ixia... skriv gärna och berätta när du kommer hem. Glad midsommar
Christina74
2008-06-21, 08:24
du verkar inte få så mycket svar, du kan väl skriva några rader här när du kommer hem. Är nyfiken på vad det är för mat, om det finns grekisk sallad och tzatziki och om det är lite varierat utbud eftersom vi ska äta där i nästan två veckor..
Finns det strandhandukar som de lovar eller måste man packa ner, var drinkarna goda :), hur långt är det till butikerna i Ixia... skriv gärna och berätta när du kommer hem. Glad midsommar
Ja det ska jag göra! Du ska få all info du behöver veta, positiv och negativ. Återkommer när jag är tillbaka den 9/7! Förresten åkte du med barn??
ja vi är två familjer som åker ner med barn, vi hoppas på att de som har hotellets ungdoms och barnklubbar är lika bra som de var när vi var i turkiet förra året, vi har bokat på Solresors barnklubb också mest för att de ska ha lite alternativ och hitta på saker. På två veckor kan ju nästan även barnen tröttna på att ligga i poolen.
Vi kommer hyra bil och åka runt lite också, har för mig att man kan få en matkorg med sig från hotellet :)
Christina74
2008-06-21, 15:02
ja vi är två familjer som åker ner med barn, vi hoppas på att de som har hotellets ungdoms och barnklubbar är lika bra som de var när vi var i turkiet förra året, vi har bokat på Solresors barnklubb också mest för att de ska ha lite alternativ och hitta på saker. På två veckor kan ju nästan även barnen tröttna på att ligga i poolen.
Var i Turkiet var ni? Vilket hotell? Har funderat på det till nästa resa...
VI har 3 barn (1,5, 9 och 10 år) vi har också funderingar på att hyra bil. VI ska iallafall besöka Pefkos Bay och Lindos. Det bara är ett måste. Sen får vi se hur vi tar oss dit. Till Lindos ska vi åka båt iallafall. In till Gamla Stan är också ett måste. Där är så mysigt. klapp_klap
Vi var i Side med Ving och bodde på Side Resort och hade en toppen vecka. Våra barn är 10,12 i år och grannarnas barn är 3 och 10, hotellet där var toppen för alla.
Man får ju en check på 50 euro att använda på hotellets spa, om ni är där får ni gärna skriva lite vad det kostade. Är sugen på att börja semestern med en ordentlig skrubb så att solbrännan håller lite extra
Hej alla!
Nu är jag jätte sugen på att få veta ALLT om hur det är på Forum Beach!
Ska ditt 2 veckor i augusti med två barn (5 och 10) och fru...
Har bokat deras superduper all inclusive paket och längtar så det värker...
jag fick ett meddealnde med väldigt glädjande och bra info av Christina som nyss kommit hem. Hon kanske kan lägga ut den infon här också, men efter det hon skrev så längtar jag ännu mer!!
Åh, den informationen skulle jag och säkert många andra också vilja ha...
Åh, den informationen skulle jag och säkert många andra också vilja ha...
Jag har bett/frågat Christina om hon inte kan lägga ut infon här också. Hon var helnöjd och det var väl egentligen bara att det är en kamp om solstolarna i ottan som var negativt. Infon kommer förhoppningsvis.
När åker ni ner? Vi åker om 13 dagar _B-anana, längtar såå till sol och värme och all god mat och dryck som lär slinka ner under två veckor.
Vi åker lördag 9 augusti, antar att man inte behöver vara orolig för att det inte ska vara varmt i alla fall...
Christina74
2008-07-16, 10:26
Här kommer INFO om Forum Beach!
Precis hemkommen från en super semester på Rhodos. Minst 30 grader och inte ett moln på himlen på 14 dgr! Hotellet var kanonbra. Finns mat i alla varianter olika teman 4dgr/vecka. En dag ser inte ut som den andra. Alltid något att äta. Sallad, fetaost, oliver, paprika, vitkål och olika sorters salladsrätter varje dag. En snackbar där du, mest barnen kan gå hämta mellan 11 och 17.30, hamburgare, strips någon typ av pastarätt, ägg, korv. Varm macka. Och även där finns sallader olika typer samt tzatziki förståss, det är stående både på lunch och middag dessutom.
Kockar som står och steker pannkakor på morgonen, kött och någon pastarätt till dig direkt varje dag.
Handdukar finns till pool och hav dock mot deposition.
Dricka av alla de sorter, drinkar,öl vin och läsk och juicer. Påfyllning på rummet varannan dag.
Ni kommer att få en toppen semester.
Det negativa var att där fanns inte solstolar så att det räckte runt poolerna och folk var uppe tidigt i ottan för att hålla dessa genom att lägga handdukar. Men det var egentligen förbjudet.
Stranden är ej barnvänlig! Djupt direkt men verkligen härligt varmt och skönt att doppa sig i! Blåsigt emellanåt men detta är bara skönt då det är så varmt. Inget störande alls.
OBS! GLöm inte beställa en Surprise drink av Petros i Atlantis Bar! DU blir inte besviken! Han kan uppfattas som sträng i början men han är skittrevlig och duktig!
Där finns ockå olika aktiviteter varje dag, schema finns på det. Bl a Vattengympa, Vattenpolo, fotboll allt. Animation club heter dem som är på plats alla dagar utom söndagar.
Minidisco för alla barn varje kväll (Ej söndag) kl 21. Supertrevligt.
Är det något mer ni vill veta fråga jag svarar direkt!
Christina
Alltid något att äta.
-------
Är det något mer ni vill veta fråga jag svarar direkt!
Ja, hur många kilo gick ni upp?;)flabb_flab
Det där är inget för mig, det hör jag:D
Vi åker lördag 9 augusti, antar att man inte behöver vara orolig för att det inte ska vara varmt i alla fall...
ok, vi åker hem den 13:de så vi kanske se i baren :D
Måste ju testa drinken som Christina rekommenderar och eftersom det är så varmt så svalkar nog en öl gott under dagen.
Christina74
2008-07-16, 10:48
I och med värmen så äter man ju inte så mycket och dessutom är det bra att äta lite och många gånger. För barnen var det perfekt då de kunde gå och hämta mat när de var hungriga. Inte leta upp en restaurang och sen äta utan bara gå och ta mat i snackbaren.
Jomän visst kanske vi ses, Drinken ska testas! Bra information om hotellet, det gjorde ju inte att man längtar mindre dierkt. En öl svalkar men två svalkar bättre...
