handdator

Visa fullständig version : Lite info om båtar


Riitta
2008-06-13, 17:04
När vi hade landat på Rhodos flygplats så åkte vi med en väldigt trevlig och ordentligt körande taxichaufför till hamnen där båtarna till Kos och säkert till många andra ställen avgår.
Hade läst på datorn hemma att Anthi Marina skulle till Kos kl.15 men det stämde inte riktigt utan den skulle gå kl.16:) En timme åt det hållet gjorde inte så mycket. Vi köpte biljetter till kos för 15 euro/pers. Bra pris tycker jag för att ha nästan en privat kryssning:rolleyes: Vi var max 20 pers som åkte den stora båten:) Det var en lugn och fin båtresa.

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/KalymnosochRhodosjuni08429.jpg

Vi var framme på Kos kl 20 och då gällde det och ta taxi till Mastichari från Kos stad. Även denna taxiresa var trevlig och lugn:) Han hade till och med bälte på sig tills vi närmade oss målet, då tog han av sig det innan kompisarna skulle se det:D
I Mastichari hade vi ett par timmars väntan på den lilla resan över till Kalymnos. Passade på och äta en god måltid i en av tavernorna i hamnen:p
Den lilla snabba båten skulle gå kl. 22.30 och gick ca 23 till priset av 3 euro/pers. Det tog 20 minuters skumpande på vågorna tills vi var framme i Pothea:)
Då hände en lite rolig sak:D (nu avviker jag lite av ämnet;))
Vi skulle ha en taxi,men fick ingen med en gång utan började släpa på väskorna mot stan. Då tänkte jag att jag ringer till Nefeli och ber bröderna ringa en taximan som vi känner lite. Jannis heter han.
Nu fick jag stoppat en taxi på gatan i allafall. In med väskorna snabbt och satte mig på baksätet. Tog en titt på föraren och utbrast"Är det du Jannis":D Det var han och han hade känt igen oss med det samma och blev glad att jag kom ihåg honom också:)

Nu tillbaka till båtar:
På tisdags morgon kl. 7.20 tog vi den här katamaranen från Kalymnos till Rhodos. Det hela kostade 38 euro/per och det gick undan. Resan tog 3 timmar med litet stop på Kos och Symi. Det var en bra och stabil båt.

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/KalymnosochRhodosjuni08329.jpg

Jag skrev upp alla taxi och båtresor och det gick till ca 125 euro.
Hade man kunnat flyga från Göteborg till Kos så hade man ju haft mesta delen av dom pengarna till annat. Men härlig resa var det i allafall_B-anana

Riittabye_bye

PlatyYialos
2008-06-17, 15:24
Vilken härlig resa med båt men det är ju lättare att flyga direkt. Jag flyger med SAS, Göteborg - Köpenhamn - Aten och sedan Aten - Kalymnos med Olympic. Detta kostar ca 4 500 kr t/r men med lite tur kan det bli ännu billigare. Problemet blir dock på tillbakavägen då anslutningarna inte passar så då blir det en övernattning i Aten men vem klagar över det.