handdator

Visa fullständig version : Badskor??


Lisa S
2005-07-26, 09:51
Hej!

Jag får lätt ont i de små fotsulorna när jag badar på steniga stränder... Förra året såg jag att Nike hade en sko som hette Aquasock, men den finns inte i år... Det finns nån liknande som Merrell har, men där är grövre... Är det någon som har något bra tips om var man kan köpa bra badskor (i Sverige alltså)??? Eller något annat fot-tips???

/Lisa :p

Elisabet
2005-07-26, 12:07
Jag får lätt ont i de små fotsulorna när jag badar på steniga stränder... Förra året såg jag att Nike hade en sko som hette Aquasock, men den finns inte i år... Det finns nån liknande som Merrell har, men där är grövre... Är det någon som har något bra tips om var man kan köpa bra badskor (i Sverige alltså)??? Eller något annat fot-tips???Jag använder ofta badskor när jag badar vid steniga stränder, men jag köper bara billiga sådana. Det fungerar utmärkt.
Lägger hellre pengarna på en bra sandal att vandra i. Nike och Merrell m fl sportskomärken har sådana som även tål vatten.

Alexandra
2005-07-26, 12:18
Hej!
Teva har jätte bra och näta sandaler som ger ett väldigt bra stöd för foten de är riktiga sandaler som går bra att vandra i med inbyggt halkskydd. De går alldeles utmärkt att bada i. Har själv ett par sådana och det är mycket bra kvalité och en bra allaround sandal.
/Alexandra

inkfish
2005-07-26, 12:57
Sandaler är bra att bada i men garanterat inte lika smidiga som riktiga badskor. Kolla i affärer som säljer dykutrustning istället för sportaffärer - där bör det finnas skor typ aquasock.

Lisa S
2005-07-26, 13:17
Grymt bra tips! Tackar tackar!!

/Lisa

Kalimera
2005-07-26, 13:17
Hej!
Teva har jätte bra och näta sandaler som ger ett väldigt bra stöd för foten de är riktiga sandaler som går bra att vandra i med inbyggt halkskydd. De går alldeles utmärkt att bada i. Har själv ett par sådana och det är mycket bra kvalité och en bra allaround sandal.
/AlexandraKöpte ett par Teva innan sommarens resa (mina gamla Nike var utslitna), i affären sa man att bättre sandaler inte finns på marknaden. Jag vet inte hur det är med det, men det är de bästa sandaler jag någonsin ägt. Gillar dem så mycket att jag skulle kunna sova i dem. :D Men billiga, det var de inte!

Lisa S
2005-07-26, 13:35
Pratade precis med en återförsäljare av Teva. Hon rekommenderade t ex Terra-fi sandalen. Var det en sån du hade köpt, Janne, eller var det nån annan sort?

/Lisa

inkfish
2005-07-26, 15:45
Jag har också haft Teva fast faktiskt bytt ut dem i år - mot ett par Ecco. De är betydligt skönare än Teva. Fast då hade jag Tevas allra enklaste modell.

inkfish
2005-07-26, 15:49
Här har du en terra fi:http://www.teva.com/images/products/multiview/6883-3.jpg

Ser grymt skön ut. Fast jag skulle gissa att den kostar uppåt tusenlappen. Minst.

Mina Ecco kostade 800 - fast de funkar inte i vatten, det gör teva.

Kalimera
2005-07-26, 15:57
Här har du en terra fi: Ser grymt skön ut. Fast jag skulle gissa att den kostar uppåt tusenlappen. Minst. Mina Ecco kostade 800 - fast de funkar inte i vatten, det gör teva.Camilla har sådana, hon älskar dem. Jag har också samma, fast killmodellen; svart mönster i stället för blått. Kostade 900 spänn! Men jag räknar med att ha dem ända tills jag njuter av min ålderdom på torget i Mandraki på Nisyros. ;)

Skämt åsido, både jag och Camilla är skitnöjda med Teva!

inkfish
2005-07-26, 16:01
Jo, de tevamodeller som är så där uppbyggda under foten är fantastiska, jag har provat såna. Fast de jag har är platta, det är inte lika bekvämt.

(Dessutom är ovansidan av gummisulan dessvärre klösställe för katterna, och sönderklöst tevasula sticker under foten:cool: )

Lisa S
2005-07-26, 16:02
Hmm, ja de verkar onekligen bra enligt vad alla säger... Ska kila iväg till Naturkompaniet nu och testa ett par!!

/Lisa

inkfish
2005-07-26, 16:04
Hittar du inga där kan du nog kolla på Femmans sport (bottenplan), tror det är där jag provat dem fast det är ett tag sen.

Lisa S
2005-07-26, 16:05
Bra att ha lite olika affärer att kolla i... Ja de är inte billiga, tror de kostar 899:- men om de är så himla bra så kanske man kan ha dem länge som Janne säger... Dessutom verkar det ju vara en dojja man kan ha både i plurret och på land och då är de ju värda sitt pris?!?

Lisa S
2005-07-27, 09:18
Bra tips! Ja, jag kikade runt bland Merrells sortiment igår oxå. Är oxå ett Merrell-freak egentligen...

Alexandra
2005-07-27, 12:17
Hej hej!
Köper man Teva bör man nog satsa på en dyrare modell då den är mkt bättre uppbyggd för foten.
Om någon är intresserad så kan jag säga att man kan köpa Teva sandaler på Freeport utanför Göteborg väldigt mycket billigare än i vanliga butiker. Gå in i Caterpillarbutiken där har de en hel del olika modeller. Jag betalade ca 500 kr för mina och ordinarie pris var nästan 900-1000 kr nånting.

/Alexandra

Lisa S
2005-07-27, 13:10
Va' bra! Ska till Kungsbacka nästa vecka! Då tar jag en sväng om Freeport! Tack för tipset, Alexandra!

Lisa