Jag förstår precis Christina, jag frågade mest på skoj för jag kunde se mig själv småäta dygnet runt med de förutsättningarna;)
Jag förstår precis Christina, jag frågade mest på skoj för jag kunde se mig själv småäta dygnet runt med de förutsättningarna;)
men gissa om det är lätt att göra det..:D Bodde på AI hotell i Egypten i januari och skulle äta sååå nyttigt hela veckan och vara med och träna varje dag... inte behövde man väl äta bara för att det fanns tillgängligt :rolleyes:
men oj vad matfixerad man blev, där var det så många olika matställen att välja på så det var hela tiden fokus på vad som öppnade när och vad man skulle äta, kaffe och tårta och soppa på em, nej men kolla klockan är bara 22.00 är du inte dugen på en pizza... och titta nu började gympan - ska vi ta en öl.. suck, vi blev hopplösa :). Lite smått panik nu inför två veckor med detta ätandet och drickandet, men intalar mig själv att grekisk sallad och tzatziki räcker väldigt långt och att det inte alls är samma frossutbud på detta hotell.
Christina skrev: "Det negativa var att där fanns inte solstolar så att det räckte runt poolerna och folk var uppe tidigt i ottan för att hålla dessa genom att lägga handdukar. "
På alla ställen jag har varit på så har det varit en kamp om solstolarna, men är det helt omöjligt att få tag på ett par? Är det lika illa med solstolarna vid havet? Alla som har skrivit om hotellet i div forum säger just detta med solstolarna. Det blir väl annars att leta upp en gräsplätt att ligga på.
Haha ätandet och drickandet har vi nog inga problem att klara avflabb_flab...
Däremot låter det ju lite trisst det där med stolarna, hatar "solstolsockupanter" som ska paxa sina stolar i gryningen!__D
Tre frågor har jag däremot:
Hur var det med spa på hotellet?
Hyrbil, finns det möjlighet att hyra bil någonstans så man slipper in i Rhodos stad med bilen? Kan man köra till typ Lindos utan att behöva passera Rhodos stad?
Båttur till Marmaris känns som en bra utflykt, är det dyrt och krångligt?
//Tomas
Hyrbil, finns det möjlighet att hyra bil någonstans så man slipper in i Rhodos stad med bilen? Kan man köra till typ Lindos utan att behöva passera Rhodos stad?
//Tomas
Vi bodde i Ixia för några år sedan men då mycket närmre Rhodos stad. (Forum Beach ligger väl egentligen inte i Ixia utan i en annan ort som växt ihop med Ixia) Då hyrde vi bil iaf inne i Ixia och körde bil till bl.a. Lindos och när vi körde dit så gick det köra över till andra sidan ön strax innan man var inne i staden, dock körde vi fel och hamnade mitt i smeten på hemvägen. Så inom ett par km finns det biluthyrning så vitt jag vet och man slipper in och fixa det i Rhodos stad, dit är det skönare att ta en taxi.
Christina74
2008-07-16, 13:39
Åker du med Solresor så ordnar de bilar till dig så att du får det till Hotellet till bra priser. Och du behöver inte köra genom Rhodos stad för att nå dit utan "gena" över ön. Det går också badbåtar från Rhodos stad/Mandrakihamnen. De kostar ca 20Euro för en vuxen . Marmarisbåtarna vet jag ej vad det kostar men där sitter folk vid hamnen och säljer biljetter till Marmaris, symos, lindos mm till bra priser. Köp inte från Färjebolaget utan av dom då får du garanterat lägre pris. Ca 30-40 Euro får du nog räkna med till Turkiet tur/retur. VI åkte med solresors utflykt till Stegna, det ligger lite nedanför lindos då stannade vi och badade på 4 ställen under resans gång. Bla i Falirakti och Kalliteha och Quinns bay. Den resan var toppen. Stegna var fantastiskt härligt och mysigt.
SJälva spa et provade vi aldrig, trots de 50Euro man får i värdecheck så blev det ganska dyrt tyckte vi. En massage gick 40Euro efter att checken var dragen.. Men det så fint ut och de erbjöd det mesta.
hatar "solstolsockupanter" som ska paxa sina stolar i gryningen!__D
Visst är det den värsta formen av semestersabotage?
Önskar att alla gäster ville göra gemensam sak och helt enkelt plocka bort handdukarna från "tomma" stolar och lägga dem i ett hörn av poolområdet. Vad är det egentligen fråga om när vi "rättar oss" efter sånt där tjafs?
och lägga dem i ett hörn av poolområdet.
"Tappa" dem i poolenAng_elx;)...
Christina74
2008-07-16, 15:22
Hotellchefen på FOrum Beach gjorde så, han gick ut tidigt på morgonen och tog bort handdukarna där det inte satt någon. Ni vet att folk la handdukar redan innan de gick och la sig ;-(. Så det var bra markering från hans sida, detta gjorde han nästan varje morgon. Dock var ändå stolarna upptagna när vi gick och åt frukost vid 9.30. Vi köpte 2 luftmadrasser och låg på ett grönområde istället och ofta lyckades vi få tag på iallafall 2 solstolar och satte även de på gräset inte långt från poolen. De man stör sig allra mest på är dom som lägger handdukar först vid poolen och sen vid havet oxå. De kanske inte är vid poolen förrän efter lunch så stolarna står orörda flera timmar. :mad:
Fantastiskt vad mycket info man får här på forumet! Stort tack till alla inblandade.
Badutflyckten som du skrev om, Christina är den barnvänlig? Har en grabb på 5 år som inte riktigt behärskar simningen ännu...
Christina74
2008-07-16, 16:06
Badutflyckten som du skrev om, Christina är den barnvänlig? Har en grabb på 5 år som inte riktigt behärskar simningen ännu...[/quote]
Nja... båten stannar ju en bit från strand så det är rätt djupt. Men där var barn med som var i den åldern. Med armpuffar funkar det ju utmärkt och i stegna är där badvänligt! Det går ju också utmärkt att ta en taxi till Falirakistranden, den enda riktiga sandstranden på rhodos, den är 6km lång och väldigt barnvänlig. Dock kan där vara ganska varmt och inte mycket till fläktande vindar. Taxi dit kostar 15 Euro ungefär.
Har en grabb på 5 år som inte riktigt behärskar simningen ännu...
Om ni ska hyra bil och köra ner till Lindos så finns det en underbar strand och på vägen ner kan jag verkligen rekommendera att stanna vid Tsambika beach och bada där. Galet varmt är det på den sidan men eftersom det inte är någon sandstrand vid Forum Beach kan det vara härligt med en dag vid en fin strand också.
VI åkte med solresors utflykt till Stegna, det ligger lite nedanför lindos då stannade vi och badade på 4 ställen under resans gång. Bla i Falirakti och Kalliteha och Quinns bay. Den resan var toppen. Stegna var fantastiskt härligt och mysigt.
Hur mycket kostade denna utflykten? Har kollat på Solresors bokningssida men när jag skulle boka på utflykter så stod det att det inte fanns utflykter att boka till. Trodde knappt att de hade några.
