handdator

Visa fullständig version : Tips på resturanger i Agios nikolaus!


isabull
2008-06-09, 13:36
Hej!

Någon som har bra tips på resturanger i agios nikolaus?

bjorn
2008-06-09, 17:58
För några år sedan åt vi på Itanos Tavern,ligger vid torget vid utfarten mot Sitia.En genuin grekisk taverna där vi fick gå in och peka på de rätter som fanns.Deras Stiffado var suverän likaså deras Briam.Gå över bron ta den vänstra av affärsgatorna så kommer ni till torget,tavernan ligger till vänster i en liten gränd.Lycka till.
bjorn

JohnS
2008-06-09, 18:17
Jeg kan bare gi det samme rådet som jeg fikk av vår hotellvert da jeg spurte ham om de beste stedene: Hold deg hvertfall borte fra havnen og innsjøen, hvor tavernaene satser på å få gjester på grunn av beliggenheten, og ikke maten.

Jeg anbefaler også Itanos, og ikke minst Ofou to lo, som ligger lengst ute ved bystranda, i retning mot marinaen. Den drives av en kar fra Anogia, og har en del spesialiteter dere ikke får andre steder.

Min helt spesielle favoritt ble likevel en liten taverna i nærheten av sykehuset. Fra utsiden var det vanskelig å se den, det så ut som en take-away-plass, men hadde en del bord innenfor. De gangene vi spiste der, var vi de eneste ikke-greske, men ble meget godt mottatt, og maten var helt topp. Siden de selv tydelig holdt en lav profil i forhold til turistene, skal jeg ikke spre navnet ut over hele Skandinavia, så la dette være for de som er interesserte nok til å anstrenge seg litt og lete etter stedet. flabb_flab Det er riktignok noen år siden sist vi var der, så kanskje myehar forandret seg nå.