handdator

Visa fullständig version : Alternativt boende i Rafina


ulette
2008-06-11, 07:00
Vi åker till Andros i augusti, men kommer så sent med flyget till Athen, så vi måste ha tag i boende i Rafina med omnejd en natt. Jag har letat och letat, men allt har varit så dyrt. Vill inte slänga ut en 80-90 euro på en enda natt. Jag har nu hittat ett alternativ till Rafina och det är en camping strax utanför. Campingen har en egen sida. http://www.athenscampings.com/main.htm
De har sk huts med plats för tre personer för endast 26 euro natten under högsäsong.
Samt en minibuss som går till hamnen flera ggr under dagen.
Fick ett mycket trevligt bemötande när jag mailade dem.

Frappe
2008-06-11, 12:06
Kokkino Limanaki är min favorit strand i Rafina. Campingen har jag inte varit inne på men ligger väldigt fint och som du säger 26 euro för att bara sova är perfekt.

Camilla

Netwolf
2008-06-27, 11:25
De har sk huts med plats för tre personer för endast 26 euro natten under högsäsong

och vad är "huts", då??? Nån sorts barack, eller? :confused:

/Netwolf

inkfish
2008-06-27, 15:51
Vilket bra tips! Hoppas nån prövar detta under sommaren och kan berätta för oss hur huttarna ser ut.

ulette
2008-07-17, 16:43
och vad är "huts", då??? Nån sorts barack, eller? :confused:

/Netwolf


Ja det undrar jag också. Återkommer med ev bilder av "hutten" :)

Arne
2008-07-17, 18:27
Huts, det är ju mycket enkla "hyddor" oftast tillverkade av simpla material som exv vass,bambu, korrugerad plåt eller plankbitar.

På Naxos finns det kollektivhuts på en del campingplatser. Tror de i den mera seriösa litteraturen kallas för "Syskonbädd" En byggnad med tak över huvudet och en bakre vägg samt avbalkning mellan båsen där man sover.

Mycket lågt pris och tillhörande avsaknad av komfort är kännetecknet.
Man ska alltså ha med sig liggunderlag ev sovsäckar etc.

Arne

ulette
2008-07-24, 08:35
Så här står det i beskrivningen jag fick.
Det finns sängar, men inga sängkläder, så det får bli ett badlakan som täcke flabb_flab och ryggsäck som kudde. men det gäller ju bara för en natt, så det får gå.


First of all thank you for your preference to our camping. In reply to your email I would like to inform you that our camping includes huts, which have one double and one single bed, table and chairs. The price for the hut is 26€ per night for the period 1/7 – 31/8. The price of the pitch is 6,4€ per night, 7,10per adult per night and 4,3€ per child per night. If you wish to make a reservation either for a hut or for a tent please inform me with the exact dates, the number of persons and the kind of accommodation that you prefer.

ulette
2008-08-24, 13:25
En bild på vår hut i Rafina som jag lovade. Helt Ok för en natt. Men ta med ett gammalt påslakan och riv sönder till två som vi gjorde...för sådant finns inget i stugan.

http://lh5.ggpht.com/ulette/SLFBi3Ywm-I/AAAAAAAAAEQ/hRu86Px-4TQ/huten.jpg

inkfish
2008-08-24, 17:21
Jag kan inte se din bild ulette, åtminstone inte just nu.

Netwolf
2008-08-25, 09:18
Jag kan inte heller se bilden. Vore verkligen intressant, då alternativen i Rafina inte står som spön i backen direkt.

/Netwolf

ulette
2008-08-27, 11:58
[quote=ulette;144251]En bild på vår hut i Rafina som jag lovade. Helt Ok för en natt. Men ta med ett gammalt påslakan och riv sönder till två som vi gjorde...för sådant finns inget i stugan.

http://lh5.ggpht.com/ulette/SLFBkrSBiWI/AAAAAAAAAE0/6lPuCpbRRw4/andros09%20004.JPG?imgmax=800