Christina74
2008-07-16, 16:25
Jag trodde inte de hade några utflyker innan jag åkte ner men de har en 4-5 stycken. Den vi åkte och lindos (med buss) och "stadsrundtur" och "upptäck rhodos"
Stegna turen kostade 30euro för vuxen och 15 för barn över 2 år under 2 gratis. Då var det en heldagsutflykt från 8-17. Först buss till Mandrakihamnen och sen på båten. VId 12 tiden var vi framme vid Stegna och stannade där 2 timmar. Det negativa för oss som åkt all incl var att ingen mat ingick utan du fick köpa lunch själv den dagen. Dock var det inte jättedyrt, vi åt på en liten taverna precis ovanför stranden (intill en souvenirbutik)och det var jättegott.
De andra utflykterna var lite billigare har dock ej koll på hur mkt de kostade.
Fantastiskt vad mycket info man får här på forumet! Stort tack till alla inblandade.
Badutflyckten som du skrev om, Christina är den barnvänlig? Har en grabb på 5 år som inte riktigt behärskar simningen ännu...
Tänk också på att det är en lång dag på havet för en 5-åring, båten är ett ganska begränsat utrymme om man har mycket spring i benen..
Efter att ha skrivit och läst massor här på kalimera idag blev jag sååå sugen på att börja packa..(dock 13 dagar kvar till avresa) Det var några år sedan vi var i väg i två veckor och vi är 4 personer så det blir ju en del packning..
20 kg får väskorna väga + 5 kg handbagage, med vårt flygbolag och jag tänkte att jag kan ju väga resväskan (aldrig gjort det innan men alltid tyckt att den varit lite tung..) den vägde 6 kg:eek:!!! Med solkrämer, schampo, balsam, myggmedel, hårskum,spray,reseapoteket och "allt annat bra och ha-it", blir det ju inte många kilo kvar till mina kläder.
Visst brukar alltid packa för mycket när jag är borta en vecka men lite ombyte till kvällarna kunde ju vara kul. Man ska väl inte behöva några långbyxor eller långärmat överhuvudtaget. ( I Turkiet aug-07 så var tanken på långärmat omöjlig, så varmt)
Vet att du Christina frågade efter tvättomat innan du åkte, behövdes det, såg du ngt? Ibland har jag haft med lite Y3 och sköljt upp kläder i om barnens kläder börjar tryta men, det tar ju också plats o vikt.
Med tanke på vindarna så kanske det inte var så klibbevarmt kvällstid?
hm, får provlasta bilarna också, första resan utan kombi och har insett att så många väskor som vi brukar ha med oss aldrig får plats:o
(tänk att man klarat sig på 3-veckors luffar i omgångar med allt i en ryggsäck, varför slängs så mycket mer ned när man åker charter. Tog fram gamla luffaryggan men den var inte så pigg efter många år i garaget)
Langbukse og langermede gensere trengs ikke...
I stedet for å bruke penger på utflukter så lei heller en liten bil for noen dager. Selv de aller minste til 25 Euro dagen inkludert full forsikring har aircondition. Leier dere for flere dager blir det ennu billigere pr. dag. Da kan dere også reise innover til Rhodos om kvelden og sparer busspenger for alle 4.
Like før flyplassen (fra Rhodos by) går en stor vei over til Falirakisiden så man trenger ikke kjøre gjennom byen for å nå de herlige strendene på østsiden.
Reiser man til sommerfugldalen (som er et lite stykke forbi flyplassen og inn til venstre inn i fjellene/skogene) så går det vei derifra også over fjellene til andre siden.
Vi var og besøkte dyrefarmen like ved sommerfuglparken som var et hyggelig avbrekk med strutser. lamaer, kameler, villsvin, geiter og diverse andre dyr.
Anthony Quinn beach er et måste om du har barn som liker å snorkle (eller for din egen del....)
Men ta med niste hit da det ikke er mye å kjøpe på tavernaen...
Har dere bil er det jo bare å stoppe på en av de store supermarkedene på veien...(en sammenleggbar kjølebag er alltid lurt om dere har plass til å ta med dere)
Tsabika bech var også et flott sted og være.... Her er det masse av tavernaer..
God tur!
Ia
jenna176
2008-07-16, 21:13
Hej!
Det verkar ju superbra på Forum beach. Vi åker dit 9 aug. Det jag undrar är om det finns något att göra för tonåringar, de äldsta är 16 och 18 år. Finns disco el något annat för dem?. Var SPA bra med gratisbiljetten?
Ser verkligen fram emot semestern, bara 3½ vecka kvar.
_B-ananaJenna
rhodosfanast
2008-07-16, 21:34
Du kan gå in på www.dmi.dk (http://www.dmi.dk) o ta sen världen där så får du fram luftigheten på Rhodos o vädret en vecka framåt. Lokaltid kl 21 var det 74% luftfuktighet o 25.8 grader varmt. På söndag skall det bli 35 grader på Rhodos.
Det kan var upptill 90% luftfuktighet på kvällen om det har varit rejält varmt under dagen.
Ett tips om vikten i resväskan vissa flygbolag kan man betala till för övervikt o det står på deras hemsida. Tui fly nordic tar 300 dkr för 10 kg o då slipper man stå där o få betala dyrt när man både åker hem o dit.
Många skulle tänka på o väga sin resväska tom för många av dom äldre sorterna väger mycket upptill 10kg o då får du inte ha mkt med dig o visa flygbolag har max 20 kg inklusive handbagage.
Det finns resväskor som inte väger merrän 4,2 kg i mycket snygga färger så hittar man oxå sin väska lätt på bandet...
Trevlig resa.
Christina74
2008-07-17, 09:11
Ang vikten på resväskorna så tror jag att du ska räkna in handbagaget i de 20 kg det är totalt 20kg du får ta med dig. Här hemma kollade de ej så noga vikten men på Rhodos är de stenhårda!! Så tänk på det jag vet folk som fick betala för övervikt. men du Met får ju ta med 80kg totalt, det kommer du inte upp i, vi var också 4 och det var inga problem.
Det är varmt dygnet runt. Ta inte med dig långbyxor dock kanske varsin långarmad till barnen. Jag tror vi hade en kväll då vindarna var lite kyligare än vanligt på 2 v ingen av oss hade långärmat på oss det är minst 25 grader på kväll och natt. Du åker ju så sent på sommaren också så det bör vara ännu varmare då.
FÖr tonåringar har de ju olika sportaktiviteter, de har även samarbete med systerhotellet FOrum recidense där de anordnar disco. De har ju alltid någon form av underhållning varje kväll på Forum Beach de som jobbar med det jobbar även med discot på FOrum Recidence (ligger bara ett stenkast från hotellet) de brukar informera om det när underhållningen avslutas på forum beach.
