handdator

Visa fullständig version : Hemkommen


Riitta
2008-06-12, 08:44
Klockan halv tre i morse öppnade vi dörren här hemma, efter en härlig vistelse på Kalymnos och 2 dagars undersökning av Rhodos gamla stad:)
Det har varit så härligt. Vädret har varit lagom varmt för att man har kunnat gå sina fotopromenader utan att bli helt slut:)
Skriver mer senare. Nu väntar det vanliga plockandet och tvättandet:o:)
Tack för alla hälsningar ni har skrivit:)

PS.Medelhavskryssningen gick bra. Alla båtarna höll tiden.
Katamaranen från Kalymnos till Rhodos fräste dit på 3 timmar:)

Riittabye_bye

Kalimera
2008-06-12, 09:23
Det har varit så härligt. Välkommen hem Riitta! Roligt att det blev så bra och att båtarna gick som de skulle. bye_bye

Riitta
2008-06-12, 10:45
Och Kalimera och Kalispera tröjorna passade och var väldigt uppskattade:DNu skall jag ladda in ca 600 bilder i datorn:)

Riittabye_bye

Hellen
2008-06-12, 11:26
Välkomna hem!
Delar du med dig av bilderna?
// Helén

Riitta
2008-06-12, 11:57
Nej,jag tittar bara själv på dom:D;)

Riittabye_bye

eija
2008-06-12, 12:33
TERVETULOA (=menoa!) kotimaahan! Nu kan man börja vänta på en ny resa, inte sant :D !?
Hoppas att det ska bli värmare och soligare också här i Norden, i dag t.o.m. +10 i mellarsta Finland!
Ha en fin semester (?) vidare!
Eija

Riitta
2008-06-12, 12:47
Tack Eija,men ingen mer semester innan i mitten av julisnyft_drop
Fast det går nog bra och jobba några veckor till nu när man har haft det så trevligt ett tag och njutit av sitt Kalymnos:)

Riittabye_bye

Lissi
2008-06-12, 14:36
Välkommen hem Riitta!! Härligt att resan blev så bra....

Spara nu de 200 båtbilderna Du tagit och välj den bästa till fototävlingen..;);)
DEN kategorin kommer att bli spännande!!

Lissi

Marianne
2008-06-12, 15:18
Välkommen hem, Riitta! Härligt att ni har haft det så skönt och att allt gått så bra. Du har kanske fått smak för att luffa på egen hand nu - Amorgos står visst på din önskelista om jag minns rätt, kanske det blir det nästa gång?:confused::)

Riitta
2008-06-12, 15:41
Luffningen är nog inte min grejAng_elx:) Båtbilder blev det dåligt med:rolleyes:

Riittabye_bye

Marianne
2008-06-12, 15:49
OK, då är det ju tur att någon börjat med charter till Amorgos nu då, om det är det ni vill. Men det blir kanske Kalymnos igen, eller Karpathos. Men först ska du ju njuta alla dina härliga bilder (och uppleva semestern igen:)).

Riitta
2008-06-12, 16:49
Är nöjd nu för att har äntligen varit på Kalymnos:)Känns inte just nu att jag vill planera nästa resa med en gång, men säkert om en månad så börjar man fundera igen:D

Riittabye_bye

Ivi
2008-06-12, 17:22
Välkomna hem!
600 bilder!!! Och vi som trodde att våra drygt 200 från Kreta senast var rätt så många flabb_flab

Päivi och Lasse bye_byebye_bye

Bossew
2008-06-12, 18:53
Välkommna hem :)

Lovar att kolla om tröjorna fortfarande används när jag kommer ner;)

Hoppas bara att det finns några bilder kvar att ta så att det inte helt tagit slut på motiven:eek: tur att ni inte var bort längreAng_elx

bossebye_bye

Riitta
2008-06-12, 19:03
Det kändes faktiskt så att motiven tog slut på Kalymnosflabb_flabSom tur var så fanns det massa kvar på Rhodos:D

Riittabye_bye

Hjalta99
2008-06-12, 21:37
Det kändes faktiskt så att motiven tog slut på Kalymnosflabb_flabSom tur var så fanns det massa kvar på Rhodos:D

Riittabye_bye

Hej Riitta,
och välkomna hem! Att ni haft det bra förstår jag. Man kan inte annat på Kalymnos... :D
Det är nog så att man ofta tar bilder av samma saker man tidigare gjort, allra helst när man som vi återvänder gång på gång. Även fast man ser saker man aldrig sett förut. Jag tog alldeles för lite bilder i höstas men den här gången ska jag vara "laddad" ;). Åkte ni one way till Rhodos och one way hem från Kos? Och nyfiken som jag är; vad kostade färjan? Det kan vara värt att fundera på till nästa gång.
Hälsn Eva - med 98 dagar kvar... klapp_klap

Zanét
2008-06-12, 22:17
Välkommen hem Riitta. Förstår att du haft en härlig vecka på din ö och hoppas på att få se några av dina bilder här på forumet :D

//Zanét bye_bye

anoula
2008-06-12, 22:25
Det kändes faktiskt så att motiven tog slut på Kalymnosflabb_flabSom tur var så fanns det massa kvar på Rhodos:D


;)

kari
2008-06-13, 08:01
Hei Riitta

Forstår at du har hatt en kjempefin ferie på ditt kjære Kalymnos, velkommen hjem :)
- tiden går fort, og for oss som var her hjemme i hverdagen er det som du nettopp hadde reist,
h e l d i g v i s er det sånn at den som e r på ferie, og fyller dagene med alle de deilige opplevelsene, ikke opplever at det går r i k t i g så fort :D ( - i alle fall føler jeg det slik)

En ivrig fotograf har du vært :D, det vet jeg som også tok vel 600 bilder nå i mai ;) :D

bye_byeKari

Eva L
2008-06-13, 08:23
Ska bli spännande att se lite av dina fina bilder sen.

Eva

Riitta
2008-06-13, 16:30
Ni som undrade om båtar:rolleyes:Öpnnar en ny tråd om det under "Kalymnos". Då kan ni kika där:)

Riittabye_bye