handdator

Visa fullständig version : Lite om Skala?


Ma-Pia
2008-06-09, 13:34
Hej tycker det står väldigt lite om Skala alla pratar sej varma för Lassi kanske vi gjorde ett dumt :eek:val med Skala. Tyckte det lät lagom lugnt o skönt med bra badstrand.:cool:
Vad man kan utläsa här verkar det nästan som alla åkt förbi men inte bott där. :confused:
Längtar i alla fall men det känns långt med 70 dagar kvarklapp_klap
Pia

Panakakis
2008-06-09, 19:21
Hej Pia! Skala är inget dåligt val, jag har som du nämner aldrig bott där men har ofta besökt orten för att vi tycker om badet i Skala. Nackdeln med Skala som jag ser är att orten ligger rätt långt söder ut och det blir långa avstånd till andra platser på ön. Poros ligger ca 9 km norrut från Skala om man åker kustvägen. Men hyr en bil och ta er runt på ön det kommer ni inte att ågra. Två dagar kan kännas lite men tre dagar är helt OK för att besöka det mesta. Trevlig resa

Hälsningar PANAKAKIS

nillisen
2008-06-09, 20:25
Jag var i Skala för ett år sedan och för mig var det perfekt. Vill tillbaka. Litet, lugnt, ingen hysterisk trafik. Rogivande.
Vägen upp till Poros och bortanför är fantastiskt vacker. Vi hyrde bil en dag och åkte upp till Fiskardo. Nästa gång vi åker till Kefalonia (är övertygad om att det blir fler gånger) så ska vi hyra bil i åtminstone två dagar. Jag hann inte se allt jag ville se.

Ma-Pia
2008-06-10, 12:24
Tack det var bra att få lite mera kött på sovlakin :)
Hyra bil har vi tänkt kanske rent av i 5 dgr så man slipper stressa runt. Får se hur det blir.
När man har semester vill man ju köra med grekstilen det vi inte gör idag tar vi imorron.

Emeli
2008-06-11, 13:09
Hej, ska också till Skala i juli och är jätteintresserad av alla berättelser därifrån. Jag åker ensam med två av vara barn och vet inte om jag vågar hyra/köra bil där (det är mannen som brukar köra utomlands ..), så jag skulle vela veta hur bussarna går, om det finns såna :) Alla säger att det är lugnt där, men det blir nog livligare och mer rörigt i slutet av juli? Om nån kan berätta om båtresorna till grannöarna; Zakynthos, Lefkas osv, skulle jag vara tacksam; hur funkar det, hur mycket kostar det, måste man boka i förväg, hur länger tar resan osv - eller är det mer lönsamt att stanna på Kefalonia? Vi är ju bara tyvärr en vecka där ...

Masouraki
2008-06-11, 16:29
Kom hem från Kefalonia och Skala inatt och kan bara säga att det är en liten mysig by.Ska tillbaks i augusti-september.Skala har den flera kilometer långa sandstranden som är hur fin som helst och vattnet är så klar.Ska du ta några drinkar på kvällen så måste du till Captains bar som ligger bakom huvudgatan.Världens godaste,största och billigaste drinkar med världens trevligaste personal.Längtar redan till nästa resa dit.

Ma-Pia
2008-06-12, 15:05
Vad skönt det lät med flera kilometer sandstrand. Det är i skarven aug-sept vi är där.
Ska inte missa Captains bar. Finns det några små butiker med lite ögongodis oxå?
Och förresten uttag automat? Vi ska bo på Makis, vet du om det finns någon bra supermarket i närheten?
Längtar så man blir blå bara 67 dagar kvar nu.

salkin
2008-06-20, 10:37
Vi kom hem från Skala tidigt i onsdags morse. Vi hade det jättebra där med våra två barn. Inte så stor by men det är inte något problem för mig eftersom man kan åka på utflykter och se ännu mer av ön på det viset. ett tips är att se till att ha mycket pengar med. Uttagsautomaten är mycket opålitlig och att handla med kort fungerade ofta men inte alltid. Vi åkte på natten, då kändes bussturen från flygplatsen till Skala lång. Men i dagsljus går den timmen väldigt fort eftersom det finns så mycket att se.