Christina - hade ni ont av stickande/bitande flugor som det skrivits om i forumet (bromsar/blinningar)?? Minns inte att jag hade ont av dem sist vi var i Ixia.
Christina74
2008-07-21, 16:26
Nej dock fanns det gott om små myggor på kvällarna. Tips, ta med Mygga på stift som du enkelt rollar på ben och armar. Det håller myggorna borta.
Älskade Forum Beach Ixia i Rhodos och det värsta är att min kamera slutade funka så jag fick inga bilder på några av de jag träffade:(
Fakiren, killen med tuppkammen och Baloo de är tre av de trevligaste jag träffat och snackat med:D Baloo snackade jag med och han drog mig upp på scen, fakiren snackade jag med och skakade hand med, Killen med tuppkammen i baren berättade om att jordbävningen var 7'4 på .....
De var så trevliga jag blir så sur för att jag inte har bilder på de för att visa farmor och morfar och ha som minne. De var ju roliga....
Rhodos forever!
lovingnurse
2008-08-19, 23:58
Hej alla glada rhodosälskare ;-)
Jag och min familj ska åka till Rhodos om 11dgr... i 2v
Vi ska bo på Solresors Forum Beach, jag har själv varit på Rhodos 2ggr men aldrig i Ixia. Faliraki och Rhodos stad har jag upplevt!
Nu undrar jag om det är någon som varit där eller kanske ska dit. Eftersom solresor är nya för i år med Rhodos och detta hotell (tror Fritidsresor haft resor dit tidigare) så hade det varit spännande och höra om någon varit där med just Solresor i år.
Hälsningar
Nyfiken
Hej! jag och min pojkvän tänkte att vi skulle åka till just forum beach nu i september. all incluxive hade vi absolut tänkt. Jag har läst på lite engelska sidor att forum beach fått otroligt dåliga rescensioner men blir så himla glad när jag läser dina åsikter om hotellet. Det kanske är så att tyskar och engelsmän är en aning sura? I vilket fall så känns det skönt att höra en svensk åsikt. och vad det verkar som så är alla svenskar nöjda med hotellet. himla kul. då blir det nog forum beach för mig och min pojkvän :)
Ta inte all inclusive i greklad!! Vi kom hem från Forum Beach den 13 aug och maten var fruktansvärd. Har aldrig ätit så dålig grekisk mat, det finns väldigt många fina ställen att gå o äta på utanför hotellet. Vi blev galet magsjuka och det var mängder av folk på hotellet som blev dåliga och flyget hem var rena rama sjuktransporten. När jag var på återbesök hos läkaren var hela väntrummet fullt av gäster från Forum Beach ifrån olika länder. Jag har varit på all inclusive innan men kommer aldrig ta det i grekland igen, missar ju hela grekland och den goda maten. Men i Egypten helt ok. Detta var första gången jag belv magsjuk utomland, har klarat mig flera gånger i turkiet och egypten som annars kan vara värre.
Hotellet var ok, Petros i Altantis bar förgyllde hela vår resa men att så många var sjuka hela tiden och maten var så otroligt smaklös förtog en hel del. Gissa samtalsämnet i baren, vilka tabletter man fått, hur magen känns och vilka som har feber och nyinsjuknat :(
Restaurangen är som en skolmatsal och det slafsas med maten, smaklöst och visst olika teman men smaken den samma. Fusk tzatsiki på pulver!!!! Jag tror att det var lunchrestaurangen som var källan till all magsjuka, maten var aldirg riktigt varm i någon av resaturangerna.
När ni åker kanske det är lugnare men när vi var där var det över 1000 gäster på hotellet och de kunde inte hantera det matmässigt. God öl och gott vin men nje kan inte rekommendera stället. Rummen var ok, men hysteriskt med kackerlackor, vi fick spruta vårat rum eftersom det kom in flera varje dag, på alla mina resor, ca 1-3 per år i 14 år har jag inte sett så många kackerlackor sammanlagt som jag såg dagligen utanför rumsdörren i korridoren.
Det var inga problem alls med solstolar de köpte nya och fyllde på i omgångar under de två veckorna vi var där.
The Bridge bar var så dåligt skött, det var en träbro och trätrall vid baren, men spikarna stod rakt upp, en kille i en familj vi lärde känna fastnade och rev upp en stor flik på hälen...
Väldigt mycket trevlig folk träffade vi och det var roligt, både svenskar och engelsmän, det var nog mycket tack vara Atlantis bar som folk lärde känna varandra mer än vad jag upplevt på våra andra resor.
Trots allt gnäll hade vi två sköna veckor, ungarna var helnöjda och hotellet var ok men jag kommer aldrig åka tillbaka och jag kan inte rekommendera det till andra.
lovingnurse
2008-08-21, 13:30
[quote=met;143737]Ta inte all inclusive i greklad!! Vi kom hm från Forum Beach den 13 aug och maten var fruktansvärd. Har aldrig ätit så dålig grekisk mat, det finns väldigt många fina ställen att gå o äta på utanför hotellet. Vi blev galet magsjuka och det var mängder av folk på hotellet som blev dåliga och flyget hem var rena rama sjuktransporten. När jag var på återbesök hos läkaren var hela väntrummet fullt av gäster från Forum Beach...
Gud vad tråkigt. nu när jag läser det du skriver blir jag en aning fundersam. nu är det ju så att vi ska till rhodos om en månad då kanske de inte har fullt lika mycket gäster. men jag har funderat på att ta ett annat hotell nu för det känns inte helt bra om det vart matförgiftning osv på det hotellet.... :/
[quote=met;143737]Ta inte all inclusive i greklad!! Vi kom hm från Forum Beach den 13 aug och maten var fruktansvärd. Har aldrig ätit så dålig grekisk mat, det finns väldigt många fina ställen att gå o äta på utanför hotellet. Vi blev galet magsjuka och det var mängder av folk på hotellet som blev dåliga och flyget hem var rena rama sjuktransporten. När jag var på återbesök hos läkaren var hela väntrummet fullt av gäster från Forum Beach...
Gud vad tråkigt. nu när jag läser det du skriver blir jag en aning fundersam. nu är det ju så att vi ska till rhodos om en månad då kanske de inte har fullt lika mycket gäster. men jag har funderat på att ta ett annat hotell nu för det känns inte helt bra om det vart matförgiftning osv på det hotellet.... :/
Jag tycker att maten var väldigt god och super god... Dock blev mina föräldrar magsmärtor av maten, men det var bara en viss mat de åt... Att ta all inclusive är helt ok men var försiktig med vad du tar... Det var ur kul där nere på scen då gästerna underhåller andra gäster... Fast musiken är till 23.00 grekisk tid... Från 21.00 - 23.00... 21.00 - Mini disco för barnen och familjer... 22.00 är det underhållning dans, fakirshower och sådant_B-ananaFörutom på söndagar... Men maten var det inget fel på? Så du bör inte vara så orolig. Forum Beach är bäääst!
