handdator

Visa fullständig version : inkfish hälsar från vilohemmet


Kalimera
2008-06-09, 18:57
Fick precis ett mms från inkfish, ser ut så här:

http://www.kalimera.se/bilder/forum/ink1.jpg

Hon hälsar att hon mår som en drottning! Tacka tusan för det. flabb_flab

Birgitta63
2008-06-09, 19:08
Hej! Där ser mkt vilande ut för stunden.Hälsa tillbaka .
Birgitta 63:)

Siri A
2008-06-09, 19:18
Där skulle jag gärna befinna mig nu... Åh, så mysigt! Böcker är så ovanligt bra i Grekland!!

Hur kunde du glömma tala om var hon är nånstans...!! :eek: Fast det kanske du inte vet??!! Ang_elx

Hälsa tillbax också!!

//Siri - som pendlar mellan årets bästa bok, bland dom jag läser alltså; 'Drömfångaren' och Kalimera! :D

Bossew
2008-06-09, 19:32
Hoppas på att också lyckas få ett av dessa rum med härlig utsikt när jag anländer om drygt 3 veckorAng_elx

Hälsa!bye_bye

bosse

Kalimera
2008-06-09, 19:46
Hur kunde du glömma tala om var hon är nånstans...!! Äsch, det glömde jag. flabb_flab

Moster
2008-06-09, 19:57
Mår man inte som en drottning här, var ska man då befinna sig för att må gott?

Yeasou & Moster hälsar bye_bye

xenos
2008-06-09, 20:11
Av retsinan att döma är hon på Kreta.
Tror det är Chanias egen tillverkning.

Lefteris
opartisk...

Eva L
2008-06-09, 21:41
Av retsinan att döma är hon på Kreta.
Tror det är Chanias egen tillverkning.

Lefteris
opartisk...

Den där retsinan säljs överallt i Grekland.;) Det verkar förövrigt som ett perfekt vilohem.

Eva

BrittMarie
2008-06-10, 00:33
Av retsinan att döma är hon på Kreta.
Tror det är Chanias egen tillverkning.

Lefteris
opartisk...

Kourtaki produceras på fastlandet och finns i hela Grekland. Hm ingen bra ledråd.

Så VAR är Inkfish?

Homeros
2008-06-10, 10:34
Gissar å det vildaste på KITHNOS !!!

/Homeros

Henriksson
2008-06-10, 11:41
Den där retsinan säljs överallt i Grekland.;)

Eva


Till exempel på Kalymnos....
Marie som längtar :)

Lissi
2008-06-10, 12:38
..blev en bildgåta det där..Jag drämmer till med GREKLAND!!!:D:D Ser helt underbart ut!

...och retsinan i all ära men det var fel märke....Malamatina ska den heta!;)

Lissi

Marianne
2008-06-10, 16:24
Rum med havsutsikt och en ISKALL Retsina Kourtaki - och HELA SEMESTERN framför sig, klart att Inkfish mår som en drottning!:)
Och det ser ju ut att fortsätta, vädret ser fint ut i Grekland.:D
Hoppas semestern ger både Inkfish och alla andra glada Kalimerare precis det extra överskott som vi så väl behöver - ibland mer, ibland mindre.klapp_klap

YsterSyster
2008-06-10, 20:59
Härligt att du är tillbaka hos oss här på Kalimera, Inkfish! Har saknat dig!

Du ser ut att ha det bra vilket du verkligen är värd!

Njuuuuuuut flabb_flab.

theresa
2008-06-10, 21:13
Var det inte Samos hon skulle till?:confused:Hur som helst hon verkar ha det hur mysigt som helst_B-ananabye_bye

Homeros
2008-06-13, 08:43
Ser inte landskapet på bilden ut att vara lite för platt för att vara Samos !!??