Kolla gärna in våra semesterbilder därifrån på min hemsida (http://www.niklasskoglund.se) under galleri 08. Egentligen får man väl inte länka till sin hemsida här men sidan är inte kommersiell, den inehåller ingen reklam och jag tjänar inga pengar på den, så det borde vara ok tycker jag. Jag lyckade till och med koppla upp min bärbara dator och blogga (http://www.niklasskoglund.se/wordpress) lite därifrån.

Ma-Pia: jag tror ni gjorde ett bra val med Skala om ni vill ha lugn och ro och en bra strand. Hoppas ni kommer trivas lika bra som vi gjorde.

Tindra
2008-07-19, 23:52
Jag och min sambo åker till Skala 12 Augusti och blir 2 veckor. Vi valde mellan Skala & Lassi och det blev till slut Skala och jag tror vi valt rätt ändå. Har hört både för och nackdelar men längtar att få komma ner och längtar till den härliga stranden och den underbara maten. Första gången i Grekland för oss båda.
Känns som en evighet till det blir dags men nu är det iallafall bara 23 dagar kvar. flabb_flab
Så vi kanske ses där ner.

Malin

karbjoj
2008-07-26, 09:38
Perfekt med liten stad och med lugn och ro, bra bad, god och bra mat, inget stök, VARMT men med lite svalkande blåst, allt fungerade perfekt , kom hem i tisdags. Åkte med PANEM på rundtur till Melassini, Fiskardo, Assos mm, otrolig resa med bra guide och billigare än Fritidsresors utflykter. Att köra på egen hand kan nog upplevas spännande på serpentinvägarna.
Rekommenderas starktklapp_klap

Ma-Pia
2008-07-29, 12:11
Tack så mycket för alla tips o Slakin vilka bilder man vill dit nu direkt. 20 dagar kvar men sen ska jag guppa i vågorna._B-anana
Ska inte glömma ta en drink hos Captain o sen åka runt inte samtidigt kanskeAng_elx. Serpentin vägar som du skrev karbjoj brukar det ju vara i grekland. Jag tycker det är bäst att köra själv för då har man kontrollen. Är lika nervös varje år innan jag satt mej bakom ratten sen är det bara att följa med i trafikrytmen, kanske ska nämnas att jag kör ganska mycket här hemma också (uppvuxen bland bilar o lastbilar.):D.
Ska ha det så skönt på Kefalonia låter som det kan bli en favoritö.
Det är nära nu.klapp_klap /Pia

karbjoj
2008-07-29, 13:42
Lite bilder från Skala och Kefalonia på: http://karbjo.fotobojan.se/visaanvandare.php?id=3657
klicka på bilden, ha det bra!bye_bye

Ma-Pia
2008-07-29, 17:42
Tack karbjoj för jättebra bilder nu fick jag o gubben ännu mera kött på benen.Jag tyckte vägarna såg bra ut mot vad jag kört på tidigare det var ju räcke på de flesta ställen:). Här kommer vi att trivas. Bilden med frågan paradiset? skulle jag vilja svara JJJAAAA eller på grekiska Ne Ne Ne;). Mythosen såg alldeles lagom kall ut o sallad perfekt tillagad.klapp_klap
Snart så ska vi sitta där o känna smaken också._B-anana

Tack än en gång. Efsharisto (eller hur det stavas)/Pia

hannyshot
2008-07-30, 17:10
Lite bilder från Skala och Kefalonia på: http://karbjo.fotobojan.se/visaanvandare.php?id=3657
klicka på bilden, ha det bra!bye_bye

vilka underbara bilder. 2a september lgger jag där :)
hoppas vädret blir fint bara!!!
hur tyckte du stranden var?

karbjoj
2008-07-31, 10:43
Stranden bra, stenig och det är bra att ha badskor, finns hela jättebra att köpa långt ner på huvudgatan om man inte har innan. Det blir fort rejält djupt så det går fort att doppa sig men för småbarn kan det bli svårt.