[quote=met;143737]
Vi vär ju där när det är precis som hemma väldigt varmt (rötmånad) och att ha bra varm mat till 1000 personer är säkert inte lätt. En kväll var maten faktiskt riktigt god men efter att alla hade börjat bli sjuka åt vi nästan inte på hotellet mer kvällstid, men sen blev jag sjuk och därför funderar jag på ena lunchbuffén som är öppen hela dagen. Den familjen vi åkte med fick äta resten av sina måltider på den italienska resturangen som ingår i kedjan (man kan välja ett matställe i veckan utanför hotellet) och en kväll fick vi gå och äta på Forum Residence istället, samma stuk på maten men varmare, där fick man dock sitta inne i en mörk matsal så jag vet inte om jag hade föredragit det i två veckor precis.
Hotellet i sig är ok men just all inclusive ska man nog ta på andra ställen när det inte finns så mycket annat o bättre runtomkring.
Nu sa solresors personal på plats att det inte hade varit så många sjuka tidigare under sommaren utan att det hade dragit igång den sista tiden runt tiden då vi kom ner. Kanske har det redan blivit lungare.
Man vill ju inte behöva vara försiktig med vad man äter och vi har haft halvpensionsbuffé i Turkiet och all inclusive i Egypten där maten hanteras på samma sätt men helt utan problem. Men här var det ofta brist på färdiga hamburgare, de stektes snabbt och jag vet att jag fick i mig någon som inte var färdig stekt..
Det är ju ett gäng där nere nu som brukar skriva här och någon mer är väl på väg ner, hör med dem om hur de upplevde det dessa veckorna (de kom ner den 9:e och vi åkte ju den 13:e så det kanske redan har lugnat sig)
Christina här var ju några veckor innan oss och hon upplevde maten som ok vad jag har förstått och kolla med henne om de var sjuka då..
jenna176
2008-08-21, 20:29
Håller med om att det inte var något bra allinclusive hotell. Jämför med Turkiet där vi var förra året, som natt och dag. Tyckte att man fick i stort sett samma mat hela tiden, kändes som det var uppvärmda rester. Knappt någon färsk frukt mer än vattenmelon utan konserverad fruktsallad och aprikoser. Våra söner levde på hamburgare och strips hela veckan. Gott om kackerlackor var det också hittade också några på rummet och många utanför. Sönerna blev också dåliga i magen och hade magknip och diarré. Blir det någon mer allinclusive så blir det nog i Turkiet, det var toppen.
jenna176
2008-08-21, 20:31
Vi var förresten också där under ovanstående period 9-16 aug, glömde att tala om det.
Jag var där mellan den 20 Juli - 5 Augusti...
Hej har nu kommit hem efter att ha varit där mellan 9-23 augusti och maken till besvikelse har jag aldrig upplevt!
Barnen levde som någon skrev, på "hamburgare och pommes" dock åt inte mina barn burgarna... Restaurangen var som i gamla skolmatsalar, slamrig, bullrig, osande av bacon och allmänt slabbig. Noll poäng i mysfaktor. Barnen skrek efter salt i sömnen för maten saknade all form av smakupplevelse. Samma mat hela tiden...Petros i Atlantisbar var ända ljuset i mörkret och naturligtvis vädret och havet. Vi var även magsjuka första veckan men även om vi hade varit friska hade slutomdömet ändå varit: Aldrig mer Forum Beach!
Där hade jag själv fel var där 5 Juli - 21 Juli.
Jag åker gärna tillbaka till Forum Beach igen...
Maten var okej men när jag väl kom till Sverige igen så har jag tappat smaken för svensk mat helt:eek: Hoppas på att åka dit igen.
Sebastianse
2008-09-13, 09:44
Hej på er alla !!!. Förlåt på min stavning men kan inte bättre
jag ska skriva lite om IXIA RHODOS.
Jag och min familj kom till backa den 08.09.11. och vi vår där i en vecka på FORUM BEATCH HOTELL.
MAT-Mycket bra lite åt varje gick upp 4kg.
HYRA MOPED- det fins manga ställen i Ixia som ni kan hyra moped och det kostar? bro på vad ni vill tex: 50:kostar en hel dag bara 30evro ingår mil försekring det enda ni böhever er att ni tankar ner ni får bensin ståp och det fins andra mopeder tilx:50,motor cyklar er 150,250.350.
de såm inte har körkurt för mc eller bill kan inte hyra störe en 50 men GLEM INTE !! de vill oxo körkurt på mope men jag så att i Sverige geller ID KORT hahaha och fick moped.
STRANDER:de er i ixia mycket stennar bode på och i vatnetmen ta det lugn i aferrer seljer de vaten skor såm kostar bara 6 evromen för mig och min familj vår mycket betre på att ocka till FALIRAKI taxi kostar bora 15evro för de som har barn er dett paradiset på Faliraki mycket sand bode i vatnet och i stranden mycket sport aktiviteter fö bode stura och sma. NER NI ER PÅ RORUM BEATCH AKTA FÖR MYGER DET FINS MÅNGA OCH BITER SOM F....N:)_B-ananaklapp_klap
rhodosfanast
2008-09-15, 15:42
Jag hade nog passat mig väldigt mycket med att resa med Solresor o deras Forum Beach för läste precis om deras all inl där o många som har blivit sjuka o är fortfarande sedan dom kom hem. Står en hel artikel om det i Kvällsposten o säkert Expressen oxå på nätet.
Solresor har jätte mycket magsjuka på sina hotell både Rhodos o Turkiet.
Jag hade nog passat mig väldigt mycket med att resa med Solresor o deras Forum Beach för läste precis om deras all inl där o många som har blivit sjuka o är fortfarande sedan dom kom hem. Står en hel artikel om det i Kvällsposten o säkert Expressen oxå på nätet.
Solresor har jätte mycket magsjuka på sina hotell både Rhodos o Turkiet.
Kanske för att de kanske råkade dricka vatten i kranarna i Turkiet? Min kompis kommer där ifrån och säger att man kan bli sjuk av att dricka kranvatten i Turkiet.
forumbeachfan
2008-10-09, 13:46
hej!
Varit på forum beach mellan 10-24sept och visst maten var lite sisådär men gu va kul mina barn och jag själv haft, reste med mina 2 barn på 7,12 år och sen jag vi njöt av all underhållning och en kille som kallas baloo var i sitt esse varje kväll fick väldigt bra kontakt med honom det va kul men även de andra var bra som "flower" jag hoppas dom finns på plats nästa år igen mina barn älskade stället även att maten inte va ok men att äta glass och dricka läsk när dom ville va helt ok jag själv gillade det och inga magsjuka under vår tid allt flöt på bra;) någon som vet om man kan komma i kontakt med animation teamet min son vill ha en skiva som de sålde men hann ej få tag i nån av dom innan vi åkte hem de va som bortblåsta den dan tyvärrflabb_flab
hej!
