handdator

Visa fullständig version : Ankomst mitt i natten


Inga och Anders
2008-06-11, 21:55
Vi planerar att ta en sen kvälls/nattfärja till Naxos den 18/6. Anländer antingen kl.3.00 eller 5.00. Alla skriver om att rumsuthyrarna alltid trängs i hamnen. Gör de det även vid dessa tider på dygnet? /Inga och Anders :)

Hellen
2008-06-11, 22:19
Javisst gör de det, de är där när båtarna kommer oavsett tid på dygnet.
Inga som helts problem att få boende på Naxos den tiden på säsongen, nackdelen med att anlända mitt i natten om man inte känner till området är att det är svårt att få en blick av hur det ser ut runt omkring, man vet ju knappt var man är när man vaknar:eek::D

Det är bra att ha funderat ut åt vilket håll man vill bo, det är då lättare att sålla bland de boende som erbjuds.
// Helén

Inga och Anders
2008-06-11, 22:37
Tack! Jag tror att vi chansar. Det är väl det som är att ö-luffa?? Friskt vågat , hälften vunnit!!! /Inga och Anders;)

Lissi
2008-06-11, 22:44
Visst får ni rum! MEN..Jag skulle boka för en natt först och då ta Chora om ni inte vet innan var ni vill bo...Så kan ni sova någon/några timmar och sen ta buss ut till Ag.Prokopios/Agia Anna och bada på eftermiddan och se om ni helre vill bo där...Då kan ni ju byta efter en natt.... Vi stortrivdes i Chora!

Vi kommer till Grekland 2 dagar efter men åker i år till Tinos...en kortare båtresa m a o

Ha en härlig vistelse på Naxos!

Lissi

Kalimera
2008-06-12, 09:58
Alla skriver om att rumsuthyrarna alltid trängs i hamnen. Gör de det även vid dessa tider på dygnet?Som andra skriver så står det säkert rumsuthyrare i hamnen även den tiden, men räkna inte med att de trängs, valmöjligheterna är med andra ord inte lika stora som när man anländer under dagtid.