Siri A
2008-06-13, 10:37
Flyg till Samos och sen vidare skrev inkfish innan hon åkte. Jag gissar att hon befinner sig på någon ö i närheten. flabb_flab

Elisabet
2008-06-13, 10:47
Flyg till Samos och sen vidare skrev inkfish innan hon åkte. Jag gissar att hon befinner sig på någon ö i närheten. flabb_flabÅrets mest kvalificerade gissning ;)

Siri A
2008-06-13, 11:25
Årets mest kvalificerade gissning ;):D:D:D:D

ofelia
2008-06-13, 12:15
Är det inte hamnen på Lipsi?
/Ofelia

Kalimera
2008-06-13, 18:40
Ska hälsa från inkfish att hon fortfarande mår som en drottning. Det verkar på henne som att hon har hittat en ny favoritö. :)

Om öns internetkafé (som heter Internet Coffee) öppnar (de säger avrio) kommer hon med en egen rapport. Hon hälsar att en av öns minsta och sötaste fiskebåtar heter TZAK NIKOLSON. flabb_flab

nillisen
2008-06-13, 19:39
Ska hälsa från inkfish att hon fortfarande mår som en drottning. Det verkar på henne som att hon har hittat en ny favoritö. :)

Om öns internetkafé (som heter Internet Coffee) öppnar (de säger avrio) kommer hon med en egen rapport. Hon hälsar att en av öns minsta och sötaste fiskebåtar heter TZAK NIKOLSON. flabb_flab

Åhhhhh.....underbart!!

Lissi
2008-06-13, 21:43
Hon hälsar att en av öns minsta och sötaste fiskebåtar heter TZAK NIKOLSON. flabb_flab

Hälsa att hon fotar den och vinner fototävlingen med;)

Lissi

inkfish
2008-06-14, 13:27
Jajamen, klart det ar Lipsi:)!

Det var inte meningen att halla er pa strackbanken sa har lange men som Janne sager, Internet ar ingen stor sak har pa on.

Baren med den pakostade skylten med INTERNET COFFEE verkar inte ha fatt igang sin uppkoppling an.

Darfor fick jag valja det andra alternativet, det som jag dragit mig for hittills: en familj med det mest spartanska kafeet i byn har stallt fram en dator sa dar sitter jag nu, med innehavarinnan och gamla farfar i rullstolen strangt registrerande vad jag gor. De ar dock snalla och trevliga sa det ar ingen fara, det kanns bara oartigt att sitta och knattra i stallet for att konversera nar det bara ar vi tre harinne.

Lipsi ar en liten parla! Visst, det ar ingen okand o men anda kanns det som om det pratas ofortjant lite om den. Har ar liksom back to basics, allting ar enkelt, tre underbara ouzerier ligger pa rad med farbrodernas stalle i mitten, de bada affarerna har siestastangt osv, ALLA tavernor spelar rembetika eller nisiotika osv... Det slog mig igar att jag inte hort Greklands eurovisionsbidrag sen jag var pa Ahlens pa Frolunda torg, det ar gott betyg at Lipsiflabb_flab

Mysfaktorn ar skyhog, lite som Tilos fast har ar ju storre och alltsa lite mer variation. Lipsi slar nog Tilos for mig, faktiskt.

Det enda som saknas ar paradisstrander. Undantaget ar Platys Gialos som ar en riktigt fin strand med vatten som narmar sig Pori pa Koufonissi.

Bor underbart med utsikt mot hamnen. Ser elva kyrkor eller kapell fran balkongen, haft gott om tid att rakna:).

Ater fantastiskt bra, hittills har jag alternerat mellan To Pefko och To Ploio/La Nave/Oi gevseis tou Manoli (tre namn???) som bada har ovanligt god mat. Bade traditionell och lite snofsigare ratter.

Och ikvall ar det fotboll. Farbroderna pa mittenouzeriet staller ut sin tv fast jag gar till samma stalle som forsta matchen, baren med riktigt stor skarm. Jag gick dit for att fa njuta av den grekiska folkfesten, tror jag var den enda ickegreken dar. Och sa gick vi och vann... Jag trodde jag skulle implodera, grekerna var dodstysta och dar satt jag och studsade_B-anana

Dags att knalla vidare. Det ar HETT i dag, har just varit och badat. I gar gjorde jag batutflykt runt on och da hann regnet och askan ifatt just nar vi la till hemma.