Varit på forum beach mellan 10-24sept och visst maten var lite sisådär men gu va kul mina barn och jag själv haft, reste med mina 2 barn på 7,12 år och sen jag vi njöt av all underhållning och en kille som kallas baloo var i sitt esse varje kväll fick väldigt bra kontakt med honom det va kul men även de andra var bra som "flower" jag hoppas dom finns på plats nästa år igen mina barn älskade stället även att maten inte va ok men att äta glass och dricka läsk när dom ville va helt ok jag själv gillade det och inga magsjuka under vår tid allt flöt på bra;) någon som vet om man kan komma i kontakt med animation teamet min son vill ha en skiva som de sålde men hann ej få tag i nån av dom innan vi åkte hem de va som bortblåsta den dan tyvärrflabb_flab
Hej, man kan kontakta animation team om musiken jag var på väg att köpa skivan men ja. Jag och min familj fick bra kontakt med animation team Baloo var väldigt trevlig mot mig och ställde direkt upp på kort:) Men ja jag har fått tag på en del av låtarna om du undrar vad de heter:
Sakis Rouvas - Shake It (Sakis Rouvas är en av Greklands största artister, han var bland annat med i Eurovision 2004 och kom på 3 plats. Nästa är kommer Sakis att tävla för Grekland igen i Eurovision.)
Black Lace - Superman
Black Lace - Musicman
Ottawan - Hands Up
Hoppas att din son blir glad, jag letar fortfarande efter flera av låtarna men har ej hittat än. På youtube finns det 2 videos från hotellet en video med Shake It alltså filmat från Mini Disco från en holländare och en liten snutt 28 sek av The Fakir Show av mig datorn höll på att lägga av när jag försökte sätta in några videos. Får se om jag kan lägga in någon till.
Jag älskade stället jag vill gärna dit igen. Animation team är där när Mini Disco är i slutet av Maj - September tror jag.
Shake It_B-anana
forumbeachfan
2008-10-20, 10:00
Hej!bye_bye
Har kollat runt lite och om man går in på limewire och söker på minidisco så hittar man många låtar från deras skiva, vad jag fattade så kom balou från tyskland där många av låtarna faktiskt är gjorda hoppas ni hittar dom jag hittade massa på limewire min son är helnöjd, hoppas dom finns på plats nästa år bara
Hej, man kan kontakta animation team om musiken jag var på väg att köpa skivan men ja. Jag och min familj fick bra kontakt med animation team Baloo var väldigt trevlig mot mig och ställde direkt upp på kort:) Men ja jag har fått tag på en del av låtarna om du undrar vad de heter:
Sakis Rouvas - Shake It (Sakis Rouvas är en av Greklands största artister, han var bland annat med i Eurovision 2004 och kom på 3 plats. Nästa är kommer Sakis att tävla för Grekland igen i Eurovision.)
Black Lace - Superman
Black Lace - Musicman
Ottawan - Hands Up
Hoppas att din son blir glad, jag letar fortfarande efter flera av låtarna men har ej hittat än. På youtube finns det 2 videos från hotellet en video med Shake It alltså filmat från Mini Disco från en holländare och en liten snutt 28 sek av The Fakir Show av mig datorn höll på att lägga av när jag försökte sätta in några videos. Får se om jag kan lägga in någon till.
Jag älskade stället jag vill gärna dit igen. Animation team är där när Mini Disco är i slutet av Maj - September tror jag.
Shake It_B-anana
SuperMita
2009-04-29, 17:47
Får väl ta liv i denna tråden... Har läst både ris och ros. Jag undrar om det finns schampo och tvål som ingår i sviterna? Har haft all-inclusive på Fuerteventura och då ingick det. Vet man så slipper man tynga resväskan med det...
SuperMita
Nallehallon
2009-06-03, 17:21
Hej! Har också läst både ris och ros...
Skulle vara kul att höra hur det är på Forum Beach nu när de så tjusigt heter "Eden Club" också. Någon vänlig själ som vill berätta lite om hotellet anno 2009? Vi ska dit i början av juli, får väl hoppas att inte rötmånaden slagit till redan då. Vi ser fram emot det i alla fall, priset är ju så bra att man väl får äta på lite andra ställen också. AI gick ju tyvärr inte att välja bort...
Trevlig resa ni som ska dit! :)
SuperMita
2009-06-11, 13:55
Hej, nyss hemkommer från 1 vecka på Forum Beach Hotel. Fint väder, runt 30 grader och 24 i havet. Tur det blåste lite annars kunde det blivit hett....
Vi bodde i svit och då ingick airconditioner vilket behövdes, annars 50 euro/vecka eller 10/dag. De hade tre dagar med olika teman i restaurangen, italiensk, fisk och grekiskt. Tyvärr såg vi inte detta förrän efteråt så på grekiska dagen åt vi på en av restaurangerna i byn som ingår om man har svit.
Handdukar deponeras för 10 euro i veckan. Det finns inte solstolar till alla så man "måste" gå upp senast klockan 8 och lägga sina saker. Något som jag tycker är fel men vem f-n vill ligga hårt hela dagen.... Reseledarna uppmanar till att inte "paxa" men alla fortsatte. Inte så många stolar på stranden heller och en del var rätt trasiga. Kom i tid är mitt råd!
Reseledarna var tillmötesgående och trevliga. Vi åkte på en halv dagstur till Rhodos stad och det var trevligt. Sen kollade vi i affärer i området, inget direkt att köpa, det där vanliga. Hotellet ligger längst bort på en gata men det var inte så långt till affärerna.
MYGGOR fanns det så det stod härliga till....har minst 30 på varje ben och det är inte snyggt. Ta med myggspray att spraya på om kvällen (finns att köpa där nere oxå) det slår till på natten och tänk om man inte har ac då svettas man och tar av täcket.... Vi ac:ede på natten och kunde ligga under täcket.
Ja, det var väl lite. Undrar någon mera så kan ni mail: m.arita@spray.se
Nallehallon
2009-06-12, 17:49
Tack för upplysningarna! Det blir att ta med kilovis med myggmedel, mig älskar de små jäkla blodsugarna...
Hur var MAT och DRYCK på hotellet? D.v.s. den "vanliga" all inclusive-buffen... Man har ju hört vitt skilda versioner (kan i och för sig tänka mig att det är lite sämre att åka i slutet av juli/början av augusti när det är "rötmånad"). Hittade ni någon fin liten restaurang i närheten?
