handdator

Visa fullständig version : Sporaderna


Sporaderna08
2008-06-10, 15:31
Vi ska åka på båtluff igen för 8e gången!
Denna gång har vi tänkt utforska Sporaderna med start på Skopelos el Skiathos.
Hur jag än letar hittar jag inte HUR vi ska ta oss från flygplatsen och ut till rätt hamn? Är det Agion Konstantinos som gäller?
Är det någon som vet hur långt det är från flygplatsen och hur vi tar oss dit? buss eller taxi? Sedan skulle jag gärna vilja få ett tips på ett boende nära hamnen eftersom vi kommer att komma fram på natten.
Tacksam för allasvar:)

Siri A
2008-06-10, 15:43
Har du redan bokat flyg? Om inte så finns det direktflyg från Sverige till Skithos. :)

Sporaderna08
2008-06-10, 15:47
I panik för en regnig sommar så bokade vi sthlm-athen tor för några veckor sedan..Har du redan bokat flyg? Om inte så finns det direktflyg från Sverige till Skithos. :)

Siri A
2008-06-10, 15:57
I panik för en regnig sommar så bokade vi sthlm-athen tor för några veckor sedan..Okej. Har du kollat inrikesflyg? :)

Olympic Airlines (http://www.olympicairlines.com/)

Sporaderna08
2008-06-10, 15:59
Nej, vi hade hoppas slippa det...

Henriksson
2008-06-10, 16:37
Hej! Vi gjorde den resan -06. det är inga problem att ta sig från flygplatsen till Ag. Konstantinos. Direkt utanför flygterminalen går buss E93. Den tar du in till Lission, terminal B. Vid Lission köper du biljett till långfärdsbuss mot Ag.Konstantinos. Den turen tar ca 2,5 timmar. Vi kom fram sent till Ag.K så vi letade upp ett hotell och tog första Flying dolphin morgonen efter.
Ha en skön resa bye_bye

Elisabet
2008-06-11, 11:04
Om ni kommer fram på natten är det troligt att det bästa är att stanna på flygplatsen tills första bussen går på morgonen. Det finns ganska tysta delar av flygplatsen med bänkar där man man vila/sova några timmar innan man äter frukost och åker vidare. Barnen sover säkert bra, och föräldrarna får ta igen lite av den eventuellt förlorade sömnen på bussen och båten nästa dag!

MonicaC
2009-06-26, 09:49
Är det någon som vet hur lång tid bussen från Atens flygplats tar till Terminal B och ungefär vad det kostar ?

// Monica