handdator

Visa fullständig version : Hyrbilskostnad


Petropella
2008-06-11, 16:39
Vi har fått ett pris på 320€ för 8 dagr.i Fiscardo.
Tror ni det kan vara ett rimligt pris.Är det klokt att boka hemifrån?
Vill gärna inte lifta till Skala dit vi ska.:rolleyes:

Nicka
2008-06-11, 19:51
Hej!
Jag tycker det lät lite mycket eftersom ni hyr så många dagar. Men det beror ju på när ni åker och vilken storlek på bil ni hyr.

nickabye_bye

Panakakis
2008-06-11, 20:06
Hej! Priset verkar lite högt och borde vara ca 250 Euro för 8 dagar. Fiskardo är priserna de högsta på Kefalonia i det mesta som skall köpas p.g.a.sitt läge. Men ta bussen från fiskardo till Argostoli eller Sami och hyr bil där som torde ni kunna få ett bättre pris.
Hälsningar PANAKAKIS

Petropella
2008-06-21, 08:50
Hej! Priset verkar lite högt och borde vara ca 250 Euro för 8 dagar. Fiskardo är priserna de högsta på Kefalonia i det mesta som skall köpas p.g.a.sitt läge. Men ta bussen från fiskardo till Argostoli eller Sami och hyr bil där som torde ni kunna få ett bättre pris.
Hälsningar PANAKAKIS

Hej nu har vi ordnat med hyrbil och transfer från Fiscardo-Argostoli där vi hyr bilen i 8 dar.
572€ för 9 sätes bil och 100€ för transfern.Vi har transfer även tillbaka till Fiskardo.
Känns som mycket pengar men då har vi det ordnat iaf. och vi uppskattar smidighet.;)
Tänkt be chauffören att köra den Fina vägen längs kusten ner mot Argostoli är det lång omväg?
Vad tycker du om priset? Finns det någon annan smartare sätt att fixa detta tror du?

Panakakis
2008-06-21, 09:32
Hej! Jag tycker fortfarande att priset är högt. Närmaste väg från Fiskardo till Argostoli är just den väg som ni tänker åka efter kusten. Ni kan se Assos från höjden och även Myrtos på högra sidan av bilen, ni ser även Lixouri halvön och ni får runda bukten vid Argostoli då man inte får köra längre på den gamla bron. Det är en skön väg att åka och mycket att se.
Hälsningar PANAKAKIS

rebase
2008-06-21, 10:59
Hej. Jag undrar om inte prisnivån är lite högre på Kefalonia än på en del andra öar. Min dotter betalade 50 euro för en dag på Kefalonia förra året. Själv har jag bokat en liten bil på Samos i september, 330 euro för 13 dgr,det blir ju ungefär 25 per dag.

zero
2008-06-21, 12:11
Hej!
Har själv bokat via min resebyrå en liten bil på Samos 20/7-27/7 för 166 euro
har kollat på Pop`s Car som min resebyrå anlitar vad en 9-sitsig minibuss skulle kosta 8 dagar på Kefalonia sanslösa 738 euro så vad är dyrt eller rimligt?

xfarsanx
2008-06-24, 23:43
Hej!

Jag undrar då om 1700 är ett för högt pris eller är det kanske rimligt för 8 dagar. :confused:

xfarsanx
2008-06-25, 00:13
Halloy Panakakis och alla andra med förståss!

Du verkar väldigt kunnig i ämnet Grekland.
Har därför 2 frågor till dig.
* Hur gör man om man vill starta en fråga?
* Vi har hyrt bil på Kefalonia, har en son på 6 år som använder ``bilkudde´´ hemma.
Har du möjligtvis någon aning om hur det fungerar på Kefalonia?

Tacksam för svar

Nattfari
2008-06-25, 07:44
Hej!

Jag undrar då om 1700 är ett för högt pris eller är det kanske rimligt för 8 dagar. :confused:

Nu är jag ingen expert i frågan, men vi fick prisförslaget 1500:- för fyra dagar med Airtours (CBR), så 1700:- för 8 dagar låter som ett bra pris.