Varmt och gott blir det oavsett, och det är ju precis det man är ute efter :)
SuperMita
2009-06-14, 19:01
Vi hade all-inclusive på Fuerteventura och detta var inte samma standard. Frukost och kvällsmat åt i restauragen Ikaros på hotellet. Det fanns bacon, ägg, och annat varmt samt bröd, pålägg, konserverad frukt, flingor mm till frukost. Konserverad frukt och syrlig youhurt (liknade vispad grädde) var en god upplevelse!
Kvällsmat var pommes, ris, pasta, kött, fisk, kyckling, bröd, sallad, fetaost, oliver mm. Det var 3 olika temakvällar varav vi missade grekisk vilket var synd.
Lunchen var där ute och bestod av hamburgare, korv, fisk, grillspett, pommes, sallad, pasta. Det skiftade varje dag men alltid hamburgare. Det fanns alltid glass och kakor att tillgå till lunch och kvällsmat. Pommes var tyvärr ofta inte färdig friterad och det är ju inte så gott! Det röd och vita vinet var hyfsat, inga problem. Sen sprit, likör och kaffe hämtade man i baren. Amanda-likör blev vår favorit. Det var god att hälla över glassen oxå ;))
Ett visst antal färdiga drinkar fanns men mannen i poolbaren fixade det man ville ha, tveka inte önska något gott av honom. Låg man vid poolen fick man plastglas mjuka eller hårda som de diskar. Satt man i poolbaren så fick man i riktiga glas. Det finns även en bar vid stranden men de har bara öl, läsk och vatten.
Hoppas det var till hjälp, annars skriv igen.
SuperMita!
SuperMita
2009-06-14, 19:04
Ups glömde en fråga. Vi bodde i svit och hade då 3 skulle varit 4 närliggade restauragner som ingick, där man bara betalade för drickat. Annars åt vi inte på något annat stället. Vi var på Naftilos och Café Hellas. Naftilos var finare men Hellas nog mera grekiskt. Vi ville ha en rejäl biff men det fanns inte på något ställe eller det ingick inte i det vi fick välja på. Jag tog gyros ( Café Hellas) och det var rejält med mat och min sambo sovlaki (grillspett).
Crille69
2009-06-16, 11:52
Hej
Vi ska till Forum Beach om ca 2 veckor_B-anana.
Var maten på hotelet bra?
Var det rent och snyggt på hotelet?
Var stranden ok för barn?
SuperMita
2009-06-16, 20:27
I havet blev det väldigt snabbt djupt, så inte direkt barnvänligt. Städningen på rummet var det inget att klaga på, vi hade svit och fick städat och bytt sängkläder 7 dagar och i övrigt såg jag inget som störde mig. Men ute vid poolerna hade det ju sett snyggare ut om de trimmat gräset och lite annan skötsel.... Kan ha varit på G inför säsongen, vi var där första veckan i juni.
SuperMita
Nallehallon
2009-06-17, 10:27
Hej igen!
Tack för alla tips SuperMita! Ska försöka att själv rapportera lite när vi varit där (1-15 juli). Hoppas de vanliga rummen är lika fina, vi har ingen svit...
Crille69, när åker ni dit? Har du/ni barn med?
Nallehallon bye_bye
Crille69
2009-06-24, 11:20
Hej
Vi åker den 8 Juli och är där 1 vecka.
Vi har två barn Emil 6 år och Emma 5 år.
Har du/ni barn?
Nallehallon
2009-06-26, 16:48
Vi är där 1-15 juli och har med oss en 15-årig tjej... Lite åldersskillnad är det ju, men det är alltid kul att det är fler svenskar som ska dit, var man förstått är det rätt mycket holländare (?) Ett par vänner till oss åker ner den 8 juli och de har med sig två pojkar, fast de är också lite större än era barn. Det goa med "utlandet" är väl att alla åldrar kan ha kul tillsammans lite lättare!
Då håller vi tummarna för att allt blir bra och att solen är lika ljuvlig som den är här hemma just precis nu :) Vi ses på Rhodos!
forumbeachfan
2009-06-29, 15:11
Hej alla rhodosfantaster!!
Var på forumbeach förra året och mina barn älskade stället,, undrar hur pass mycket förändrat det är, och hur är det med underhållningen? Vi har inte bokat nån svit så det får väl bli gamla vanliga resturangen men efter vad jag förstod så finns det i år en strandbar? Det är ju ett plus dricka vid stranden är ju inte fel.. Ska dit i år i sept och var i sept förra året då hade vi inga problem med mygg, tar med mig 3 av mina 4 barn iår de är 8,12,17 det ska bli härligt...
HEJ SuperMita och Nallehallon och alla andra!
Har med spänning följt era inlägg. Ser fram emot Nallehallons rapport också när de återkommer efter sina två veckor nu i juli.
Vi ska bo i lgh 2 rok m AI - hoppas såklart att det blir till belåtenhet - trots det "billiga" priset (det var det billiga priset som gjorde att vi lockades hit... vår första resa m Solresor ...). Någon m erfarenhet av 2 rok på Eden Club Forum Beach?
De har ju även erbjudande om att checka in tidigare via hemsidan... någon som känner till något om det?
Funderar lite på utflykter?... Faliraki skulle vi gärna vilja till, har någon erfarenhet av att hyra bil och köra en runda Lindos, Faliraki vad mer? Tar tacksamt emot tips!
Hälsningar Emolad bye_bye
SuperMita
2009-07-02, 22:29
Hej
Vi lockades oxå av priset men det var vår 2:a resa med Solresor och vi är nöjda på stora hela.
Vi checkade in hemmifrån och vi fick reda på att man då skulle säga till reseledaren så fixade hon det. Jag minns det som att hon då gick direkt till receptionspersonalen med våra pass så jag fick hjälp med en gång. Tyvärr var inte vårt rum klart, enligt standard så räcker det klcokan 15 men vi frågade vid 13.45 och då var det klart.
Vi gjorde en rundtur en eftermiddag. Det var till Rhodos stad och påvägen dit åkte vi till Filerimos och tittade på gamla byggnader och ett jättehögt kors man kunde klättra upp i. Guiden var grekiska men talade bra svenska och var verkligen bra och intressant att lyssna på. Vi var bara en vecka och jag var där mest för att sola och bada men som sagt ½ dag till Rhodos var trevligt!
SuperMita
forumbeachfan
2009-08-10, 12:07
Hej hej!!
Undrar om någon kan tala om hur det funkar i år när det blivit eden club?? har det blivit nån barnbuffe? hur är det med underhållningen?? och funkade snabbincheckningen ?? den man kan göra hemifrån? vore tacksam för svarbye_bye
Hej hej!