Lissi
2008-06-14, 17:19
Jajamen, klart det ar Lipsi:)!
Lipsi ar en liten parla! Visst, det ar ingen okand o men anda kanns det som om det pratas ofortjant lite om den.
Mysfaktorn ar skyhog, lite som Tilos fast har ar ju storre och alltsa lite mer variation. Lipsi slar nog Tilos for mig, faktiskt.



Åh så härligt..jag gillar också Lipsi och längtar tillbaks..Håller INTE med Arnes uppfattning om ön m a o.

Lipsi och Tilos....2 favoriter för mig ....
Ha det fortsatt skönt!

Lissi -5 dar från Tinos

Marianne
2008-06-14, 18:09
Vad härligt att du trivs så bra och är nöjd med ditt val av ö, Inkfish.:)
Du kanske också vill rekommendera bra boende när du är hemma igen? Just boende är ju något som vi är flera som haft svårt att hitta riktigt mysigt på Lipsi.

Musiken är också det vi minns som något helt speciellt på Lipsi - det var fin grekisk musik överallt. Härligt!

Ang. Arnes uppfattning om Lipsi så tror jag att han kom snett in på ön på något vis, det kan ju alltid hända av många olika anledningar. Värmen + ingen A/C var ett problem för dem tror jag. Alla får ju tycka bra eller mindre bra om en plats, som de vill, men kommer man snett in på en ö KAN det vara en idé att ge ön en ny chans om några år. Vi har gjort det med en ö, som visade sig att bli en favoritö senare.:D
Men jag tror nu inte att Arne ger Lipsi fler chancer och det är ju också helt OK.:o

Lissi
2008-06-14, 18:59
men kommer man snett in på en ö KAN det vara en idé att ge ön en ny chans om några år. Vi har gjort det med en ö, som visade sig att bli en favoritö senare.:D


..och det ÄR väl Paros Du talar om??? ...eller:D

Lipsi-Tilos-Nisyros är en kombination vi ska försöka få till nästa sommar.
Inkfish: Ge oss ett fotoresebrev när Du kommer hem!

Lissi

inkfish
2008-06-16, 09:55
Hej igen,
jag hade tur och lyckades snyta ett rum pa Galini just ovanfor hamnen. Mycket bra boende med harlig utsikt, det kommer batar stup i kvarten sa det ar ett sja att halla reda pa allt daruppifran:)

Det enda som verkar lite krangligt har pa on ar just boendena, standarden verkar nagot lagre an pa manga andra oar. Mycket verkar ganska slitet utifran, eller med lite trist lage.

De som ser fina ut utifran och med bra lage forutom Galini ar t ex Panorama, Hotell Kalypso, Studios Mina och Studios Poseidon. Vill man bo vid stranden med 5 minuters promenad till byn ser hotell Afroditi ut att vara en flott anlaggning. Lite mer slitna men anda med bra lage verkar Glaros och Studios Barbarossa vara. Pa natet sag jag Studios Michalis innan jag akte hit, gick forbi dar igar och det sag valdigt slitet ut jamfort med bilderna jag sett.

Kalymnos studios som rekommenderas i bl a Lonely Planet verkar stangt.

Valdigt aktiva med att hamta folk vid batarna ar Studios Anna, men dar bor man bakat i byn utan utsikt. Fast det ar ju mysigt med lantlig omgivning ocksa.

Siri A
2008-06-16, 09:57
Härligt med uppdaterningar! Har du några planer på fortsättningen, inkfish? :)

inkfish
2008-06-16, 09:59
Kourtaki produceras på fastlandet och finns i hela Grekland.

Japp, standigt denna Kourtaki... Den ar inte min favorit sa det ar lite synd att den ar den enda som finns i butiken. Dock ska jag ga inom den andra butiken om en stund och se hur om de har nat annat.

Pa restaurangerna kan man dock fa Asteri eller Malamatina:)

Jag hade hoppats pa att CAIR fran Rhodos levererade anda hit upp men icke, tydligen har varken restauranger eller butiker varit intresseradesnyft_drop

De gor fortfarande min dromretsina.