Imorgon 12/8 bär det av till Eden Club Forum Beach och det ser jag med spänning fram emot - och jag ska villigt medge att jag är skeptisk m tanke på priset m all incl som jag tycker är mycket bra till en familj på 5 pers (2 vuxna o 3 barn på 6,16,18 år).
Kan ju nämna att vi har checkat in hemifrån och hur kommer det att fungera? Vi får väl se...
När vi kommer hem nästa vecka ska jag skriva några rader om våra upplevelser.
Hälsningar Emolad
rhodosfanast
2009-08-11, 19:11
Jag vill önska er en trevlig resa till den underbara ön Rhodos.
Ni måste besöka Gamla Stan o en glassbar som ligger nere vid fontänen till vänster om man kommer uppe ifrån backen o går rakt ner till den dom har helt underbar glass som är gjord på ekologisk mjölk o världens godaste sorbeglass. Vi provade persikosorbee o där var även persikobitar i o vi testade även vattemelonsorbee för det fungerar om man är lactosintolerans. Jag o min dotter skulle kunna sitta där hela dagen o äta denna underbara sorbee glass o hon som äger glassbutiken är Alexandra Passolido som bor i Sthlm men är grekiska.
Jag vill bara uppmärksamma er på om ni flyger med Premiar som är Solresors flygbolag o får en flygskada på er resväska så anmäl det på flygplatsen om den är sönder på Rhodos eller när ni kommer hem. Men tänk på en sak o detta veta jag ifrån säkra källor att man måste sen gå till en erkänd väskbutik o få intyg på skadan o väskans värde o sen gå till Solresor o kräva ut pengar eller en ny väska. För flygbolaget finns på Island o dom betalar inte fakturorna som väskbutikerna skickar till dom o de är dåliga på o prata engelska oxå..
Fick en väska sönderslagen när vi flög hem ifrån Rhodos ifjor o det var första gången den flög för dom hanterar väskorna så illa där nere...
Det bolag som flyger för Solresor heter Primera Air
// Helén
rhodosfanast
2009-08-11, 21:43
Ursäkta min felstavning till flygbolaget men solresors flygplan är stationerade på Island....
Ursäkta min felstavning till flygbolaget men solresors flygplan är stationerade på Island....
Ibland går det lite snabbt och blir galet när man skriver, jag gjorde förtydligandet för att jag själv läste det du skrivit som Premiair - och det bolaget verkar inte finnas längre.
// Helén
klapp_klap Rhodos var fantastiskt!! klapp_klap
Så är vi hemkomna efter en skön vecka på Rhodos! Vädret var alldeles underbart, ca 30-35 grader och denna härliga vind på västkusten. Mycket bad i havet och hopp i vågorna när väl de ordentliga badskorna hade inhandlats - veckans bästa köp! ;)
Jag checkade in härhemma via nätet och det märke jag ingen som heslt skillnad på om jag gjort eller ej. Samma procedur ändå! Vi anlände till hotellet vid 12 tiden, fick stå i kö för att lämna in våra pass och få beskedet att lägenheten ej var klar förrän kl 15. Så det blev lunch o ta det lugnt - helt ok. Fick lägenheten ca 15.30 då städerskorna ej vara klara förrän då.
Vi bodde i lägenhet 2 rok och den var fräsch och bra med plats för oss 5 personer.
All inclusiven nyttjade vi så tillvida att vi åt frukost och lunch, glass, läsk, kaffe o kaka, drinkar, vin o öl osv, men på kvällen valde vi att äta ute på restauranger istället.
Någon speciell barnmeny vet jag inte om där var på kvällen, men som andra skrivit så är där ju korv, hamburgare o pommes att välja på också till lunchen.
Det finns 4 restauranger som Forum Beach gäster har 50% rabatt på maten (vi som inte bor i svit), internationell och italiensk (mitt emot hotellet) och sedan lite längre upp på gatan grekisk - Hellas och en kina restaurang (åt vi ej på). Mycket god mat på alla ställena till en hyfsad peng (ca 50 eur för en familj på 5 pers inkl dryck o en flaska vin).
En dag hyrde vi bil o körde till Lindos o gick hela vägen upp - vilken utsikt o upplevelse - och eftermiddagen tillbringade vi på Falirakistranden - verkligen värt ett besök, båda ställena!
En kväll tog vi taxi in till Gamla stan (10 eur), flanerade på gatorna, åt gott, shoppade lite (dyrt!) och avslutade med just sorbeglassen - tack för tipset "rhodosfantast"!!
Vi skulle följa m Solresor på deras båtutflykt till Stegna men när vi kom dit m bussen (som var försenad) var där överfullt på båten!! Så den avbokade vi på plats (till min STORA besvikelse då jag verkligen hade sett fram emot det), vi fick tillbaka våra pengar och efter lite diskussioner m Solresor fick vi även taxiresan åter till hotellet ersatt.
Hotellet känns slitet (byggt 2001?), vattnet i poolerna var "grumsigt" (ph-värdet kanske...), man såg inte botten på poolerna på hela veckan!
Det reagerade vi på likaså städerskornas bråk i korridoren varje dag, inte kul att höra på. Personalen (även serveringen) kändes inte "glada o nöjda" överlag och det är lite trist. Vår lägenhet var i regel inte städad o klar förrän vid 17 tiden...
Vi har haft en alldeles underbar vecka på Rhodos till ett mycket bra pris (2 rok all incl för 20000 kr - då kan man inte förvänta sig så mycket mer av hotellet heller). Som ordspråket säger - man får vad man betalar för - och precis så känns det här, helt ok men inte mer enligt mig och min familj.
Vi åker gärna till Ixia/Illiayos igen men då blir det inte med Solresor och inte till Forum Beach!
Ha en riktigt trevlig resa och skön semester! / Emolad bye_bye
forumbeachfan
2009-08-20, 12:08
Hej!
kul att ni trivdes,,undrar vad ni tyckte om underhållningen? Eller fanns det ingen sån i år? De skulle ju renovera i höstas har inte det blivit av?
Vi ska åka till Forum beach den 2 maj.
Är vår första resa till Rhodos och första resan med Solresor.
Ska bli spännade och se vilka som har rätt, de som risar eller rosar forum beach!;)
Ngn som vet hur prisläget är på Rhodos nu?
Öl, vin mat shopping m,m?
Synd att solresor har ändrat flytiderna iår, landar sent på kvällen, ngn som vet hur länge restaurangen har öppet på hotellet?,,har ju allincl.
Hjälper det inte att checka in hemifrån?
Vet ngn om man kan önska lägenhet?
Skulle vara otroligt tacksam om alla som varit där i år 2010 kan berätta om de är nöjda eller ej. Jag börjar att bli orolig efter att ha läst så mkt negativt om Hotellet... snälla hjälp!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.