Men vad tusan, jag sorplar glatt Kourtaki pa min balkong varje kvall sa vem ar jag att gnalla:p

inkfish
2008-06-16, 09:59
Härligt med uppdaterningar! Har du några planer på fortsättningen, inkfish? :)

Ja, att stanna har_B-anana

Forutom ett par dagar pa Samos pa slutet.

Marianne
2008-06-16, 12:50
..och det ÄR väl Paros Du talar om??? ...eller:D


Ja precis! Vi kom första gången till Paros i HÖGsäsongen efter helt sagolikt lugna dagar på Sifnos. Det var helt fel.
Sedan har vi hittat till Alyki på Paros, där vi har trivts år efter år.:)

De som ser fina ut utifran och med bra lage forutom Galini ar t ex Panorama, Hotell Kalypso, Studios Mina och Studios Poseidon. Vill man bo vid stranden med 5 minuters promenad till byn ser hotell Afroditi ut att vara en flott anlaggning. Lite mer slitna men anda med bra lage verkar Glaros och Studios Barbarossa vara.


Tack för många goda tips, Inkfish!:)

Japp, standigt denna Kourtaki...
Men vad tusan, jag sorplar glatt Kourtaki pa min balkong varje kvall sa vem ar jag att gnalla:p

Bara jag slipper Boutaris Retsina så är jag glad. Den tycker jag är för "mesig".:rolleyes:

Arne
2008-06-17, 12:59
Hamnen på Lipsi?? Tänkbart, men då borde ju vyn vara täckt av rostiga pråmar och mudderverk.....

Arne

Homeros
2008-06-17, 13:58
Hej Arne.
Fler bilder från Galini Studios på Lipsi. Inga rostiga pråmar här heller, men vyn är densamma !

http://www.greeklodgings.gr/images/accommodation/lipsi/studios/galini/galini_01.jpghttp://www.greeklodgings.gr/images/accommodation/lipsi/studios/galini/galini_05.jpghttp://www.greeklodgings.gr/images/accommodation/lipsi/studios/galini/galini_07.jpg

Hellen
2008-06-17, 14:02
Hamnen på Lipsi?? Tänkbart, men då borde ju vyn vara täckt av rostiga pråmar och mudderverk.....


Mudderverken med tillhörande pråmar har ju en tendens att flytta på sig, man vet aldrig var de dyker upp här nästflabb_flab
// Helén

kari
2008-06-17, 21:39
Jajamen, klart det ar Lipsi:)!

Darfor fick jag valja det andra alternativet, det som jag dragit mig for hittills: en familj med det mest spartanska kafeet i byn har stallt fram en dator sa dar sitter jag nu, med innehavarinnan och gamla farfar i rullstolen strangt registrerande vad jag gor.

Lipsi ar en liten parla!

ALLA tavernor spelar rembetika eller nisiotika osv...

Mysfaktorn ar skyhog, Lipsi slar nog Tilos for mig, faktiskt.

Bor underbart med utsikt mot hamnen.

Ater fantastiskt bra, hittills har jag alternerat mellan To Pefko och To Ploio/La Nave/Oi gevseis tou Manoli (tre namn???) som bada har ovanligt god mat. Bade traditionell och lite snofsigare ratter.

I gar gjorde jag batutflykt runt on och da hann regnet och askan ifatt just nar vi la till hemma.

Så b r a at LIPSI passet deg s å godt, Inkfish :D
- j e g sitter her og leser, nikker gjenkjennende og og l e n g t e r :)

(Ikke til den private internet"kafeen" akkurat, men den er i alle fall en h e l t spesiell opplevelse flabb_flab)

Når det gjelder bosteder deler jeg også din erfaring, da jeg gikk rundt og letet etter rom var det flere steder ( bl a noen av de du nevner) som ikke fristet, de virket ganske slitt og ustelte.
Vi var godt fornøyde med Kalypso :) - og du virker ikke m i n d r e fornøyd med Galini :D

Ha en fortsatt deilig ferie, Inkfish!
Håper du fortsatt har lesestoff igjen ;)

bye_bye Kari